DSB søger en systemledelsesspecialist, der vil være med til at sikre, at vores ledelsessystemer lever op til gældende standarder og lovgivning.
Velkommen til System- og Kvalitetsledelse Du bliver en del af et professionelt team, der understøtter sikkerhed og kvalitet i en organisation, hvor præcision og overblik er afgørende for, at togene kører.
Vi er 9 kollegaer i afdelingen System- og Kvalitetsledelse, som er en del af enheden DSB Sikkerhed. Vores arbejde handler om at facilitere forbedringer og sikre standardisering af processer i vores ledelsessystem.
Vi fungerer som rådgivere, sparringspartnere og proceskonsulenter for hele organisationen, og vi hjælper med at skabe overblik og struktur, der understøtter DSB's aktiviteter.
En væsentlig del af vores rolle er at sikre, at DSB altid har de nødvendige certifikater til at drive fjern-, regional- og S-tog. Vi arbejder tæt sammen med mange dele af organisationen for at sikre, at krav bliver opfyldt, og vi bidrager til at opretholde et højt niveau af kvalitet og sikkerhed i DSB's drift.
I afdelingen lægger vi vægt på samarbejde og dialog, og vi arbejder tæt sammen med resten af organisationen for at skabe løsninger, der virker. Vores team er kendetegnet ved forskellige faglige baggrunde og en fælles interesse for systematik og kvalitet.
Hvad går jobbet ud på? Som ledelsessystemspecialist bliver din primære opgave at sikre, at DSB lever op til relevante krav inden for sikkerhed og kvalitetsledelse. Du får en central rolle i at vedligeholde og udvikle vores ledelsessystem og i at samarbejde med hele organisationen om optimering af processer og dokumentation.
En typisk arbejdsdag kan starte med et møde i Lederforum for Ledelsessystem, hvor du faciliterer mødet med de certifikatansvarlige. Derefter bruger du formiddagen på at gennemgå procesoptimeringsforslag med en procesansvarlig og opdatere relevante dokumenter i systemet.
Efter en frokost med kollegaerne koordinerer du med IT-afdelingen om vedligeholdelse af vores ledelsessystemplatform og sikrer, at systemet understøtter forretningens behov.
Inden dagen slutter, har du måske en opfølgning med studentermedhjælpere, hvor I sikrer fremdrift i deres opgaver.
Dine opgaver vil blandt andet være at
- Vedligeholde og udvikle DSB’s ledelsessystem og tilhørende dokumenter.
- Facilitere audits, analyser og relevante møder.
- Lede og koordinere arbejdet i redaktørkorpset samt være ansvarlig for studentermedhjælpere
- Varetage rollen som administrator for ledelsessystemet og være kontaktperson for IT og leverandører.
Du har fokus på detaljerne men evner også at se det store billede. Samtidig er du god til at kommunikere og formidle komplekse emner på en klar og enkel måde til forskellige målgrupper.
Vi forventer, at du har erfaring med
- Procesforståelse og procesledelse
- Projektledelse
- Årsagsanalyse og anvendelse af metoder som A3
- Facilitering samt præsentations- og formidlingsevner
- Auditering
Du har en akademisk uddannelse som cand.merc. i virksomhedsledelse eller tilsvarende.
Din rolle vil indebære en kombination af analyse, facilitering og tæt samarbejde med forskellige afdelinger i organisationen, så du skal have lyst til at tage ansvar og bidrage til at skabe forbedringer på tværs.
Hvad tilbyder DSB?
- Gratis transport med DSB
- Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde et par dage om ugen
- Træning i DSB’s eget fitnesscenter og PureGym
- Pension og sundhedsforsikring
- Frokostordning og mulighed for at købe mad med hjem
Læs mere om personalegoder og DSB som arbejdsplads.
Ansøgning Ansøgningsfristen er d. 3. oktober 2025.
Du søger jobbet ved at uploade dit CV. Vi ønsker ikke at modtage en ansøgning til dette job.
#LI-DNI
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
ALLE OMRÅDER, HQ, Telegade , 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 03-10-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/73b706ec-4241-464b-b2b6-f1a3db4c13ae