Cloudspecialist til modernisering og drift af komplekse IT-systemer hos Patent- og Varemærkestyrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du en passioneret IT-professionel med erfaring inden for drift, netværk og overvågning af komplekse systemer? Har du en stærk teknisk baggrund, og ønsker du at bidrage til kontinuerlig modernisering af et hybridt IT-landskab, der spiller en vigtig rolle inden for håndtering af IPR i Danmark? Så er det dig, vi leder efter til Patent- og Varemærkestyrelsens enhed for digital forretningsudvikling.

Om Jobbet I digital forretningsudvikling har vi mange spændende opgaver, hvor vi bliver udfordret fagligt, og hvor vi samtidig udfordrer os selv og vores forretning på, hvor den digitale udvikling bevæger sig hen. Vi har travlt, og derfor søger vi en cloudspecialist med et stærkt fundament ift. vedligeholdelse og modernisering af drift til vores hybride setup.

Både i enheden og i den samlede organisation er der højt til loftet. Du kan derfor i høj grad selv være med til at præge dine opgaver. Desuden vil du indgå i et tæt samarbejde med vores erfarne team af specialister samt styrelsens Product Owners, der er lokaliseret i forretningen.

Stillingen er placeret i vores driftssektion, hvor vi har et stort fokus på at øge vores evne til at levere en stabil, automatiseret og intelligent drift med sikkerhed i fokus.

Dine opgaver vil være, at:

  • Videreudvikle og drifte vores IT services både i Azure og på vores fremtidig hosting løsning
  • Sikre en central, skalerbar infrastruktur og tilhørende processer
  • Idriftsætte, drifte og overvåge nye og eksisterende løsninger
  • Samarbejde med interne og eksterne interessenter for at forstå behov, rådgive og levere effektive løsninger baseret på best practice
  • Bidrage til produktudvikling, herunder specifikationer til krav og ønsker med et drift-mindset
  • Bidrage til udvikling af strategier og planlægning af projekter inden for eget område
  • Holde dig opdateret med nye relevante tendenser inden for IT
Om dig Du har allerede erfaring fra en driftsrolle med fokus på cloud, og derudover brænder du for stabil, professionel og intelligent drift i forskellige opsætninger.

Du er proaktiv, nysgerrig og kan lide at lære og udfordre “status quo” med relevante løsninger. Du ser tæt samarbejde, hvor vi supplerer hinanden ved at trække på hinandens styrker og kompetencer, som måden at lykkes på. Du kan og vil løfte hele paletten af opgaver henover analysen, implementeringen og driften, da du kan lide at arbejde med de relevante kompetencer.

Du er som person lidt af en blæksprutte, og gennem din karriere har du haft mange kasketter på. Vi forestiller os derfor, at du vil passe rigtig godt ind hos os, hvis du kan nikke genkendende til følgende

faglige kompetencer:

  • Specialist i cloud teknologi og platforme. Erfaring med Azure (AZ-104, AZ-500) vil blive vægtet meget højt. Herunder også erfaring med migrering fra on-prem til Azure.
  • Erfaring med scripting – fx Powershell
  • Erfaring med MS Modern Workplace suiten, device management, mv.
  • Erfaring med netværk (Cisco)
  • Erfaring med implementering og vedligeholdelse af miljøer (VMWare, Windows, Linux)
Du har desuden en relevant uddannelse - minimum som datamatiker eller datateknikker med infrastruktur som speciale, og derudover er det en forudsætning, at du taler og skriver dansk.

Det forventes desuden, at du har flere års erfaring med at varetage opgaver inden for driftsområdet, specielt med ovenstående ansvarsområder.

I forhold til dine personlige kompetencer lægger vi vægt på, at:

  • Du er pragmatisk og analytisk i dine løsninger
  • Du er selvdreven og arbejder ud fra en systematisk og struktureret tilgang til opgaveplanlægning og -gennemførelse
  • Du er forretningsorienteret og har gode samarbejds- og kommunikationsevner, både i skrift og tale, samt forstår at finde balancen mellem perfektion og deadlines
  • Du udviser stor ansvarsfølelse for de pålagte opgaver samt handler og kommunikerer proaktivt på uforudsete udfordringer
  • Du følger dine opgaver til dørs og sætter en ære i at forstå behovet fra opgavestilleren
Om os Patent- og Varemærkestyrelsen er en dynamisk, moderne og markedsorienteret del af Erhvervsministeriet. Det er styrelsens mission at hjælpe virksomheder med at gøre idéer til aktiver. Vores kerneopgave består i at behandle ansøgninger om patenter, brugsmodeller, varemærker og designs, og vi arbejder for at sikre, at danske virksomheder har rettighederne til deres egne idéer, så vi skaber de bedst mulige forudsætninger for vækst og udvikling – både i og uden for Danmarks grænser. Fælles for alle vores medarbejdere er, at de yder en kvalificeret og professionel service i en forretnings- og kundeorienteret organisation.

I driftssektionen er vi 9 engagerede specialister, som er en del af digital forretningsudvikling, hvor vi i alt er 30 medarbejdere fordelt på en udviklings-, en projektstyrings- og en driftssektion.

Patent- og Varemærkestyrelsen er lokaliseret på to kontorer, henholdsvis i Taastrup og Ikast – dit arbejdssted aftales ved ansættelse. Bemærk dog, at der må forventes jævnlige rejser mellem de to lokationer.

Vi værner om hinandens trivsel og prioriterer det gode arbejdsmiljø. Vi har bl.a. en personaleforening, som står for forskellige sociale arrangementer, en massageordning, gratis parkering, samt mulighed for hjemmearbejde – omfanget heraf er dog afhængigt af arbejdsopgaverne og sker efter aftale med nærmeste personaleleder. Der findes desuden mulighed for tilmelding til styrelsens kantineordning, hvis arbejdsstedet er i Taastrup.

Information og ansøgning Lyder jobbet som noget for dig, så søg stillingen via knappen ”søg stilling” til højre eller via vores hjemmeside www.dkpto.dk/job senest mandag den 12. august 2024 kl. 12:00. Læg venligst CV, eksamensbeviser og andre relevante bilag ind i systemet sammen med din ansøgning.

Vi forventer ansættelse pr. 1. oktober 2024 eller hurtigst muligt derefter. Samtalerne vil blive holdt løbende. Der vil blive anvendt test i rekrutteringsprocessen.

Stillingen er på fuld tid med betalt frokostpause og fleksibel arbejdstid. Du kommer til at indgå i vores vagtordning, hvor du har en telefonvagt til reaktion uden for normal åbningstid. Der er et separat økonomisk tillæg herfor. Løn- og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst i staten. Du får samtidig en god pensionsordning.

Det er en betingelse for ansættelse, at du kan fremvise straffeattest, og du skal desuden kunne sikkerhedsgodkendes.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte IT-Driftschef Michala Kousted Tonsberg på e-mail MKT@dkpto.dk. emærk at tilgængeligheden vil være begrænset over sommeren grundet ferieperiode.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Patent- og Varemærkestyrelsen, Helgeshøj Alle, 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6081273

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet