Chef for Strategisk Indkøb, Drift – Du sikrer bæredygtige strategiske indkøbsløsninger for driften i DSB

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Forestil dig, at du sætter dagsordenen for arbejdet med strategisk indkøb og komplekse EU-udbud i vores Driftsorganisation.

Og tænk, hvis du fik mulighed for at forme fremtidens bæredygtige strategiske indkøbsløsninger i DSB?


Velkommen til Koncernindkøb I Koncernindkøb er vi ca. 40 medarbejdere bestående af strategiske indkøbere, operationelle indkøbere, indkøbsanalytikere, bæredygtighedseksperter og contract managers.

Vi arbejder kategoribaseret og i tæt samarbejde med alle vores forretningsområder i DSB.

Du bliver chef for vores strategiske indkøbere, der understøtter vores Driftsorganisation, inklusive vores værksteder fordelt i hele landet. Afdelingen er ansvarlig for udbud og strategiske indkøb til driften, herunder tog- og reservedele.

Når du træder ind ad døren, vil du møde et engageret og fagligt dygtigt team, som du vil være ansvarlig for.

Dine opgaver og din hverdag Dine primære opgaver er at

  • Udvikle, implementere og have ”hands-on” på strategiske indkøbsløsninger som reflekterer DSB’s behov
  • Være sparringspartner for vores indkøbere, værksteder, asset managers, contract managers og for vores øvrige ”kunder” i driften
  • Motivere, lede og udvikle medarbejdere med fokus på DSB’s medarbejder- og ledermodel, samt andre medarbejderudviklingsværktøjer i DSB
En typisk arbejdsdag kunne være, at du starter dagen med et tavlemøde, hvor dine strategiske indkøbere rapporterer på fremdrift af alle større indkøbsopgaver. Her får du en god fornemmelse af om dit team er on track – eller om der er forhindringer, du skal hjælpe dit team med for at være effektive.

Efter tavlemødet har du 1:1 møde med en af dine strategiske indkøbere. Her drøftes prioritering af opgaver, trivsel og samarbejder på tværs i organisationen.

Inden frokost har du også møde med dine chefkollegaer i Koncernindkøb, hvor væsentlige udviklingsopgaver og prioritering af opgaver på tværs af afdelingerne vendes.

Efter en god frokost med dine kolleger i kantinen, tager du ud på et af vores værksteder sammen med en af dine strategiske indkøbere. Her har I møde med teknikere om at kravspecificere og lægge sourcing strategi for opgradering af S-togs flåden.

Hvad kommer du med? Du har en solid baggrund (+ 4 år) indenfor strategisk indkøb, herunder komplekse EU udbud af tekniske varer og tjenesteydelser, kombineret med en relevant kandidatgrad.

Din erfaring har blandt andet givet dig en dybdegående forståelse for udbudslovgivningen og erfaring med at gennemføre udbud med forhandling.

Du har måske tidligere ledet en indkøbsafdeling eller team af indkøbere. Dine medarbejdere og kollegaer siger om dig, at du sætter meningsfulde mål og inspirerer til tage ansvar og handling.

Vigtigst af alt er, at dine værdier og tilgang til ledelse matcher DSB’s værdier, “samarbejde, positiv og ildhu”.

Fordi du er en dygtig kommunikator, kan du tilpasse din kommunikation til forskellige målgrupper, og du kan både formidle på dansk og engelsk i skrift og tale.

Du formår at omsætte input/behov fra de mange interessenter til nye strategiske indkøbsløsninger, fordi du lytter aktivt.

Som en dygtig relations skaber, arbejder du konstant på både at indgå og vedligeholde tætte samarbejdsrelationer.

Det er også vigtigt, at du både kan lede og fordele opgaverne, men også at du selv er ”hands-on” på en række taktiske og operationelle opgaver.

Hvad tilbyder DSB? Nogle af de personalegoder som du omfattes af, er

  • Gratis transport med DSB
  • Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde et par dage om ugen
  • Træning i DSB’s eget fitnesscenter og PureGym
  • Pension og sundhedsforsikring
  • Frokostordning og mulighed for at købe mad med hjem
Læs mere her om vores personalegoder og om DSB som arbejdsplads.

DSB værner om mangfoldighed på arbejdspladsen, så vi opfordrer alle kvalificerede kandidater til at søge stillingen uafhængigt af personlige baggrunde.

Du vil blive ansat som afdelingschef og blive tilbudt løn efter kvalifikationer.

Du vil referere til Direktør for Indkøb & Jura.


Vil du vide mere? Så ringer du bare til Direktør, Indkøb & Jura Mette Rosholm på tlf. 24 68 09 00 eller til HR Business Partner Majse Fredskov på 24 68 54 39.

Søg nu
Klik på ”søg stillingen”. Her udfylder du dine data, og vedhæfter dit CV og ansøgning.

Ansøgningsfristen er den 10. marts 2024

Vi holder samtaler løbende, så søg gerne hurtigst muligt.

Der vil blive anvendt test som led i rekrutteringen.

#LI-Hybrid
#LI-LM1

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

ALLE OMRÅDER, HQ, Telegade , 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6000310

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet