BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du funderet bredt inden for det tekniske område? Har du desuden velafprøvede asset manager-egenskaber? Og kan du se dig som havende en central stilling for DSB’s grønne omstilling af togflåden?
Så skal du søge dette job som Asset Manager til DSB Rolling Stock Management.
Som en del af rejsen mod en mere bæredygtig fremtid søger vi nu endnu en Asset Manager til vores nyoprettede afdeling Fleet Management, der i fremtiden vil være bærende for den grønne omstilling af togflåden.
Velkommen til Fleet Management Du bliver en del af afdelingen Fleet Management, som hører under området Rolling Stock Management. Udover Fleet Management består Rolling Stock Management af følgende afdelinger: Materielansvar, Materielteknik (Vest og Øst) og Togsoftware.
I afdelingen gør vi rigtig meget ud af at have en positiv omgang med hinanden, og med accept af hinandens forskelligheder. Vi er et velfungerende team med forskellig anciennitet og specialisering, og vi er engagerede i at nå fælles mål og resultater – vi gør meget ud af at være en del af løsningen i dagligdagens komplekse og udfordrende opgaver.
Vi har fleksible arbejdstider og muligheden for at arbejde hjemmefra op til to dage om ugen, hvis opgaverne tillader det.
Dine opgaver Som Asset Manager for DSB’s nye elektriske flåde bestående af lokomotiver og vogne skal du holde værdien af flåden bl.a. gennem den langsigtede planlægning og strategi. Her vil du være bindeleddet mellem planlægning, kommerciel, materielteknik, togdrift og vedligeholdelsesværksteder i forhold til investeringer i opgraderinger og udvikling af dine togsæt. Du vil i samarbejde med dine nærmeste kolleger give input til DSB’s årlige investeringsprognose, budgetproces og flådeplan, samt formidle data og resultater gennem præsentationer. Du vil få ansvaret for egne projekter og opgaver relateret til togsættene bestående af bl.a. større optimeringer og ændringer.
Din baggrund Vi forestiller os at du har erfaring fra en lignende rolle, hvor du har haft ansvaret for at planlægge og udvikle på tungt materiel. Din uddannelsesmæssige baggrund kunne være ingeniør, økonom eller maskinmester eller måske noget helt fjerde. Det centrale er, at du i dit ansøgningsmateriale kan påvise erfaring eller komme med eksempler på en eller flere af nedenstående
- Hvordan du har identificeret, modnet, eksekveret og fulgt op på tidligere projekter, for at sikre de kom i mål.
- Hvordan du har arbejdet med og formidlet data og økonomi tidligere.
- Hvordan du har arbejdet med tal og tekniske problemstillinger.
- Hvordan du aktivt og selvstændigt indhenter manglende information.
- Hvordan du skaber relationer til andre kollegaer.
- Hvordan andre vil beskrive, at du er som kollega i en uforudsigelig hverdag.
- Hvordan du bidrager til et godt arbejdsmiljø.
Hvem er du Vi anser det som væsentligt, at du er god til at samarbejde bredt. Du vil i jobbet som asset manager få selvstændigt ansvar for din egen togtype (litra), herunder økonomiske forecasts, planlægning og projektledelse.
Positivitet, nysgerrighed og opsøgende ift. samarbejde, sparring og vidensdeling, er alle egenskaber vi vægter højt i DSB og specielt i denne rolle. Hertil er du som person løsningsorienteret og ansvarlig i samarbejdet med andre, så vi får de bedste løsninger ud at køre på skinnerne.
Hvad tilbyder DSB? Nogle af vores personalegoder er
- Gratis transport med DSB
- Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde et par dage om ugen
- Træning i DSB’s eget fitnesscenter og PureGym
- Pension og sundhedsforsikring
- Frokostordning og mulighed for at købe mad med hjem.
Læs mere her om personalegoder og om DSB som arbejdsplads.
Dit arbejdssted vil være DSB’s hovedkontor i Høje Taastrup – 7 minutters gang fra stationen, samt på vores nye driftsværksted for vores el-tog beliggende i Næstved.
Ansøgning og rekrutteringsproces Vi læser ansøgninger og indkalder løbende til 1. samtaler i uge 10, og anbefaler derfor, at du søger hurtigst muligt, hvis du er interesseret i stillingen. Ansøgningsfristen er d. 4. marts 2024.
Send gerne din ansøgning, CV og anden relevant dokumentation.
Har du spørgsmål til stillingen eller ansættelsesprocessen, er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder for Fleet Management Tina Storbugt på tlf. 2468 1511.
#LI-SR1
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
ALLE OMRÅDER, HQ, Telegade , 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 04-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5994542