BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Interesserer du dig for indlæsning af data, revisionshandlinger og kontrol af selskaber og hovedaktionærer? Vil du være med til at understøtte korrekt beskatning af selskaber til gavn for velfærdssamfundet? Så har vi et spændende job med work-life balance, rigtig gode udviklingsmuligheder samt et rigtig godt arbejdsmiljø.
Fagområdet Små og mellemstore Selskaber har ansvaret for alle Danmarks små og mellemstore selskaber og deres hovedaktionærer samt offentlige virksomheder og institutioner.
Du bliver en del af enheden SMS 06 – Moms, selskabsskat og hovedaktionærer i Taastrup. Enheden er organisatorisk placeret i Skattestyrelsen, Selskab, Små og mellemstore Selskaber. Du får 21 dygtige kolleger, der løser en lang række kundeinitierede opgaver og kontrolopgaver indenfor moms- og selskabsskatteområdet. Arbejdsopgaverne i SMS 06 spænder bredt og rummer alle udfordringer indenfor selskabsskatteretten, herunder afledte momsproblematikker. Det kan være sager om selskabers regelefterlevelse, udbyttedifferencer, skattekredit, stikprøveundersøgelser.
Behandling af selskaber og deres hovedaktionærer
Opgaverne er overvejende organiseret i projekter med forskellige fokusområder, og vi tilbyder dig udfordrende opgaver med en høj grad af selvstændig arbejdstilrettelæggelse, og du får dygtige og ansvarsbevidste kolleger. Du bliver en del af en arbejdsplads, som lægger vægt på god trivsel og en uhøjtidelig omgangstone.
En del af dine opgaver kan eksempelvis være:
- Indlæsning af bogføringsdata
- Afstemninger af modtagne data
- Revisionshandlinger og kontrol
- Stikprøveundersøgelser
- Oversættelsesopgaver
- Gennemlæsning og vurdering af bogføringsbilag og andet regnskabsmateriale
- Visitering og vurderinger af sager med udbyttedifferencer.
Du vil få tæt samarbejde med dine dygtige kolleger i enheden samt virtuelt samarbejde med kolleger i Små og mellemstore selskaber.
Du får et arbejde, der varierer mellem stor selvstændighed, faglig sparring og samarbejde med kollegaer. Det er vigtigt, at du trives med administrativt arbejde, og du ønsker at gøre en samfundsmæssig forskel, hvor du bidrager til sikring af fundamentet for finansiering af det danske samfund. Du bliver en del af en fleksibel arbejdsplads, som lægger vægt på god trivsel og en uhøjtidelig omgangstone.
Din profil
Du kan være uddannet indenfor skat men kan også have en anden relevant baggrund. Ansøgere med erfaring i offentlig sagsbehandling og IT-kontrolværktøjer, som hurtigt og effektivt kan læse og oversætte engelske kontrakter og andre engelske dokumenter, herunder EU lovgivningen vil blive foretrukket.
Du har en struktureret arbejdsstil og trives med rutineprægede opgaver. Med din faglighed skal du kunne gennemskue opgaver og vurdere om der er forhold, som kræver ekstra fokus, for at sikre korrekt sagsbehandling. Du har en veludviklet sans for detaljer og kan se forskelle i sager der ellers ligner hinanden. Du går til dine opgaver med stor grundighed og din tilgang er undersøgende.
Kendskab til skatteområdet vil anses som en fordel, men er dog ikke et krav. Du har evnerne til at opbygge de faglige kompetencer, der kræves.
Du er god til at kommunikere og at du kan udtrykke dig klart og præcist både skriftligt og mundtligt.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 13. november 2024.
Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Katja Sandbech på telefon 72 38 27 30.
Vi holder samtaler løbende. Der kan indgå en logik test og en personprofil i rekrutteringsprocessen. Der vil blive indhentet straffeattest i forbindelse med ansættelse. Stillingen ønskes besat pr. 1. januar 2025 eller efter aftale.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK), overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) eller overenskomst for akademikere (AC) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Arbejdsstedet er Engelholm Allé 1, 2630 Taastrup.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Alle, 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6139575