Beskæftigelsesrådgiver: Skab gode jobmuligheder for ledige

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at få ledige fleksjobvisiterede i arbejde? Har du fokus på arbejdsmarkedet? Drives du af at vejlede, motivere og skabe gode jobstrategier for ledige? 

Du skaber gode relationer og har en smittende, positiv energi - også når vi har travlt
Som beskæftigelsesrådgiver for ledige fleksjobvisiterede er det vigtigt, at du har en specifik interesse i, og brænder for at arbejde med borgere, der til trods for helbredsudfordringer, skal finde vejen tilbage til arbejdsmarkedet. Her skal du kunne hjælpe med at se udviklingsmuligheder. Du skal kunne være kreativ på jobmuligheder og støtte, samt motivere borgerne i deres jobsøgning. Det er en fordel hvis du har kendskab til de handicapkompenserende ordninger. 

Du rådgiver
Dine primære arbejdsopgaver bliver at yde råd og vejledning i forhold til det generelle arbejdsmarked, samt indgå i et tæt samarbejde med virksomhedskonsulenten for at skabe et godt match for borgeren. 

Dine opgaver:

  • Sammensætte borgerens forløb, så der skabes en konstruktiv fremdrift i borgerens vej til arbejde
  • Støtte borgeren til at udvikle kompetencer i eget liv og opnå størst mulig grad af selvforsørgelse
  • Vurdering af rådighed, herunder forholde dig til borgerens joblog og til sanktioner.
  • Afklare borgerens ressourcer, potentialer og ønsker ud fra en udviklende tilgang.
  • Omsætte lovgivning til praksis og planlægge den enkelte borgers tilbagevenden til arbejdsmarkedet.
  • Klargøre og fremlægge sager til rehabiliteringsteamet. 
  • Skabe progression ved at understøtte mål og delmål gennem konkrete aftaler 

Du bliver en del af et stærkt og relationsorienteret arbejdsfællesskab
Hos os i ’Job og Kompetence’ skal det være sjovt og rart at gå på arbejde. Vi er nysgerrige, og går gerne nye veje og prøver nye metoder af. Du arbejder sammen med engagerede kolleger med høj faglighed. Du bliver også en del af et godt arbejdsmiljø med en uformel omgangstone, hvor vi vægter samarbejde og faglig sparring højt. Hos os er det vigtigt, at der i en travl hverdag også er plads til fællesskab og sjov.

Vi forventer, at du:

  • Er uddannet socialrådgiver/socialformidler
  • Har erfaring fra lignende stilling
  • Kan forvalte Beskæftigelsesloven
  • Har en positiv indstilling og kan tale i øjenhøjde med både borgere, kolleger og samarbejdspartnere
  • Har en coachende tilgang og kan vejlede og styrke ledige via en ligefrem, anerkendende og tydelig dialog
  • Kan skabe resultater gennem personlig indsats og stille krav om beskæftigelse.
  • Kan arbejde selvstændigt og tage ansvar
  • Har gode it-kompetencer
  • Har et smil på læben – også når der er travlt

Du kan skabe overblik
Det er vigtigt, at du kan skabe overblik og have mange bolde i luften, når vi samarbejder om at finde de fælles bedste løsninger. Du kan styre dialogen, men også sætte en ramme, hvor borgeren kan blomstre. Du kan møde borgerne, hvor de er, og se potentialet i den enkelte. Du leverer kvalitet og nedbringer ledigheden.

Du har styr på lovgivningen på området
Du har kendskab til arbejdsopgaverne og den tilhørende lovgivning i et jobcenter. Du har et grundigt kendskab til Lov om aktiv beskæftigelsesindsats og Lov om aktiv socialpolitik samt et grundlæggende kendskab til Forvaltningsloven, Offentlighedsloven og Retssikkerhedsloven på det sociale område. Du må også gerne have overordnet kendskab til Lov om handicapkompenserende ydelser.

Du bliver inkluderet og får en god start
Hos os får du en  systematisk oplæring og mulighed for tæt faglig og ledelsesmæssig støtte i hverdagen. Du bliver blandt andet tilknyttet en mentorordning, hvor din faste kontaktperson introducerer dig for arbejdsgangene mm.

Du får en anerkendende og støttende leder
Vores leder har en  tillidsbaseret ledelsesstil, der beror på gensidig respekt. Hun balancerer smidigt mellem at støtte os, når vi har behov for det og selvstændigt at lade os drive vores opgaver. Hos os er der rig mulighed for personlig og faglig udvikling.

Ansøgningsfristen er d. 16. september 2024 
Ansøgning, CV og andre relevante dokumenter sendes elektronisk via kommunens rekrutteringssystem.

Jobbet er på 37 timer om ugen 

Ansættelsessamtaler afholdes den 24. september 2024 og/eller den 25. september 2024

Ansættelse pr. 1. november 2024.

Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn. I forbindelse med ansættelse indhentes der straffeattest og referencer fra tidligere ansættelser.

Har du spørgsmål? Spørg endelig...
Du har måske spørgsmål til jobbet, hverdagen eller noget helt tredje, og dem vil vi meget gerne besvare. Du er velkommen til at kontakte afdelingsleder Aysel Sahin på telefon 20400244. Send en SMS, så vil du blive ringet op.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Høje-Taastrup Kommune, Rådhusstræde, 1, 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6096474

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet