Asset Manager - med base i enten Taastrup eller Aarhus

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Tænk engang, hvis du fik ansvaret for opfølgning, styring og udvikling af DSB´s vaske- og graffitifaciliteter, olieanlæg og andre mindre aktivklasser? Forestil dig at arbejde sammen med et team af dedikerede kolleger - der ligesom dig - motiveres af at forlænge holdbarheden af vores infrastruktur. Har det din interesse – så læs mere her….

Danmark står overfor nogle spændende år, hvor der sker store transformationer i den kollektive trafik. Der investeres massivt i infrastruktur og tog, og i DSB Infrastruktur skal vi sørge for at disse investeringer lever videre, udvikles og tilpasses de fremtidige behov. Derfor søger vi yderligere 3 nye asset managere.

Velkommen til DSB Infrastruktur Vi ser frem til at byde dig velkommen i afdelingen Infrastruktur. Vi er en del af DSB Drift, og består af 2 vedligeholdelsesafdelinger (øst og vest), samt en mere strategisk/taktisk afdeling med asset management og projektledelse – sidstnævnte vil være din base. I DSB Infrastruktur er vi ansvarlige for den infrastruktur, der er ejet af DSB, og den skal eksistere i mange årtier frem. Din rolle er at finde den rette balance mellem vedligehold, investering og risiko, så den forventede oppetid overholdes.

I afdelingen er vi i dag 2 projektledere og 2 asset managere, og dertil vores 2 vedligeholdelsesafdelinger, som udgør 40 personer. Vi har en uformel omgangstone med hinanden, og har respekt for hinandens forskelligheder. Vi er et velfungerende team med forskellig anciennitet og specialisering. Vi er engagerede i at nå fælles mål og resultater, og vi er entusiastiske omkring vores fag, og vil gerne sikre at vores infrastruktur er velfungerende.

Din hverdag Som Asset Manager får du blandt andet ansvaret for tilstandsvurdering, vedligehold og udvikling af den aktivklasse du får ansvaret for. Der skal udarbejdes en asset management plan (AMP) for hver af vores aktivklasser, som skal genbesøges årligt og sammenholdes med den langsigtede strategi og blue-print for klassen. Til dette kommer også den årlige budgetplanlægning og løbende økonomiopfølgning.

Du vil have en bred kontaktflade både internt i DSB og eksternt med områdets interessenter og aftaleparter. Hertil kan der komme større og mindre projekter indenfor fagområdet, som du skal deltage i eller måske stå i spidsen for.

Samlet set vil du være ansvarlig for:

  • Udvikle asset management planen for relevante aktivklasse
  • Lave budgetter og økonomiopfølgning på eget område
  • Indgå i projektarbejde med andre områder i DSB, hvor din aktivklasse kommer i spil
Hvem er du? Vi leder efter dig, som møder udfordringer med en positiv tilgang, og ser muligheder frem for begrænsninger. Du er nysgerrig af natur og ivrig efter at udvikle en solid forståelse af vores komplekse infrastruktursystem. Med din analytiske sans ser du igennem kompleksiteten, og dokumenterer de løsninger du kommer frem til. Din evne til at strukturer din hverdag hjælper, når der skal leveres på flere opgaver parallelt.

Som en del af din hverdag kommunikerer du let på tværs af faggrene og organisatoriske niveauer, og i det hele inddrager interessenter i dit arbejde. Samarbejde falder dig naturligt. Du vil også skulle rundt i landet for at tilse og få teknisk indsigt i vores infrastruktur. Og alt det samtidig med at du efterlever DSB’s værdier: Positiv, Samarbejde og Ildhu.

Der er mange veje til jobbet, og din uddannelsesbaggrund er ikke det vigtigste, men vi forventer, at du:

  • har teknisk forståelse og kan sætte dig ind i din aktivklasse (vaske- og graffitiafrensningshaller, olieanlæg, eller andre mindre aktivklasser som fx fremmednet og risteperroner)
  • har relevant erfaring ift. arbejdet med aktivklasser/asset management
  • med fordel har viden om jernbaneinfrastruktur, relevant lovgivning og jernbanesikkerhed
  • kan arbejde på dansk i skrift og tale
Hvad tilbyder DSB? I infrastruktur tilbyder vi blandt andet

  • udviklende arbejdsopgaver på tværs af DSB med et meningsfyldt formål
  • personlig og faglig udvikling med en sund balance mellem arbejde og privatliv
  • spændende arbejdsmiljø med ligesindede kolleger i en entusiastisk og feedback-baseret kultur
Nogle af de personalegoder som du er omfattet af er

  • Gratis transport med DSB
  • Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde et par dage om ugen
  • Træning i DSB’s eget fitnesscenter og PureGym
  • Pension og sundhedsforsikring
  • Frokostordning og mulighed for at købe mad med hjem

Så er der jo DHL, kunstforeningen, sommerfesten og flere årlige sociale arrangementer og meget mere….

Søg nu Ansøgningsfristen er d. 28.01.2024. Vi forventer at afholde 1. samtaler i uge 6, og 2. samtaler i uge 7 og 8, men søg gerne allerede i dag.

Upload cv, ansøgning og (evt.) eksamenspapirer. Du kan også uploade en video.

Ønsker du at vide mere, så er du velkommen til at tage fat i Tina Provencher Blom, afdelingschef for DSB Infrastruktur på 2468 9679.



#LI-Hybrid
#LI-SR1

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

ALLE OMRÅDER, HQ, Telegade , 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 28-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5969020

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet