Bliv en del af fremtidens digitalisering hos Skattestyrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Banker dit hjerte for digitale løsninger, der giver mening og værdi i brugernes hverdag? Kan du drive udviklingsprocesser fra behovsafdækning til implementering - og få brugere, udviklere og jurister til at forstå hinanden undervejs? Så er her en unik mulighed for at komme med helt i front, når vi automatiserer nogle af Skattestyrelsens mange manuelle processer.

Til automatiseringsteamet i fagområdet Erhverv søger vi lige nu en forretningsudvikler, der vil være med til at udvikle smartere sagsbehandlingsprocesser ved hjælp af automatiseringsværktøjer og andre digitale løsninger. Du får en central rolle i teamet, hvor det bliver dit ansvar at sikre koordinering og fremdrift i udviklingsprojekterne, så vi leverer det rigtige produkt til den rigtige tid.

Vores kollager i driften varetager mange forskellige manuelle processer, og de bruger mange forskellige systemer i deres arbejde. Det betyder masser af potentiale såvel som kompleksitet for de løsninger, vi udvikler, og det skal du hjælpe os med at udforske og navigere i.

”Vi” er et forholdsvis nyt, men stærkt automatiseringsteam, der har udviklet (primært) RPA-løsninger de seneste to år. I mange tilfælde henvender brugerne sig selv til os med ønsker til løsninger, men vi arbejder i stigende grad selv opsøgende og udforskende for at identificere behov og pain points, vi kan lave gode løsninger til.

At vi selv går ud og opsøger problemer og potentialer, vi kan skabe løsninger til, er nyt og lidt fremmed for mange. Men vi bliver altid mødt med imødekommenhed og stort engagement af medarbejderne, der skal bruge løsningerne” siger Lathusan Mohanabalan, der har været en del af teamet fra start. ”Det kan øge forventningspresset lidt, men det gør det også enormt motiverende.

En bred opgaveportefølje
Din overordnede rolle vil være at skabe overblik, sikre opfølgning og få vores udviklingsprojekter i mål. Det betyder bl.a., at du skal:

  • Projektlede vores udviklingsprocesser – ofte kører vi flere små projekter samtidig
  • Være med til at kortlægge processer og arbejdsgange, så vi kan identificere udviklingspotentialer i forretningen
  • Sikre involvering og tæt koordinering med ”kunderne”, jurister og udviklere gennem hele processen
  • Samle dokumentation for processer og løsninger, så de opfylder krav til fx sikkerhed, governance mv.
  • Bidrage til den videre udvikling af teamets arbejdsgange, metoder og værktøjer.
Du vil også i rollen skulle facilitere udviklingsworkshops og samarbejde med andre udviklingsteams på tværs af Skattestyrelsen. I det hele taget er der masser af muligheder for at udvikle sig i rollen, alt afhængig af din baggrund og interesser.

Erfaring med at involvere og skabe fremdrift
Opgaverne løser du sammen med fem engagerede team-kolleger, der har baggrunde inden for programmering, processer og jura. Det bliver dig, der skal samle trådene, og derfor lægger vi vægt på, at du har erfaring med at deltage i digitale udviklingsprojekter – gerne i en rolle, hvor du har prøvet kræfter med projektledelse og koordinering.

Derudover er vi på udkig efter:

  • Solid forretningsforståelse og evne til at sætte sig ind i komplekse processer og sammenhænge
  • Nysgerrighed på både processer og mennesker – og på at finde de rigtige løsninger til dem
  • Stærke samarbejdsevner med en struktureret, opsøgende og involverende tilgang
  • Overblik og lyst til at være bindeled mellem forretningen, eget udviklingsteam samt andre interessenter i organisationen.
Det er ikke en forudsætning, at du kender til skatte- og afgiftsområdet på forhånd. Erfaring med tværgående arbejde i større organisationer vil være et godt afsæt for at varetage rollen, men det er ikke et krav.

Velkommen til EP 5, Punktafgifter og automatisering
Du kan se frem til en hverdag i et dynamisk team med god stemning, også når der er travlt. Vi har et godt sammenhold med plads til humor og en uformel omgangstone, samtidig med at vi tager ansvar og har ambitioner om hele tiden at forbedre os. Vi lægger vægt på at, der er fleksibilitet i hverdagen og god mulighed for at få arbejde og privatliv til at hænge sammen.

Automatiseringsteamet er en del af kontoret Erhvervsprocesser 5, Punktafgifter og automatisering, hvor også procesejerskabet for punktafgifter hører hjemme. Her vil du få i alt knap 20 kolleger med forskellige baggrunde og et stærkt fællesskab med fx bordfodboldturneringer, drinksaftener og masser af kage.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest tirsdag den 25. juni 2024. Tiltrædelse er snarest muligt.

Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Helle Randrup på telefon 72 37 24 45.

Ansættelse sker på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende funktioner. Forud for ansættelse vil der blive indhentet straffeattest og referencer.

Arbejdsstedet er Engelholm Allé 1, 2630 Taastrup.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Alle, 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6066786

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet