BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du gøre en forskel for udsatte borgere? Vil du sammen med os være ambitiøse på borgerens vegne og samarbejde om, at borgeren opnår et så selvstændigt og meningsfuldt liv som muligt?
Så har vi jobbet til dig.
Du trives i myndighedsarbejdet
Du har lyst til og trives med at være i en myndighedsfunktion, hvor du arbejder inden for serviceloven. Du er eksempelvis uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har på anden vis tilegnet dig relevante kvalifikationer. Du finder motivation både i samarbejdet med borgeren og den administrative del af sagsbehandlingen. Du har gode IT-kompetencer og erfaringer med voksenudredningsmetoden og også gerne med fag-systemet Sensum.
Du skaber tillidsfulde relationer
Du er servicemindet og taler i øjenhøjde med borgere, kolleger og samarbejdspartnere. Du skaber naturligt gode samarbejdsrelationer på tværs - både når det handler om den enkelte sag, og når det handler om at optimere og koordinere arbejdsgange.
Du er god til at skabe kontakt og være i dialog med borgere og samarbejdspartnere. Du har lyst og mod på at tage ud af huset og besøge borgere på deres tilbud. Du kommunikerer på en ligefrem, anerkendende og tydelig måde både mundtligt og skriftligt.
Du kan have mange bolde i luften og prioritere dine opgaver
Du arbejder selvstændigt med egne sager, planlægger dit arbejde selv og reflekterer over din egen praksis. Det er borgere med komplekse udfordringer og opgaverne medfører derfor, at du skal kende til sagsgangen og lovgivningen, men at du samtidig også formår at finde vejen i praksis. Der kan være dilemmaer i arbejdet, som du skal kunne navigere i og træffe beslutninger om. Selvom vi ofte har en travl hverdag, hvor opgaverne kan ændre sig og planlægningen kan skride, så deltager vi alle i at finde de gode løsninger sammen.
Du bliver en del af et team på 10 sagsbehandlere, som både har kort og lang erfaring fra området. Alle sagsbehandlere har deres egen sagsstamme med borgere med forskellige typer af støttebehov og funktionsnedsættelser. Som sagsbehandler indgår du i telefonvagten og deltager i rehabiliteringsteam møder i kommunen. Du vil få administrativ bistand fra vores forkontor. Du samarbejder tæt med forkontoret, afdelingens misbrugskonsulenter og jurist om sagsbehandlingen.
Alle er en del af Team Myndighed, som er en myndighedsafdeling på det specialiserede socialområde. Det betyder, at vi vurderer, udmåler og bevilger støtte og hjælp til borgere med handicap eller særlige sociale problemer. Vi er i alt 3 ledere og 21 medarbejdere med mange forskellige uddannelsesbaggrunde. Fælles for os alle er, at vi brænder for at levere god og korrekt sagsbehandling, hvor borgeren føler sig inddraget, hørt og forstået.
Du får nogle professionelle, engagerede og ambitiøse kolleger, som er gode til at samarbejde og sparre med hinanden. Vi har en anerkendende og positiv tilgang til både borgere, kolleger og samarbejdspartnere. Du vil få tæt faglig ledelse og personaleledelse, og vi oplever en afdeling med god social kapital.
Vi vil gerne gå foran i udviklingen af myndighedsområdet
Vi er et udviklingsorienteret center, og afprøver derfor gerne nye tiltag, arbejdsgange og samarbejdsmetoder med borgere. Du vil blive en del af en igangværende udvikling af det tværfaglige og helhedsorienterede arbejde med borgersager på tværs af kommunen, ligesom vi arbejder strategisk på udviklingen af samarbejdet med leverandører og tæt opfølgning. Så tænk med, det bliver der sat pris på.
Du får et job med mulighed for fleksibilitet og udvikling af kompetencer
Du får mulighed for at have flextid og hjemmearbejde 1-2 dage om ugen. Arbejdspladsen ligger i gåafstand fra Høje-Taastrup Station, som du når 17 min. med tog fra København H og 7 min. fra Roskilde station. Vi har løbende undervisning ved vores jurist og der planlægges med fælles kompetenceudvikling, det kommende år.
Jobbet er på 37 timer om ugen med tiltrædelse pr. 1. august 2024.
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn. Vi indhenter straffeattest samt referencer fra tidligere ansættelser i forbindelse med ansættelsen.
Ansøgningsfristen er den 19. juni
Vi holder samtaler den 24. juni
Ansøgning, CV, uddannelsesbeviser og evt. andre relevante dokumenter sendes elektronisk via kommunens e-rekrutteringssystem
Er du blevet nysgerrig? Så spørg endelig…
Du har måske spørgsmål til jobbet, dagligdagen eller noget helt tredje, og dem vil vi meget gerne besvare. Du kan ringe til souschef Stine Pedersen på tlf. 21 32 05 40.
Vi ser frem til at høre fra dig.
Social- og Arbejdsmarkedscenter (SAC) løser de samlede opgaver indenfor beskæftigelse, handicap og psykiatriområdet herunder udredning og visitation af borgere samt drift af egne bo-, støtte- og aktivitetstilbud. Vi tager udgangspunkt i borgerens samlede livssituation og mulighed for at opnå et så selvstændigt liv som muligt. Vi møder borgerne med positive faglige forventninger baseret på tanken om, at alle mennesker kan videreudvikle deres kompetencer gennem aktiviteter eller job. Centeret arbejder med både myndighed- og udfører funktioner.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Høje-Taastrup Kommune, Rådhusstræde 1, 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 19-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6054228