Beskæftigelsesrådgiver til job og kompetence - støt fleksjobvisiterede tilbage på arbejdsmarkedet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du klar til at gøre en forskel? Bliv en del af et engageret team, hvor du kan udvikle dine kompetencer og hjælpe fleksjobvisiterede tilbage på arbejdsmarkedet.

Om stillingen
Som beskæftigelsesrådgiver for fleksjobvisiterede spiller du en central rolle i at vejlede og støtte borgere, der trods helbredsudfordringer, skal integreres på arbejdsmarkedet. Du arbejder tæt sammen med virksomhedskonsulenter for at skabe gode jobmatches og sikre, at borgerne får den nødvendige støtte til at udvikle deres kompetencer og opnå selvforsørgelse. Du følger borgeren frem til de kommer i job. Derefter overtages opfølgningen af kolleger i et andet team. Det betyder, at du kan koncentrere dig om at skabe en konstruktiv fremdrift i borgernes vej til arbejde.

Dine arbejdsopgaver
Dine primære opgaver er at yde råd og vejledning til fleksjobvisiterede borgere i forhold til det generelle arbejdsmarked. Du spiller en central rolle i at hjælpe borgerne med at forstå deres muligheder og finde vejen tilbage til arbejdsmarkedet. Dette indebærer at afklare deres ressourcer, potentialer og ønsker ud fra en udviklende tilgang.

Dine primære opgaver er:

  • Yde rådgivning og vejledning til fleksjobvisiterede borgere om arbejdsmarkedet.
  • Arbejde tæt sammen med virksomhedskonsulenter for at skabe gode jobmatches, der passer til borgernes kompetencer og behov.
  • Afklare borgernes ressourcer, potentialer og ønsker ud fra en udviklende tilgang.
  • Planlægge borgernes tilbagevenden til arbejdsmarkedet ved at udarbejde individuelle planer, der tager højde for deres unikke situationer og mål.
  • Klargøre og fremlægge sager til rehabiliteringsteamet, sikre at alle relevante oplysninger er medtaget, og at sagerne præsenteres klart og præcist.
  • Skabe progression ved at understøtte mål og delmål gennem konkrete aftaler med borgerne. Dette kræver, at du kan motivere og støtte borgerne i deres udvikling og sikre, at de har de nødvendige værktøjer og ressourcer til at nå deres mål. 

Hvad vi tilbyder
Hos os i ‘Job og Kompetence’ skal det være sjovt og rart at gå på arbejde. Vi er nysgerrige og går gerne nye veje og prøver nye metoder af. Du vil arbejde sammen med engagerede kolleger med høj faglighed og blive en del af et godt arbejdsmiljø med en uformel omgangstone. Vi vægter samarbejde og faglig sparring højt og sørger for, at der i en travl hverdag også er plads til fællesskab.

Hvem er du?
Vi søger en uddannet socialrådgiver eller socialformidler, der har en positiv indstilling og kan tale i øjenhøjde med både borgere, kolleger og samarbejdspartnere. Du skal have en coachende tilgang og kunne vejlede og styrke ledige via en ligefrem, anerkendende og tydelig dialog. Det er vigtigt, at du kan arbejde selvstændigt og tage ansvar, samt at du har gode it-kompetencer og et smil på læben – også når der er travlt. 

Du kan være erfaren eller nyuddannet. Det vigtigste er, at du er motiveret for at lære og udvikle dig i rollen som beskæftigelsesrådgiver. Hos os får du mulighed for at udvikle dig fagligt og personligt i et støttende og inspirerende miljø.

Du har styr på lovgivningen på området
Du har kendskab til Lov om aktiv beskæftigelsesindsats og Lov om aktiv socialpolitik samt et grundlæggende kendskab til Forvaltningsloven, Offentlighedsloven og Retssikkerhedsloven på det sociale område. Du må også gerne have overordnet kendskab til Lov om handicapkompenserende ydelser.

Du får en anerkendende og støttende leder
Vores leder har en tillidsbaseret ledelsesstil, der beror på gensidig respekt. Hun balancerer smidigt mellem at støtte os, når vi har behov for det og selvstændigt at lade os drive vores opgaver. Hos os er der rig mulighed for personlig og faglig udvikling.

Ansøgningsfristen er d. 15. november 2024 

Ansøgning, CV og andre relevante dokumenter sendes elektronisk via kommunens rekrutteringssystem.

Jobbet er på 37 timer om ugen.

Ansættelsessamtaler afholdes den 22. og 25. november 2024. Ansættelse pr. 1. januar 2025.

Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn. I forbindelse med ansættelse indhentes der straffeattest og referencer fra tidligere ansættelser.

Har du spørgsmål? Spørg endelig...

Du har måske spørgsmål til jobbet, hverdagen eller noget helt tredje, og dem vil vi meget gerne besvare. Du er velkommen til at kontakte afdelingsleder Aysel Sahin på telefon 20400244. 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Høje-Taastrup Kommune, Rådhusstræde, 1, 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6133041

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet