Kontorchef til HR Jura i Skatteministeriets koncern

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du stå i spidsen for et fagligt ambitiøst kontor med den bredeste personalejuridiske opgaveportefølje i staten? Vi søger en kontorchef med strategisk udsyn, som vil være med til at sætte retningen for personalejuraen i en forvaltning med 12.000 medarbejdere.

HR Jura
Kontoret består af 20 dygtige personalejurister, der arbejder med individuel arbejdsret og rådgiver ledere i hele Skatteministeriets koncern. Vi løser opgaver i forbindelse med rådgivning og vejledning af ledere på alle niveauer i ansættelsesretlige og overenskomstmæssige spørgsmål og forestår sagsbehandlingen i alle former for personalesager. Derudover løser vi en række tværgående opgaver for Skatteministeriets koncern, bl.a. sikkerhedsgodkendelser, HR-rettede aktindsigter og whistleblowerordningen.

Du overtager et velfungerende kontor, med både nye og erfarne medarbejdere, herunder et stærkt organisatorisk setup med en souschef, 3 fagkoordinatorerer og en driftskoordinator, som vil støtte dig i den daglige drift, ekspertise inden for de forskellige fagområder samt faglige udvikling af medarbejdere i kontoret.

Som kontorchef får du en stor berøringsflade i Skatteministeriets koncern og et tæt samarbejde med koncernens direktioner, HR-chefnetværk og departementet omkring nye retningslinjer indenfor de personalejuridiske områder.

Dine primære arbejdsopgaver bliver:

  • Strategisk rammesætning af personalejura i koncernen i tæt samarbejde med bl.a. vores departement, direktioner og HR-chefer
  • Personaleledelse
  • Rådgivning og sparring til direktører og dine medarbejdere af særligt komplekse og principielle personalejuridiske sager
  • Fortolkning af overenskomster og lovgivning
  • Deltagelse i faglige forhandlinger med personaleorganisationer
Vi tilbyder et stærkt fællesskab
Du kan se frem til at blive en del af et ambitiøst, engageret og tillidsbaseret lederfællesskab i en Danmarks største HR-arbejdspladser. Arbejdsmiljøet er præget af tæt samarbejde og viljen til at lykkes. Kulturen i kontoret er båret af høj faglighed og en uformel humoristisk omgangstone, og vores sammenhold og fællesskab er en vigtig medspiller især i de perioder, hvor vi har ekstra travlt.

Dine kompetencer
Det er et krav, at du har en cand.jur. eller cand.merc.jur., solid og relevant erfaring inden for stillingens juridiske felt herunder forvaltningsret samt erhvervserfaring fra det offentlige, enten som medarbejder eller rådgiver.

For at lykkes i jobbet er det vigtigt, at du:

  • Besidder stærke formidlingskompetencer – både skriftlige og mundtlige
  • Vægter personaleledelse og faglig ledelse højt
  • Har gode samarbejdsevner – da du får mange sparringspartnere bl.a. direktioner, ledere, HR-chefer på tværs af hele Skatteministeriets koncern
  • Vægter sparring og læring højt – og hele tiden er klar på at dygtiggøre dig inden for området ligesom du tager ansvar for at understøtte udviklingen af kontorets medarbejdere
HR i Administrations- og Servicestyrelsen
Du bliver en del af HR i Administrations- og Servicestyrelsen. På tværs af 10 kontorer varetager vi koncernfælles funktioner på HR-området, der er karakteriseret ved stærke faglige kompetencer og en effektiv opgavevaretagelse, og som er relevant og værdiskabende for Skatteministeriets koncern.

Vores hovedopgaver er personaleadministration, rekruttering, personalejura, ledelses- og medarbejderudvikling, diverse målinger, analyser og ledelsesinformation. Sammen med de øvrige 9 ledere i HR er du med til at understøtte og udvikle et allerede tæt samarbejde på tværs af kontorerne. Som en del af ledergruppen får du også tværgående ledelsesopgaver, som skal løftes i samarbejde med dine lederkollegaer.

Der vil være rejseaktivitet i stillingen, da vi har tæt samarbejde med de øvrige styrelser i Skatteministeriet, udover at vi selv har lokationer i både Høje Tåstrup og Herning. Vi lægger vægt på fleksible mødetider og -former, så det stadig er muligt med work-life-balance trods geografisk spredning på lokationerne.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning og CV bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest onsdag den 5. juni. Hvis du har spørgsmål til stillingen, så kontakt underdirektør Anna Parrella på 72 37 31 48.

Der vil indgå en personlighedsanalyse og en logisk test i forbindelse med rekrutteringsprocessen. Inden ansættelse indhentes der straffeattest.

Ansættelse sker under forudsætning af, at du kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden YHEM, da du skal arbejde med klassificerede informationer og systemer. Godkendelsen sker på baggrund af en sikkerhedsundersøgelse, som foretages af Politiets Efterretningstjeneste

Vi forventer ansættelse pr. 1. august 2024 eller efter aftale.

Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til kongen.

Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål, men der vil eventuelt være mulighed for varig ansættelse.

Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Engelholm Allé 1, 2630 Taastrup eller Brændgårdvej 10, 7400 Herning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Alle, 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6045151

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet