BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du en erfaren SOSU-assistent eller sygeplejerske med et stort overblik og høj faglighed?
Vil du gerne bruge din viden og erfaring til at sikre struktur, sammenhæng og høj faglighed om aftenen til glæde for både borgere og medarbejdere? Hjemmeplejen i Høje-Taastrup udvider og derfor kan du nu blive en af vores nye ansvarshavende aftenvagter.
Hjemmeplejen i Høje-Taastrup vokser. Derfor udvider vi fra januar 2024, så vi bliver en gruppe mere end i dag. Samtidig går vi fra at have en selvstændig aftenvagtsgruppe, der dækker hele kommunen til at dag- og aftenvagter er organiseret sammen i hvert distrikt - fem distrikter i alt.
For at understøtte aftenvagterne i den nye organisering ansætter vi et team af fire nye ansvarshavende aftenvagter der får en vigtig rolle i at sikre høj faglighed og et godt arbejdsmiljø og at planerne i alle distrikter går op i en højere enhed - særligt når der opstår akutte ændringer, som er hverdagskost i en hjemmepleje.
Du bliver en del af en arbejdsplads, hvor vi hjælper og støtter hinanden og hvor der er plads til forskellighed. Vi lægger vægt på at alle bliver hørt og at dialog er vejen frem -også når vi er uenige.
Stort ansvar og høj faglighed
I vil typisk være to ansvarshavende på arbejde samtidig - den ene er ansvarshavende for distrikt 1 og 2 og den anden for distrikt 3, 4 og 5. I får dog et tæt samarbejde, når der er brug for at koordinere på tværs og får rig mulighed for at sparre med hinanden, når der er brug for det.
Som ansvarshavende refererer I alle til den samme leder, men får et tæt samarbejde med hele hjemmeplejens ledergruppe, hvis medarbejdere I understøtter om aftenen. I hver gruppe er der desuden to faglige koordinatorer og en-to planlæggere, som du også vil få et tæt samarbejde med.
Du vil typisk møde ind omkring kl. 15.00 og danne dig et overblik over aftenens planer og hvor der evt. er brug for at justere. Måske er der sygdom så du sammen med den anden ansvarshavende planlægger en rute, der går på tværs af distrikterne, så alle kan nå deres besøg.
Herefter tager du imod dine kolleger og får dem sendt godt ud ad døren. Måske har du aftalt, at der er en, der bliver inde en times tid, så du kan hjælpe med oplæring i Cura, eller du sparrer med dine kolleger når de ringer fra deres rute med brug for et godt råd eller hjælp til et akut besøg.
Koordination, sparring og mødefacilitering
Der er tale om en nyoprettet funktion og derfor finder vi sammen ud af, præcis hvordan det giver mening at balancere de forskellige opgaver i hverdagen. Vi forventer dog at du især kommer til at bruge din tid på:
- At koordinere fælles opgaver og besøg på tværs af alle fem distrikter om aftenen
- At håndtere akutte ændringer om aftenen, fx sygdom eller akutte situationer hos borgerne
- At understøtte det gode samarbejde kollegerne imellem og med borgere og pårørende
- Faglig sparring, sidemandsoplæring og egenkontrol af bl.a. dokumentation
- Understøtte medarbejderes trivsel og arbejdsmiljø
- Facilitere møder og understøtte triagering
- Udbrede og fastholde fælles beslutninger og arbejdsgange til medarbejdere i aftenvagt
Vi leder efter dig, der:
Er uddannet Social- og Sundhedsassistent eller sygeplejerske. Vi ser gerne at du har mindst fem års erfaring. Er det fra hjemmepleje er det et plus, men det er ikke et krav.
Derudover ser vi gerne at du:
- Er løsningsorienteret og handlekraftig
- Har stærke kommunikationsevner og er god til at lære fra sig
- Er empatisk, anerkende og god til at lytte og til at håndtere eventuelle konflikter Er god til at skabe struktur og overblik, også når der sker pludselige ændringer
- Har gode IT-kompetencer og gerne kendskab til Cura og CuraPlan
Ansøgningsfristen er søndag 12. november
Der er tale om en fast stilling på mellem 28-37 timer om ugen efter af tale . Den primære arbejdstid vil være i tidsrummet 15.00-23.30, men mødeaktivitet i dagtimerne vil forekomme. Du vil selv få indflydelse på din arbejdstid.
Løn og vilkår efter gældende overenskomst.
Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte leder af hjemmeplejen Vibeke Brandhof på tlf. 21 77 06 02. Du kan også se funktionsbeskrivelsen her.
Send din ansøgning allerede i dag eller senest søndag 12. november. Vi holder samtaler onsdag 22. november og torsdag 23. november. Vi håber du kan starte 2. januar 2024 eller hurtigst muligt derefter.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: deltid (28-36 timer ugentligt)
-Arbejdsgiver:
Høje-Taastrup Kommune, Taastrupgårdsvej 28, 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5932011