BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at arbejde med individuel arbejdsret i et center med den bredeste personalejuridiske opgaveportefølje i staten, og er du klar til at påtage dig ansvar i en nøglefunktion i Administrations- og Servicestyrelsen, så er du forhåbentlig vores nye kollega i HR Jura.
Dine arbejdsopgaver
Du bliver en del af et team af dygtige personalejurister, der arbejder med individuel arbejdsret og rådgiver ledere i hele Skatteministeriets koncern. Nogle af os har mange års erfaring inden for personalejura – andre af os er næsten nyuddannede og stadig i gang med at lære.
Dine primære arbejdsopgaver bliver:
- Personalejuridiske sager af diskretionær og disciplinær karakter
- Rådgivning af ledere, udarbejdelse af partshøringer og afgørelser
- Rådgive og sagsbehandle i forbindelse med tjenestemandsretlige problemstillinger, ansættelser af chefer, fratrædelser og afskedigelser m.v.
- Deltagelse i faglige forhandlinger med personaleorganisationer
- Udarbejde og implementere koncernfælles retningslinjer
- Fortolkning af overenskomster og lovgivning
- Rekrutteringsjura
- Opgaverne dækker derudover sygefravær, sikkerhedsgodkendelser, whisteblowerordning, aktindsigter, GDPR, krænkelsessager og anmeldelsessager.
Du har en uddannelse som cand.jur. eller cand.merc.jur. gerne kombineret med erfaring inden for det personalejuridiske område i en offentlig organisation, men erfaring er ikke et krav.
Vi lægger vægt på, at du:
- Er indstillet på at arbejde i et miljø, hvor arbejdsdagene er fyldt med varierende opgaver og hvor pludselige ændringer i prioriteringer kan ske med kort varsel
- Har gode samarbejdsevner – da du får mange sparringspartnere bl.a. ledere, HR-partnere, ledelsessekretariater og tillidsrepræsentanter på tværs af hele Skatteministeriets koncern
- Vægter sparring og læring højt – og hele tiden er klar på at dygtiggøre dig inden for området ligesom du tager ansvar for at oplære mindre erfarne kolleger i din enhed.
Du bliver en del af HR Jura. Hos os bliver du en del af et stærkt fagligt fællesskab, hvor personalejura er det vi brænder for.
Vi supporterer hele Skatteministeriets koncern med en lang række opgaver inden for det personalejuridiske felt. Vi løser opgaver i forbindelse med rådgivning og vejledning af ledere på alle niveauer i ansættelsesretlige og overenskomstmæssige spørgsmål og forestår sagsbehandlingen i alle slags personalesager.
Derudover løser vi en række tværgående opgaver for Skatteministeriets koncern, bl.a. sikkerhedsgodkendelser, aktindsigter, whistleblowerordningen.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning, CV og eksamenspapirer bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest søndag den 13. november 2023. Vi forventer at holde samtaler løbende. Der vil indgå en personlighedsanalyse og en logisk test i forbindelse med rekrutteringsprocessen.
Hvis du har spørgsmål til stillingen, så kontakt kontorchef Anders Noyé på 72 37 10 46. Vi forventer ansættelse snarest muligt. Inden ansættelse indhentes der straffeattest.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i
staten (AC). Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
For den rette erfarne kandidat med de nødvendige faglige og personlige kvalifikationer kan ansættelse ske som specialkonsulent eller chefkonsulent.
Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Engelholm Alle 1, 2630 Taastrup eller Brændgårdvej 10, 7400 Herning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Alle, 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5927823