BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for at bekæmpe skatteøkonomisk kriminalitet, og vil du gøre en forskel for samfundet? Vil du bruge din viden om regnskab, revision og skat til at bidrage til bekæmpelsen af organiseret svig gennem identitetsmisbrug? Arbejder du struktureret, og evner du at følge de rette spor? Så er du måske en af de skatteprofiler, vi søger.
Bliv en del af Særlig Kontrol i Skattestyrelsen
Fagområdet Særlig Kontrol bekæmper organiseret, systematisk og kompleks skatteøkonomisk kriminalitet og arbejder med bred vifte af svigstyper, herunder moms- og kædesvig, rocker- og banderelateret økonomisk kriminalitet og hvidvask.
Vores enhed Fiktiv Virksomhed er en del af Center for Skatteøkonomisk Kriminalitet, som pt. tæller ca. 140 medarbejdere fordelt på i alt syv enheder. Centeret ledes af en underdirektør og er ét af i alt tre centre i fagområdet Særlig Kontrol. I vores center ser vi interessenthåndtering og samarbejde som en vigtig del af vores opgave, og vi tror på, at de bedste resultater skabes i fællesskab. Vi følger nøje udviklingen af nye svigstrends, hvor data og analyse giver nye og væsentlige perspektiver på vores myndighedsopgave.
Vores primære opgave i enheden er at bekæmpe organiseret svig med identiteter. Vores formål er at sikre en indsats mod virksomheder, der alene eller primært oprettes med det formål at udøve organiseret eller systematisk svig gennem identitetsmisbrug.
Vores enhed består pt. af 14 medarbejdere på vores kontor i Høje Taastrup. Vi har i vores opgaveløsning et tæt samarbejde med andre enheder internt i Skattestyrelsen og med eksterne interessenter, herunder politiet og andre offentlige myndigheder.
Identificering af systematisk svig
Som medarbejder i enheden får du en sagsportefølje, der består af virksomheder og lønmodtagere, der er særligt risikobetonede i forhold til forskellige svigsparametre.
Dine arbejdsopgaver vil blandt andet omfatte at:
- lave efterkontrol af virksomheder og deres registreringer
- sikre korrekt afregning af skatter og afgifter
- arbejde med netværksanalyser
- fratage svigsvirksomheder deres pligter
- stoppe svig med identiteter som udnyttes af bagmænd, herunder hvidvask
- arbejde med data og intelligente udsøgninger
- formidle observationer til forebyggelse og udvikling af værn.
Struktureret og engageret skatteprofil med evnen til at følge de rette spor
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse, fx professionsbachelor i skat, SKATs fuldmægtig uddannelse, master i skat, skatterevisor eller anden revisionsmæssig uddannelse som cand.merc.aud. eller HD(R). Du kan også have opnået tilsvarende faglighed, kvalifikationer og kompetencer gennem din erhvervserfaring.
Derudover forestiller vi os, at du:
- arbejder struktureret og evner at følge de rette spor
- forstår at se sammenhænge, tænke i helheder og er skarp på hvilke informationer, der er relevante og hvilke, der ikke er
- er engageret og har en proaktiv tilgang til opgaverne både nye og tilbagevendende
- er løsningsorienteret og stræber efter at levere dine opgaver i høj kvalitet
- vægter din faglige udvikling højt og trives med udfordringer
- kan navigere i en kontrolindsats, som løbende bliver mere datadreven, og hvor nye dataløsninger skal bidrage til sagsudvælgelse via algoritmer
- kan bevare overblikket, når datasammenhængene skal forstås, og dataanalyserne er komplekse
- er hjælpsom og bidrager til den sociale lim, der binder os sammen.
I vores enhed vil du opleve faglig sparring og videndeling på et højt skattefagligt niveau, hvor vi hjælper hinanden til at blive en succes. I hverdagen stræber vi efter en høj grad af medindflydelse, så vi har mulighed for at tage et medansvar for egen og Skattestyrelsens udvikling.
Vi lægger vægt på, at vi hele tiden udvikler os såvel fagligt som menneskeligt, så vi altid løser vores opgaver effektivt samtidig med, at den gode trivsel opretholdes.
Vi er en del af en organisation, der er i stor udvikling, har frihed under ansvar, godt humør og en kultur, der prioriterer samarbejde.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og uddannelsespapirer samt yderligere relevant materiale via linket "Søg stillingen" senest mandag den 12. august 2024 kl. 12.00.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Conny Stina Nielsen på telefon 72 38 92 46 eller projektkoordinator Morten Petersen på telefon 72 38 54 13.
Vi forventer at afholde 1. samtaler torsdag den 15. august 2024. I rekrutteringsprocessen kan der indgå en person- og logikanalyse samt en 2. samtale, der afholdes onsdag den 21. august 2024.
Tiltrædelse snarest muligt eller efter aftale.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er Engelholm Allé 1, 2630 Taastrup.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Alle, 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6085086