BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for at skabe det gode møde mellem borgerne og kommunen? Og vil du gerne arbejde med fremskudt sagsbehandling i en myndighedsrolle?
Så læs med her.
Her får du jobbet, hvor du sammen med dygtige kollegaer gør en indsats for at hjælpe udsatte borgere til at opnå et så selvstændigt og meningsfuldt liv som muligt.
Kerneopgaven i stillingen er råd og vejledning og screening af støttebehov til borgere, som henvender sig i telefonen eller pr. mail. Afdelingen varetager sagsbehandling til voksne med behov for specialiseret social støtte og behov for boligsocial anvisning. Sammen med borgeren er din opgave at afdække hvad borgeren efterspørger hjælp til, og sørge for at borgeren bliver hjulpet videre til den rigtige hjælp. Samtidig skal du indgå i den administrative sagsbehandling i forbindelse med henvendelser. Du vil have et tæt samarbejde med afdelingens sagsbehandlergrupper, kommunens leverandør af fremskudt socialpædagogisk støtte samt kommunens øvrige borgernære afdelinger.
Du vil blive ansat i Team koordination og bolig, som består af 5 medarbejdere og 1 leder, der særligt arbejder med at understøtte afdelingens drift samt sagsbehandling på boligområdet og andre udvalgte områder. Som noget nyt skal teamet og sagsbehandlergrupperne samarbejde om at varetage indgangen til den sociale støtte i centeret, og det kan du være med til at præge og udvikle.
Du får professionelle, engagerede og ambitiøse kolleger, som er gode til at samarbejde og sparre med hinanden. Vi har en anerkendende, tillidsfuld og positiv tilgang til både borgere, kolleger og samarbejdspartnere. Du vil få tæt faglig ledelse og personaleledelse, og vi oplever en afdeling med god social kapital.
Vi har brug for dig, der:
- Har en relevant uddannelse
- Har erfaring indenfor enten sagsbehandling eller administration på det sociale område
- Har bred viden om kommunal sagsbehandling
- Er god til at tale med borgerne og kan bevare roen i samtalen
- Har udviklet en god spørgeteknik
- Trives med administrative opgaver
- Med fordel har viden om boligområdet
Desuden lægger vi vægt på, at du har gode personlige kompetencer.
Det betyder, at du:
- Kan arbejde selvstændigt med opgaver
- Har et godt overblik over dine egne opgaver og kan prioritere dem i farten
- Har flair for struktur og er god til at planlægge din tid
- Kommunikerer på en ligefrem, anerkendende og tydelig måde
Du får et job med mulighed for fleksibilitet og udvikling af dine kompetencer. Det betyder, at du får mulighed for at have flextid og hjemmearbejde 1-2 dage om ugen. Rådhuset ligger i gåafstand fra Høje-Taastrup Station, som du når med 17 min. med tog fra København H og 7 min. fra Roskilde station. Vi får løbende undervisning af vores jurist, ugentlige statusmøder og vi modtager regelmæssig supervision.
Jobbet er en fast stilling på 37 timer med tiltrædelse 1.12.24. Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn. Vi indhenter straffeattest samt referencer fra tidligere ansættelser i forbindelse med ansættelsen.
Ansøgningsfrist er d. 23.10.2024
Der vil være ansættelsessamtaler tirsdag den 29.10.2024.
Ansøgning, CV, uddannelsesbeviser og evt. andre relevante dokumenter sendes elektronisk via kommunens e-rekrutteringssystem
Er du blevet nysgerrig? Så spørg….
Du har måske spørgsmål til jobbet, hverdagen eller noget helt tredje og dem vil vi rigtig gerne svare på.
Du kan kontakte Teamleder Amela Saradzic på 31 90 81 84.
Vi glæder os til at høre fra dig!
Social- og Arbejdsmarkedscenter (SAC) løser de samlede opgaver indenfor beskæftigelse, handicap og psykiatriområdet herunder udredning og visitation af borgere samt drift af egne bo-, støtte- og aktivitetstilbud. Vi tager udgangspunkt i borgerens samlede livssituation og mulighed for at opnå et så selvstændigt liv som muligt. Vi møder borgerne med positive faglige forventninger baseret på tanken om, at alle mennesker kan videreudvikle deres kompetencer gennem aktiviteter eller job. Centeret arbejder med både myndighed- og udfører funktioner.
Læs mere om Høje-Taastrup Kommune på www.htk.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Høje-Taastrup Kommune, Rådhusstræde 1, 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 23-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6123864