Dataanalytiker til bekæmpelse af skatteøkonomisk kriminalitet i Skattestyrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at bearbejde, analysere og formidle data? Er du forretningsorienteret, initiativrig, og vil du være med til at udvikle og drifte dataløsninger, der bidrager til vores indsats mod skatteøkonomisk kriminalitet? Så er du måske den dataanalytiker, vi søger til Særlig Kontrol.

Bliv en del af Særlig Kontrol i Skattestyrelsen
Fagområdet Særlig Kontrol bekæmper organiseret, systematisk og kompleks skatteøkonomisk kriminalitet og arbejder med en bred vifte af svigstyper. Det er en opgave, der har stor politisk- og mediemæssig bevågenhed, da området har fundamental betydning for samfundet og den enkelte danskers retsfølelse og tillid til Skatteforvaltningen.

Som dataanalytiker skal du være med til at udvikle og drifte den datadrevne dagsorden i fagområdet og bidrage til, at Særlig Kontrol i størst muligt omfang kan komme på forkant med svigen gennem systematisk brug af analyse og data samt bidrage til at understøtte og kvalificere kontrolopgaven i Særlig Kontrol.

Du bliver tilknyttet kontoret Koordinering og Styring, men du bliver en del af et landsdækkende team på tværs af Særlig Kontrol, der består af 18 kolleger med mange forskellige fagligheder og specialistområder. Sammen skal I understøtte samarbejde, koordinering, udvikling, drift og implementering af it- og dataaktiviteter på tværs af fagområdet.

Understøtte udviklingen af it- og dataaktiviteter
Som dataanalytiker vil du i tæt samarbejde med dine kolleger bidrage til løsningen af forskellige opgavetyper, herunder:

  • videreudvikling af metoder til, hvordan data aktivt kan indgå i bekæmpelsen af skatteøkonomisk kriminalitet
  • udforske Skattestyrelsens data og bidrage til drift og videreudvikling af systemer, brugergrænseflader, udsøgningsmodeller samt bidrage til at forbedre data til integration af applikationer til internt brug
  • indgå i tæt samarbejde med sagsbehandlere/slutbrugere for at udvikle modeller og værktøjer, der imødegår deres specifikke behov.
Hvem er du?
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse, men din uddannelsesbaggrund er ikke afgørende. Det vigtigste er, at du som person trives med at udvikle nye metoder og systemer og samtidig sikre, at udviklede modeller driftes sikkert.

Du skal med dine gode formidlingsevner kunne sikre, at dine svar er enkle, bliver formidlet med blik for modtageren og tager afsæt i forretningens behov. Du er af natur opsøgende og har lyst til at indgå i tæt dialog med dine kolleger på tværs af landet for at finde de bedste løsninger for fagområdet og Skattestyrelsen.

Derudover forestiller vi os, at du:

  • har kendskab til og erfaring med:
    • udvikling, vedligeholdelse og drift af datadrevne webapplikationer, herunder Shiny og Streamlit
    • grafdatabaser, herunder behandling, vedligeholdelse og fremstilling af grafdata
    • behandling og samkøring af store, komplekse datamængder fra forskelligartede kilder
    • transformation af data til forskellige formål og stor viden om data, hvorfor du finder det motiverende at arbejde med og analysere store datamængder ved brug af fx SAS, R, SQL, Python og Cypher
  • har teoretisk og praktisk erfaring med algoritmer og datastrukturer
  • evner selvstændigt at forstå og definere, hvor og hvordan data bedst kan anvendes, og hvordan de kan indgå i en given kontekst
  • er proaktiv, initiativrig, kreativ og kommer med input til, hvordan vi kan afprøve nye metoder.
Da vi er en organisation i udvikling, er det vigtigt, at du er indstillet på at lære nyt, idet vi hele tiden får nye og anderledes opgaver, som vi varetager med stort engagement.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og uddannelsespapirer via linket ”Søg stillingen” senest fredag den 25. oktober 2024.

Har du spørgsmål med hensyn til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Anders Melchiorsen på 72 37 98 35.

Vi forventer at holde 1. samtaler løbende. Der kan indgå en 2. samtale med case i rekrutteringsprocessen.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.

Du skal være opmærksom på, at din ansættelse sker under forudsætning af, at du kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT og opretholde denne sikkerhedsgodkendelse under din ansættelse i stillingen. Sikkerhedsvurderingen sker på baggrund af en sikkerhedsundersøgelse, som foretages af PET.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet er Engelholm Allé 1, 2630 Taastrup.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Alle, 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6129668

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet