Bliv en central del af Skattestyrelsens ledelsessekretariat i erhvervsområdet som erfaren konsulent med fokus på processer og sagsformulering

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du gode skriftlige kompetencer, og kan du ”skære en sag til”? Er du vant til at styre processer med mange bidragsydere og interessenter? Og har du erfaring med at arbejde i krydsfeltet mellem ledelsesbetjening og processtyring i et sekretariat? Så er du måske vores nye kollega i ledelsessekretariatet i fagområdet Erhverv i Skattestyrelsen.

En spændende hverdag i et fagligt stærkt miljø
Vi søger en erfaren og samarbejdsstærk kollega, der med akademisk eller skattefaglig baggrund kan bidrage til sekretariatsarbejdet på erhvervsskatteområdet, hvor vi understøtter erhvervskattedirektøren og den øvrige ledelse i fagområdet Erhverv med bl.a. sager til departementet, ministeren og Folketinget.

Som eksempler herpå, så har ledelsessekretariatet bl.a. været involveret i arbejdet med opfølgningen på dokumentaren om den sorte svane, ligesom ledelsessekretariatet har bistået med afklaringer og koordinering ifm. Skattestyrelsens AI-modeller, som var i mediernes søgelys i foråret 2024. Ligeledes er Rigsrevisionen jævnligt på besøg i Erhverv. Vi er således vant til at arbejde med højt profilerede sager.

Du kommer til at arbejde tæt op ad ledelsen i Erhverv, og det stiller store krav til dine formuleringsevner, såvel skriftligt som mundtligt, ligesom din evne til at styre en proces end-to-end skal være helt i top, da vi opererer i et komplekst krydsfelt mellem politik, jura, drift og udvikling. Kvalitetsbarren for vores arbejde er således sat højt, og du skal være med til at fastholde kvaliteten og eventuelt løfte den.

Helt grundlæggende er vi med til at løse en central opgave i staten, hvor du vil være med til at understøtte vores velfærdssamfund.

Professionel, proaktiv og processtærk
Vi forestiller os, at du har en videregående uddannelse - gerne med en samfundsvidenskabelig profil - eller en skattefaglig baggrund på tilsvarende niveau. Du har sandsynligvis erfaring fra en offentlig myndighed, hvor du har arbejdet med ledelsesbetjening, hvilket medfører, at du forstår rollen som medarbejder i et sekretariat, ligesom vi gerne ser, at du har forståelse og interesse for politiske, organisatoriske og samfundsmæssige problemstillinger.

Du vil skulle bidrage til at sikre en professionel og rettidig minister- og ledelsesbetjening, herunder koordinere og kvalitetssikre lovhøringer, politiske sager og øvrige bestillinger. Ligeledes vil du skulle koordinere Rigsrevisionsundersøgelser. Endelig vil der også være mulighed for at arbejde med indsigelsessager, som kort fortalt er, når virksomhederne klager over sagsbehandlingen, som de har oplevet i Erhverv.

Det er vores forventning, at du har flere års erfaring med alle eller nogle af de nævnte opgaver.

For at trives og få succes i jobbet, er det en fordel, at du:

  • er dygtig til at skrive og god til at formulere dig kort og præcist, både skriftligt og mundtligt
  • kan bevare overblikket, når der er mange opgaver og korte deadlines
  • er imødekommende, god til at samarbejde og kan styre processer med mange bidragsydere og interessenter
  • er initiativrig og selvstændig i din opgaveløsning.
Om os
Skattestyrelsen er Danmarks største styrelse med mere end 5.000 ansatte. I fagområdet Erhverv, som er et af syv fagområder i Skattestyrelsen, er vi ca. 1.000 ansatte, og vi arbejder for at sikre, at erhvervsvirksomhederne betaler korrekte skatter, moms og afgifter til tiden.

Du bliver en del af Erhvervs ledelsessekretariat, hvor vi er ca. 15 ansatte, hvis primære fokus er at understøtte den samlede erhvervsledelse, som består af én fagdirektør og fem underdirektører.

I ledelsessekretariatet vægter vi frihed under ansvar og behandler hinanden med tillid og respekt. Gennem involvering i beslutninger og tilrettelæggelsen af arbejdsopgaver sikrer vi høj trivsel og et godt arbejdsmiljø - det er fundamentet for vores arbejde. Vi har en fleksibel arbejdstilrettelæggelse.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Vi glæder os til at modtage din ansøgning, CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest den 30. oktober 2024.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Mikkel Bach Madsen på telefon 72 37 46 08. Du kan med fordel starte med at sende en sms, hvorefter Mikkel vil ringe til dig.

Vi afholder samtaler løbende, så send din ansøgning allerede i dag.

Inden ansættelse indhenter vi referencer og straffeattest. Der kan indgå en opgavecase samt et testforløb med personanalyse og logisk test for ansøgere, der går videre i processen.

Forventet tiltrædelse er den 1. januar 2025 eller efter nærmere aftale.

Vi sørger for et struktureret og grundigt introduktionsforløb.

For den rette kandidat med de nødvendige faglige og personlige kvalifikationer kan ansættelse ske som specialkonsulent eller chefkonsulent. Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC).​ Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet er Engelholm Allé 1, 2630 Taastrup, hvor vi har til huse i nyrenoverede kontorlokaler tæt på offentlig transport (to minutters gang fra Høje Taastrup Station) samt nem adgang med bil fra København og det øvrige Sjælland, da motorvejen kun er fem min væk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Alle, 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 30-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6131999

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet