Dataanalytiker til forretningsudvikling af Erhvervsregistrering

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du rutineret i at håndtere og udstille data smart og overskueligt? Brænder du for forretningsudvikling? Og vil du samtidig gerne bidrage til effektivisering gennem digitaliserings- og automatiseringsinitiativer i Danmarks største styrelse? Så er du måske vores nye kollega.

Vi søger en erfaren dataanalytiker, der har styr på data, som kan bygge bro mellem forretning og it, og som formår og har blik for at finde nye digitale veje, der kan understøtte forretningen. Konkret skal du – sammen med både drift og it-udviklere – være med til at identificere forretningens digitale behov, og hvad der er skal til for at komme dertil.

Din nye arbejdsplads
Du bliver en del af Erhvervsprocesser 6 – Registrering, som er et proceskontor, der er forankret i Erhvervssøjlen i Skattestyrelsen. Vores fornemmeste opgave er at understøtte og fjerne barrierer for drifts- og forretningsenhederne. Det kan være gennem it-udvikling og optimering af processer, men det kan også være politisk arbejde med ny lovgivning, høringssvar samt samarbejde med interne og eksterne interessenter. Vores overordnede mål er at understøtte, at virksomhederne bliver registreret korrekt i forhold til skatter og afgifter, når der stiftes nye virksomheder og ved ændringer i virksomheder.

En central del af fundamentet for kontoret er, at vi har ansvaret for vedligeholdelse af fagsystemet Erhvervssystemet (ES), der er et register over alle virksomheder med skatter og afgiftspligtige registreringer. ES leverer data til hovedparten af de øvrige it-systemer i Skatteforvaltningen, og derfor har ændringer i og udviklingen af systemet en vis betydning for forvaltningens samlede it-udvikling.

Vi er et kontor, hvor der er højt til loftet, hvor viden er noget vi deler, og hvor vi også har det sjovt, når vi går på arbejde. Samtidig er vi et kontor med fleksible arbejdsvilkår, og vi vægter, at der er balance mellem fritid og arbejde. Endelig har vi har stort fokus på at matche dine interesser og kompetencer med konkrete opgaver, hvor du har rig mulighed for at forme din hverdag og udvikle teamets anvendelse af værktøjer i forhold til behandling, udstilling og automatisering af data.

Dine opgaver
En centrale opgave i 2024 er, at vi skal udarbejde en strategi for registreringsområdet. Både på den korte og lange bane. Her vil der bl.a. være fokus på, hvordan data i højere grad kan understøtte forretningens processer – og måske endda bidrage til at finde nye og smartere veje. Det kræver i første omgang, at vi –

I samarbejde med drifts- og forretningsenhederne – får skabt et overblik over konkrete dataproblemstillinger og potentialer for at understøtte styrelsens samlede forretningsmodel. Samtidig arbejder vi også med et stort projekt, hvor vi kodekonverterer Erhvervssystemet (ES) i samarbejde med Udvikling- og forenklingsstyrelsen og ekstern leverandør.

Dine vigtigste opgaver bliver at:

  • Afdække data- og analysebehov i forretningen, som understøtter en effektivisering af kontrollen i registreringsprocessen og øgede brug af data fra registreringen senere i værdikæden
  • Bearbejde og udstille data – f.eks. i forbindelse med lovhøringer eller andre bestillinger, hvor data på registreringsområdet ønskes.
  • Automatisere dataudtræk og udvikle udstillingsløsninger, som er let anvendelige for medarbejdere og ledelse.
  • Brobygger mellem forretningsenhederne og Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, som varetager Skatteforvaltningens større it-udviklingsprojekter
  • Understøtte udvikling af forretningsgange, som understøtter strategiske fokusområder for registreringsområdet og Skattestyrelsen samlet set
  • Indgå i arbejdet med løbende procesoptimering og -kortlægning ud fra et datadrevet perspektiv
Om dig
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse, fx cand.it eller du kan også have opnået tilsvarende faglighed, kvalifikationer og kompetencer gennem dit erhvervsarbejde som fx dataanalytiker eller forretningsudvikler. Hvis du har kendskab til Skatteforvaltningen og vores Data Warehouse og har arbejdet med Excel eller Business Object m.v., er det en fordel, men ingen forudsætning for at komme i betragtning. Det vigtigste er, at du har erfaring med at arbejde i spændingsfeltet mellem forretningen og it-udviklingen.

Vi forestiller os, at du har følgende kvalifikationer:

  • Erfaringer med udtræk, bearbejdning og udstilling af data
  • Kendskab til at sammenstille data fra forskellige systemer, programmere og udstille data via Business Intelligence-værktøjer mv.
  • Erfaring med forretningsudvikling, herunder automatiserings- og digitaliseringsprojekter
  • Samarbejde med både interne og eksterne interessenter med forskellig faglig tilgang
  • Stærk forretningsforståelse og evner at sætte dig ind i komplekse processer
  • Relationsskabende adfærd og proaktivt afsøger muligheden for at optimere processer ved brug af data og analyse.
Som person tager du ansvar for opgaveløsningen og processen, og du stiller spørgsmål undervejs. På den måde er du med til at sikre et løbende fokus på at skabe forbedringer og se nye løsningsmuligheder. Du trives med at arbejde i en politisk organisation og i et kontor, hvor høj faglighed, trivsel og det gode samarbejde er i højsædet.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning, CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest 7. februar 2024. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Maria Ramsgaard Hansen på tlf. 7237 7296 eller maria.ramsgaard.hansen@sktst.dk eller fuldmægtig Nina Wijit Danielsen på tlf. 7237 6897 eller Nina.Danielsen@sktst.dk.

Stillingen ønskes besat pr. 1. april 2024 eller snarest muligt. Vi forventer at afholde første runde samtaler i uge 7 og anden runde i uge 8. Der kan indgå en logik- og personlighedsanalyse i ansættelsesprocessen. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Lønmæssigt vil der eventuelt være mulighed for indplacering på special- eller chefkonsulentniveau.

Ansættelsesområdet vil være Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Din fysiske arbejdsplads bliver Engelholm Allé 1, 2630 Høje Taastrup, som ligger tæt på offentlig transport.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Alle, 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5977372

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet