Bliv senior asset manager hos DSB og form fremtidens togdriftinfrastruktur

dato

Forestil dig en rolle, hvor du

  • Udvikler og optimerer den infrastruktur, der ligger til grund for fremtidens togdrift
  • Sikrer, at vores infrastrukturanlæg lever op til de højeste standarder
  • Sørger for, at de tekniske løsninger ikke bare ser godt ud på papiret, men også fungerer i praksis.

Vi søger en ny Senior Asset Manager til at overtage ansvaret for DSB’s klargørings- og olieanlæg. Du kan arbejde fra enten Aarhus eller Høje Taastrup.

Din opgave bliver at sikre, at anlæggene udvikles og performer, så de opfylder kravene til fremtidens togdrift og DSB’s strategi.

Velkommen til DSB Infrastruktur I afdelingen er vi 4 projektledere og 4 Asset Managers fordelt i Høje Taastrup og Aarhus. Sammen dækker vi forskellige specialer og ansvarsområder. Uanset hvor du vælger at arbejde fra, vil du indgå i et fællesskab på tværs.

Vi er et engageret team, der arbejder med at fremtidssikre DSB’s infrastruktur, og sammen med kolleger på tværs af organisationen deler vi ønsket om at skabe værdi og udvikling til DSB’s bedste.

Tina, som er leder for teamet, fortæller

”Du kan virkelig gøre en forskel - vi udvikler asset management, og du kan påvirke hvordan vi arbejder med det i DSB.

Det er en vigtig rolle ift. den daglige drift, som betyder noget for mange mennesker hver dag - både kolleger og kunder.

Der er en stor faglig bredde i opgaverne og en god blanding af både kort- og langsigtede opgaver”

Hvad går jobbet ud på? Du sikrer, at vores klargørings- og olieanlæg performer og udvikles i tråd med DSB’s strategi og fremtidens krav til en effektiv og bæredygtig kollektiv transport.

Du får en bred kontaktflade i organisationen - det kan være til vores klargøringsmedarbejdere på skinnerne, (arbejds-)miljø, indkøb, økonomi, men også til eksterne samarbejdspartnere som fx olieleverandører, servicepartnere og andre togoperatører.

Du vil spille en vigtig rolle i projekter inden for dit fagområde – det kan fx være tilpasning og nybyg af forsyningsvægge, så de kan servicere fremtidens tog – eller afvikling af olietanksanlæg, der ikke længere skal bruges.

En typisk arbejdsdag Dine arbejdsdage vil variere og kan være uforudsigelige, da vi er en del af en driftsorganisation, hvor kundens oplevelse prioriteres højt.

Din dag vil typisk starte med statusopdatering på dine anlæg, hvor du ser til, at fejl og udfordringer håndteres i samarbejde med vores driftsafdeling, og er med til at understøtte, at vi drager læring af hændelsen.

Herefter følger du op på egne projekter og leverancer til andre projekter.

Du planlægger selv dine opgaver, samtidig med at du tager højde for møder og øvrige administrative opgaver.

En til to dage om ugen er du fysisk rundt at tilse dine anlæg og tale med brugere og vedligeholdere for at få et billede af anlæggenes tilstand, så vi rammer det kvalitetsniveau, vi har forpligtet os til. Du kommer med tiden rundt i hele landet (fra Aalborg til Nykøbing Falster).

Dine vigtigste opgaver vil være

  • Sikring af tilstandsvurdering, vedligeholdsstrategi og optimering inden for dine anlægsklasser med fokus på langsigtede løsninger
  • Udvikling og implementering af asset management-planer for klargørings- og olieanlæg
  • Ledelse og deltagelse i projekter, både internt og med eksterne parter
  • Budgetplanlægning og løbende økonomiopfølgning
Er du vores nye Senior Asset Manager? Vi søger en kollega, som er nysgerrig på at forstå vores komplekse infrastruktursystem og teknikken bag i en branche, hvor personsikkerhed er altafgørende.

Samarbejde motiverer dig. Du trives med at arbejde på tværs af fagområder og organisatoriske niveauer, og du er god til at inddrage de rette samarbejdspartnere i dine beslutninger.

Din rolle kræver, at du kan skabe sammenhæng mellem den strategiske retning og de konkrete initiativer. Du er organiseret og struktureret og kan håndtere flere opgaver parallelt.

Fagligt forventer vi, at du kan sætte flueben ved følgende

  • Erhvervserfaring med anlægsklasser eller asset management
  • Kan formidle tekniske emner klart og forståeligt.
  • Erfaring med at samarbejde med mennesker med en anden faglig baggrund end din
  • Gode danskfærdigheder i både skriftligt og tale.

Fortæl os, hvis du kender til infrastruktur, lovgivning og sikkerhed inden for jernbanesektoren.

Hvad tilbyder DSB?
  • Gratis transport med DSB
  • Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde et par dage om ugen, hvis opgaverne tillader det
  • Træning i DSB’s eget fitnesscenter og PureGym
  • Pension og sundhedsforsikring
  • Evt. frokostordning (i Høje Taastrup – ikke Aarhus)

Læs mere om personalegoder og DSB som arbejdsplads.

Søg nu Ansøgningsfristen er d. 14. september 2025.

Vi gennemfører samtaler løbende, så vi opfordrer dig til hurtigst muligt at uploade ansøgning (evt. som en kort video), CV og eventuelle eksamenspapirer.

Spørgsmål? Ring til Tina Blom på tlf. 2468 9679.

Rekrutteringsprocessen Hvis du går hele vejen, kan du forvente to samtaler, den sidste med adfærdstest, logisk test og muligvis case.

Vi anvender digital referenceindhentning efter aftale med dig.

#LI-SG1
#LI-Onsite

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

ALLE OMRÅDER, HQ, Telegade , 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-09-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/fc4ce8bf-df45-46a2-809b-0f49da1b0428

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet