Motiveres du af at kommunikere og samarbejde tæt med kørende personale for optimal løsning på trafikale problemer og trives du med problemløsning? Så skal du søge dette job som personaledisponent for DSB's Fjern- & Regionaltog!
Hos DSB Driftscenter er vores fornemmeste opgave at sikre, at togene kører til tiden, hvilket kræver effektiv reaktion og præcis disponering af personale. Vi søger nu en engageret personaledisponent, der vil spille en væsentlig rolle i vores daglige drift, ved effektivt at håndtere uforudsete hændelser og sikre korrekt fordeling af det kørende personale.
Velkommen til teamet for disponering af personale til Fjern & Regionaltrafikken Velkommen til teamet, hvor vi sørger for at der altid er bemanding til vores fjern- og regionalforbindelser.
Vores opgave består i hurtigt at reagere på situationer under afvikling, ofte uden at kunderne bemærker det.
For os er det essentielt med et godt samarbejde både internt i DSB og med eksterne partnere. Dette involverer også koordinering af tog- og lokomotivførere, samt sikring af korrekt dækning ved sygdom og omdisponering under trafikhændelser.
Dette siger din kommende leder om sine første indtryk af afdelingen
"Det er en spændende arbejdsplads, men det der fylder mest, er at vi har en god stemning og formår at bibeholde den, når vi har allermest travlt. Og så er teamet virkelig professionelle."
- Marlene, Personaleleder
Vi holder aldrig lukket og arbejder i 3-holds skift. Du er en god kollega som indgår i en vagtplansordning, hvilket betyder at du både vil få vagter i hverdage, weekender, højtider og på helligdage henholdsvis dag, aften og nat. Vi arbejder som udgangspunkt hver anden weekend.
Din hverdag Du får et vigtigt job i Driftscenteret hos DSB, hvor du vil spille en central rolle i dagligdagen for vores kørende personale. Du sørger for at alle vagter er dækkede og justerer ved behov.
Stikordet her er ’ved behov’. Arbejdet karakteriseres ved sin uforudsigelighed, fordi vores rolle hos DSB indebærer at gribe ind, når uventede situationer opstår. Derfor starter vagterne ofte med, at vi gennemgår listerne over sygemeldinger, forstyrrelser og lignende.
Gennem dagen håndterer vi desuden de uforudsete ændringer som f.eks. togforsinkelser eller tekniske problemer afstedkommer, ved at omdisponere personalet effektivt, så alt kører på skinner.
Kommunikation er nøgleordet – og du vil komme til at være i løbende telefonisk kontakt med det kørende personale for at koordinere og informere dem om eventuelle ændringer.
Dine hovedopgaver vil være at
- Dække ind for sygefravær blandt det kørende personale
- Rettidig omdisponering af personale ved driftsforstyrrelser
- Opdatere og kommunikere planændringer til berørt personale (telefonisk)
- Sikre effektiv håndtering ved materielle ændringer.
På fagligt plan søger vi en person, som
- Evner at koordinere og disponere ressourcer under tidspres
- Er dygtig til problemløsning og finder tilfredsstillelse i løsningen af komplekse opgaver
- Har erfaring med arbejde i skiftende vagter, herunder weekender og helligdage i treholdsskift
Et væsentligt element er, at du kan håndtere flere forskellige opgaver samtidigt og ikke mister fokus ved gentagne forstyrrelser. Du formår også at komme ned i fart når du blot overvåger en velfungerende drift.
Vi forventer desuden, at du er i stand til at tage ny teknologi i brug med lethed, da vores arbejdsopgaver spænder over flere IT-systemer.
Hvad tilbyder DSB? Når du starter hos DSB, tilbyder vi foruden personalegoder grundig oplæring i vores systemer, arbejdsgange og - opgaver. Du indtræder et veletableret fællesskab, som samarbejder med entusiasme og optimisme.
Nogle af vores personalegoder er
- Gratis transport med DSB
- Træning i DSB’s eget fitnesscenter og PureGym
- Pension og sundhedsforsikring
- Frokostordning og mulighed for at købe mad med hjem
Læs mere her om personalegoder og DSB som arbejdsplads.
Vi arbejder i planlagte treholdskifte, så vi gør meget ud af at koordinere vores arbejdsdage med hinanden, så vi alle kan have balance i forhold til privatlivet.
Søg nu Ansættelsessamtaler holdes løbende med henblik på tiltrædelse senest d. 1. juni 2025, så send din ansøgning allerede i dag og senest d. 6. april 2025.
Er du nysgerrig eller har spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte Marlene Mark på tlf. nr.: 24 68 60 64.
Vi ser frem til at modtage din ansøgning.
#LI-Onsite
#LI-SR1
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde morgenarbejde aftenarbejde natarbejde weekendarbejde skiftende arbejdstid
-Arbejdsgiver:
ALLE OMRÅDER, HQ, Telegade , 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 06-04-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/f43b923b-90a4-438c-b616-0e19e63e338a