Afdelingschef til Fleet Management i DSB

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du et langsigtet perspektiv og evnerne til at sikre, at vores togsæt er i god stand og kan præstere i mange år fremover? Har du erfaringer indenfor projekt- og økonomistyring? Og kan du lide at tænke strategisk, men også at løse ”ad-hoc opgaver”? Så er du måske vores kommende Afdelingschef for vores nye afdeling Fleet management.

Som led i den organisatoriske sammenlægning af afdelingerne Togmateriel og Togteknik til afdelingen Rolling Stock Management, søger vi en ny afdelingschef til ’Fleet Management’, som fremadrettet skal varetage følgende områder:

  • Asset Management
  • Contract Management
  • Project Governance
  • Total Cost Ownership (TCO).


Hvad går jobbet ud på? Som chef for Fleet Management hos DSB vil du få det overordnede ansvar for at vi udnytter DSB’s togflåde optimalt sammenholdt med styring af vedligeholdelsesomkostninger. Derudover vil du blive ansvarlig for at sikre sammenhængen mellem den langsigtede strategiske planlægning, kommercielle hensyn, togteknik og togdriften.

Fleet management afdelingen arbejder med at koordinere og håndtere projektporteføljen af investeringer i levetidsforlængelser, opgraderinger og ombygninger samt udvikling af togflåden. Derudover skal du sikre effektiv kommunikation vedr. projekternes fremdrift og resultater til DSB’s årlige investeringsprognose, budgetproces og flådeplan gennem præsentationer og rapportering.

Velkommen til Fleet Management Du får ansvaret for et hold på ca. 10 medarbejdere, hvor du skal arbejde med

  • Opgavestyring – der skal holdes øje med opgaver på tværs af flåden, f.eks. i forbindelse med nyt interiør i toget med kort varsel
  • Projektstyring – der er altid en række projekter i forskellige stadier fra idé-fasen til afslutning, f.eks. korrosionsudbedring på S-togenes vognkasser
  • Langsigtet planlægning og økonomiopfølgning – vi kører en årlig proces, hvor vi evaluerer levetidsforlængende samler mulige investeringsprojekter, prioriterer, budgetterer og følger op
  • Fleet Management.
Vi forventer, at du kan lede afdelingen på en professionel måde, men også at du kan bidrage til udviklingen af afdelingen og den enkelte medarbejder, bl.a. ved at øge færdighederne i projekt­- og økonomistyring.

Hvem er du Vi søger en humørfyldt og erfaren lederprofil, som bruger sin positive energi til entusiastisk at bidrage til løsninger samt tage ansvaret i rejsen mod bæredygtighed.

Som afdelingschef for Fleet Management bliver du en af nøglepersonerne i Rolling Stock Management enheden. Vi værdsætter mangfoldighed blandt vores personalegrupper, og vi ser forskelligheder som en fordel, der beriger vores faglige miljø.

Dette stiller krav til dig som kommende chef for afdelingen og vi forventer at du kommer med forudgående ledelseserfaring og sandsynligvis har baggrund som ingeniør, maskinmester eller økonom med erfaring fra en lignende stilling.

Vi lægger i særdeleshed vægt på at du

  • Har erfaring med at arbejde med tal og tekniske problemstillinger i en ledelseskontekst
  • At du kan holde overblik over store mængder information og evner at handle baseret på disse
  • Har erfaring med ledelse af projektleder
  • Skaber relationer til eksterne såvel som interne samarbejdspartnere.


Hvis du kan se dig selv i dette, ser vi frem til at modtage dit ansøgningsmateriale, hvor du giver konkrete eksempler på hvordan du har

  • Ledet teams eller afdelinger gennem identificering, modning, eksekvering eller opfølgning på projekter
  • Hvordan du har arbejdet med arbejdsmiljø eller feedbackkultur.


Hvad tilbyder DSB? Nogle af de personalegoder som du omfattes af, er

  • Gratis transport med DSB
  • Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde et par dage om ugen
  • Træning i DSB’s eget fitnesscenter og PureGym
  • Pension og sundhedsforsikring
  • Frokostordning og mulighed for at købe mad med hjem.


Læs mere her om vores personalegoder og om DSB som arbejdsplads.

Dit arbejdssted vil være DSB’s hovedkontor i Høje Taastrup – 7 minutters gang fra stationen, samt på driftsværkstedet beliggende ved København Ø.

Ansøgning Ansøgningsfristen er den 1. januar. Vi holder løbende samtaler, så send gerne din ansøgning snarest.

Du bedes så vidt muligt vedlægge ansøgning, CV og eksamensbeviser.

Vi ser frem til at læse om dig, og de erfaringer du har gjort dig.

Har du spørgsmål til stillingen er du meget velkommen til at kontakte Thomas Thomsen på telefon 2468 2116.



#LI-SR1

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

ALLE OMRÅDER, HQ, Telegade , 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5953225

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet