Bliv IT System Manager hos DSB og optimer kommercielle systemer

dato

Forestil dig en rolle, hvor du

  • får ansvaret for dit eget område af kommercielle systemer, der forbedrer oplevelsen for vores kunder eller letter arbejdet for vores kollegaer
  • bliver bindeled til leverandører, interne udviklingsteams og systemejere
  • bidrager til at løfte kvaliteten på vores samlede portefølje af forretningsapplikationer

IT spiller en vigtig rolle i DSB; vi digitaliserer, automatiserer og optimerer vores IT-løsninger for at gøre det nemt at være kunde og enkelt at være medarbejder.

Velkommen til IT System Manager teamet og IT Business Services Vi er 9 system managers med teknisk ansvar for hver vores IT-applikationer eller platforme.

Systemerne rækker ud mod vores kommercielle organisation, kunderne, vores togpersonale, ejendomme og interne processer.

I teamet har vi forskellige fagligheder inden for IT-teknik, proceshåndtering, projektledelse og økonomi. Nogle af os har erfaring fra andre roller i DSB, mens andre kommer fra bl.a. software-, finans-, rejse- og konsulentbranchen.

Vi arbejder med sekundært ansvarlige for vores vigtigste systemer, så vi altid kan støtte hinanden bedst muligt.

Jeg kan godt lide kombinationen af at have ansvar for et system og samtidig arbejde lidt med det tekniske, det giver mig mulighed for at holde fast i min faglighed”,

fortæller Jens, som er Senior IT System Manager og Team Lead.

IT System Manager teamet er en del af IT Business Services, som samlet tæller knap 30 kollegaer. Her dækker vi alt fra udvikling og udbredelse af Microsoft-suiten til betalingscompliance og drift af forretningssystemer

Vi tilpasser os løbende nye teknologier for at sikre tidssvarende og effektive løsninger.

Hele IT-organisationen består af mere end 400 medarbejdere. Vores fælles udgangspunkt er at levere vidtrækkende digitale services, der passer til Danmarks transportbehov.

Hvad skal du lave? Som IT System Manager bidrager du til, at IT-systemerne i din portefølje kører optimalt.

I samarbejde med relevante afdelinger og leverandører får du ansvar for forvaltningsbudget, licensaftaler, compliance (GDPR, PCI og generel IT-sikkerhed), tekniske aspekter og en effektiv drift.

Dine opgaver på systemporteføljen dækker bl.a.

  • Planlægning og styring af forvaltningsopgaver
  • Incident, problem og change management
  • Application management – sikre opgraderinger, patches, backup m.m.
  • Udarbejdelse af system roadmaps sammen med IT-arkitekter
Din hverdag som System Manager Dagen starter måske med daily standup sammen med udviklingsteamet på et/flere af dine systemer.

På en typisk dag kan du have møder med fx systemejer i forretningen om en feature på applikationen, med IT-sikkerhed om compliance på området, måske med product owner om en ny release.

Lige nu implementerer vi et helt nyt inventory management system til at holde styr på DSB’s tog og tilgængelige pladser i togene. Dette kræver involvering af mange forskellige teams og afdelinger internt.

Du har sat tid af til at løse opgaver, som du kender til på forhånd. Du skal måske oprette en change request og dokumentere den over for IT-driften.

Resten af dagen fyldes ofte op med nye incidents og eventuelle brandslukninger – afhængigt af hvilken type applikationer du har ansvaret for.

Dine faste samarbejdspartnere er systemejere, IT-arkitekter, interne brugere, DSB Kundecenter, IT-Service Desk og dine kollegaer i System Manager teamet.

Hvem er du? Du er et menneske, der bliver motiveret af at arbejde med IT, processer og mennesker.

Du har erhvervserfaring fra IT. Det kan være fra en tilsvarende rolle eller måske som arkitekt, systemadministrator, IT-supporter, teknisk projektleder eller fra IT-sikkerhed.

Vi leder efter dig, der

  • Har teknisk indsigt til at sætte dig ind i nye applikationer
  • Kan koordinere
  • Forstår økonomi og budgetter
  • Kan kommunikere til forskellige målgrupper på dansk og engelsk, skriftligt og mundtligt

Som person er du videbegærlig, forstår sammenhænge og kan skabe overblik. Du trives med at interagere med mange mennesker.

Hvad tilbyder DSB?
  • Gratis transport med DSB  
  • Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde et par dage om ugen 
  • Træning i DSB’s eget fitnesscenter og PureGym 
  • Pension og sundhedsforsikring 
  • Frokostordning og mulighed for at købe mad med hjem 

Læs mere om personalegoder og DSB som arbejdsplads.

Søg nu Ansøgningsfristen er d. 17. august 2025.

Vi inviterer til samtaler løbende, så så vi opfordrer dig til hurtigst muligt at uploade ansøgning, CV og eventuelle eksamenspapirer.

Spørgsmål? Ring til Tine Fink (afdelingsleder for IT Business Services) på 2468 4022 eller Jens Møller (Senior IT System Manager og Team Lead) på 2468 2047.

Rekrutteringsprocessen Hvis du går hele vejen, kan du forvente to samtaler, den sidste med adfærdstest og logisk test. Vi anvender digital referenceindhentning efter aftale med dig.

#LI-Hybrid
#LI-BS1

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

ALLE OMRÅDER, HQ, Telegade , 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-08-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6f9ad192-33d9-4021-9a8d-30e5ccc8ac7a

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet