Studentermedhjælpere til velfungerende ledelsessekretariat

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kunne du tænke dig at koble den teoretiske viden fra din igangværende uddannelse til den praktiske virkelighed ved at arbejde i krydsfeltet mellem politik, jura, drift og udvikling? Så skal du blive studentermedhjælper i ledelsessekretariatet i Erhverv i Danmarks største styrelse, Skattestyrelsen. Her skal du i samarbejde med kollegaer i ledelsessekretariatet bidrage til en professionel ledelsesbetjening.

En spændende hverdag i et fagligt stærkt miljø
Vi søger 1-2 dygtige og engagerede studentermedhjælper(e), der kan bidrage til sekretariatsarbejdet på erhvervsskatteområdet.

I ledelsessekretariatet sikrer vi i fællesskab en professionel ledelsesbetjening af fagdirektør og underdirektører på erhvervsskatteområdet. Du vil komme til at indgå i et team med dygtige og dedikerede kollegaer, der varetager en række forskellige opgaver i ledelsessekretariatet, hvor du kommer til at arbejde tæt op ad ledelsen og få indblik i topledelsesbetjening.

I ledelsessekretariatet opererer vi i krydsfeltet mellem politik, jura, drift og udvikling, hvor du vil være med til at løse en central opgave i staten med at sikre rettidige og korrekte skatte- og afgiftsbetalinger hos erhvervsvirksomhederne. Opgaverne i ledelsessekretariatet omfatter bl.a. koordinering af besvarelser af folketingsspørgsmål og anden ministerbetjening, koordinering af lovhøringer, forskellige juridiske opgaver, økonomistyring samt forskellige HR- og udviklingsopgaver i fagområdet Erhverv.

Som studentermedhjælper vil dine arbejdsopgaver variere og kan bl.a. omfatte:

  • Visitering og koordinering af bestillinger f.eks. lovhøringer, folketingsspørgsmål o.lign. fra Skatteministeriets departement
  • Opgaver med lettere juridisk indhold f.eks. indhentelse af bidrag til aktindsigtssager eller klagesager samt føre overblikslister over igangværende sager med juridisk karakter
  • Udtræk og distribution af resultater fra løbende trivselsmålinger
  • Bidrage til udarbejdelse af oplæg
  • Vedligeholdelse af fagområdets intranet.
Afhængig af dine kompetencer vil du også kunne komme til at håndtere andre opgaver i samarbejde med kontorets øvrige medarbejdere.

Arbejdstiden vil være ca. 15 timer pr. uge med mulighed for fleksibilitet i eksamensperioder.

Ambitiøs og motiveret studentermedhjælper
Vi forestiller os, at du er i gang med en relevant videregående uddannelse – gerne med en samfundsvidenskabelig vinkel – og du er som udgangspunkt i gang med den sidste del af din bachelor eller begyndelsen af din kandidat, da vi gerne ser, at du har et par år tilbage af uddannelsen.

Det vil desuden være en fordel, hvis du har interesse for politiske, organisatoriske og samfundsmæssige problemstillinger.

Ved opstart i stillingen tager vi godt hånd om din oplæring ift. dine nye opgaver, og du vil desuden gennemgå et struktureret onboardingforløb i Skattestyrelsen.

Vi forventer desuden, at du:

  • er ambitiøs, selvstændig og struktureret,
  • er imødekommende samt har en opsøgende og serviceminded tilgang,
  • er skarp til at formulere dig både skriftligt og mundtligt og
  • er motiveret og har lyst til at udvikle dig, samt at du tager ansvar for dine opgaver.
Om os
I fagområdet Erhverv arbejder vi for at sikre, at erhvervsvirksomhederne betaler korrekte skatter, moms og afgifter til tiden. Du vil blive en del af ledelsessekretariatet i Erhverv, hvor vi er ca. 15 medarbejdere, hvis primære fokus er at understøtte den samlede ledelse i Erhverv i at skabe gode resultater i arbejdet med at gøre det nemmere for virksomheder at betale de korrekte skatter og afgifter til tiden. Vi arbejder med styring, planlægning, koordinering samt udvikling, og vi er udførende led på tværgående opgaver for fagområdet Erhverv, der har godt 1.000 medarbejdere på adresser i hele landet.

Vi er ambitiøse og løser vores opgaver med udgangspunkt i vores forskellige fagligheder. Vi har fokus på den enkeltes og teamets præstationer og udvikling. Vi vægter frihed under ansvar og behandler hinanden med tillid og respekt. Gennem involvering i tilrettelæggelsen af arbejdsopgaver og i beslutninger sikrer vi høj trivsel, et godt arbejdsmiljø og et socialt kollegaskab - det er fundamentet for vores arbejde.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning, CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest den 21. maj 2024.

Tiltrædelse ønskes fra 1. august 2024. Der kan i forbindelse med samtalen indgå en opgavecase. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og evt. referencer.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte specialkonsulent Rasmus Winther Graversen på telefon 72 37 90 76.

Løn og ansættelsesvilkår sker i henhold til Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes organisation – Det Statslige Område og Cirkulære om organisationsaftalen for Kontorfunktionærer, laboranter, IT-medarbejdere (HK) i Staten.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Engelholm Allé 1, 2630 Taastrup, hvor vi har til huse i nyrenoverede kontorlokaler tæt på offentlig transport (to minutter fra Høje Taastrup Station) samt nem adgang med bil fra København og det øvrige Sjælland, da motorvejen kun er fem minutter væk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Alle, 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6043380

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet