Bliv commercial product manager og form fremtidens rejseoplevelser hos DSB

dato

Vil du være med til at forme fremtidens rejseoplevelser gennem udviklingen af DSB's salgskanaler? Får du energi af at omsætte kundebehov til innovative løsninger og en strategi, der skaber værdi for kunderne?

Vi søger en Commercial Product Manager der skal bidrage med at udvikle visionen og strategien for DSB’s digitale salgskanaler. Du vil få en central rolle i at sikre, at vores kanaler imødekommer kundernes behov, giver en sammenhængende oplevelse og understøtter vores kommercielle mål.

Velkommen til Digital Sales & Customer Engagement Som Commercial Product Manager bliver du en del af et team på 15 engagerede kollegaer, der arbejder målrettet med at drive og udvikle kundeoplevelsen i vores salgskanaler. Vi tror på, at de bedste løsninger opstår gennem samarbejde og vidensdeling, og vi lægger vægt på en kultur, hvor vi hjælper, involverer og inddrager hinanden.

Hos os vil du i samarbejde med dygtige kollegaer sætte retningen for kundeoplevelsen på tværs af vores kanaler og sikre, at vores aktiviteter er forankret i en strategi, der skaber værdi for kunderne og sikrer, at vi når vores kommercielle mål.

”Som CPM har jeg stor indflydelse på strategien og udviklingen inden for mit område.

Jeg skal hele tiden skal være opdateret på kundebehov, tendenser og interessenter – og det gør rollen både udfordrende og spændende.

Vi har et stærkt fagligt og socialt fællesskab blandt CPM'er og øvrige kollegaer, som gør det lærerigt og sjovt at gå på arbejde”,

fortæller Sanne, Commerciel Product Manager for kundeloyalitet.

Hvad går jobbet ud på? Som Commercial Product Manager arbejder du målrettet på at udvikle nye løsninger og optimere eksisterende funktionalitet, så vi kan sikre, at vores salgskanaler forbliver relevante og brugervenlige for vores kunder.

Du vil løbende holde dig opdateret på kundebehov og salgsudvikling, og dine indsigter vil danne grundlag for fremtidige initiativer.

Derudover har du en vigtig rolle i ledelsesrapportering og i at sikre et godt samarbejde med interne interessenter som fx Kundeservice, Trafikinformation og IT.

En typisk arbejdsdag Dagen kan starte med et møde med andre Commercial Product Managers, hvor I deler viden og idéer for at sikre det bedste samarbejde på tværs af C-PM områder.

Herefter følger du op på salgstal og udviklingsinitiativer, hvor du vurderer, om de rette indsatser er sat i gang for at nå vores kommercielle målsætninger.

Efter frokost drøfter du udviklingsinitiativer med Channel Managers, Strategisk UX og Product Owners, hvor I sammen vurderer, hvilke nye funktioner og løsninger der bedst understøtter kundernes behov.

Inden dagen slutter, opdaterer du strategidokumenter og roadmap og forbereder en ledelsespræsentation, der skal give overblik over status og kommende planer.

Dine vigtigste opgaver vil være at

  • Udvikle og vedligeholde vision, strategi og roadmap for DSB’s salgskanaler med særligt fokus på dsb.dk og DSB app’en
  • Sikre en sammenhængende og kundeorienteret oplevelse i salgskanalerne gennem samarbejde og udvikling af funktionalitet i tæt dialog med relevante kollegaer.
  • Sikre opdateret overblik over igangværende aktiviteter og go-to-market planer samt holde interessenter opdateret herom.
  • Være kommerciel tovholder på compliance indsatser.
Hvem er du? Vi søger en person, der ser samarbejde som en vigtig del af arbejdet og trives med at tage ansvar. Du evner at tænke strategisk og anvender din erfaring til at skabe resultater og fremdrift i opgaver og projekter.

Med din erfaring inden for strategiudvikling og implementering vil du påtage dig en ledende rolle og bidrage konstruktivt i møder og præsentationer. Samtidig formår du at kommunikere komplekse idéer på en enkel og effektiv måde.

Vi forestiller os, at du har

  • En længere videregående kommercielt orienteret uddannelse
  • Solid erfaring fra en lignende rolle eller fra arbejde som strategikonsulent
  • Dokumenteret erfaring med kanaludvikling af særligt web og apps
  • Erfaring som superbruger i PowerPoint til at præsentere idéer og løsninger visuelt
  • Gode mundtlige og skriftlige kommunikationsevner på både engelsk og dansk
Hvad tilbyder DSB?
  • Gratis transport med DSB
  • Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde et par dage om ugen
  • Træning i DSB’s eget fitnesscenter og PureGym
  • Pension og sundhedsforsikring
  • Frokostordning og mulighed for at købe mad med hjem

Læs mere om personalegoder og DSB som arbejdsplads.

Søg nu Ansøgningsfristen er d. 14. august 2025.

Vi gennemfører samtaler løbende, så vi opfordrer dig til hurtigst muligt at uploade ansøgning (evt. som en kort video), CV og eventuelle eksamenspapirer. Spørgsmål? Skriv til Nikolaj Rendtorff på nsdr@dsb.dk

Rekrutteringsprocessen Hvis du går hele vejen, kan du forvente to samtaler, den sidste med adfærdstest, evt. logisk test og muligvis case. Vi anvender digital referenceindhentning efter aftale med dig.

#LI-MR1
#LI-Hybrid

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

ALLE OMRÅDER, HQ, Telegade , 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-08-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/27d45bd7-ecf3-424e-9101-137ba9116c50

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet