BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
”Vi har spændende opgaver til dig, der vil være med til at understøtte Skattestyrelsens strategi om at arbejde databaseret og dermed sikre, at vi arbejder ud fra risiko og væsentlighed i måden at angive moms og lønsum på”, siger Ulrikka Westphal, kontorchef for Erhvervsprocesser - Moms og lønsum.
Forretningsforståelse og stærk analytisk tænkende profil med interesse for data
Som vores nye dataspecialist drives du af, at anvende din viden og indsigt i databehandling og datastrukturer, til at understøtte forretningsudviklingen af fremtidens momsangivelser. I det daglige bliver du en del af vores datateam forankret i Erhvervsprocesser – Moms og lønsum. Vi står foran en spændende strategisk udvikling baseret på digitaliseringsprocesser og brugen af strukturerede tredjeparts data, for at modernisere fremtidens angivelse af moms, så det bliver let for virksomhederne at angive korrekt.
Du bliver del af et kontor præget af høj faglighed, initiativ og helhedsperspektiv på opgaveløsningen. Vi dyrker en stærk samarbejdskultur med rig mulighed for sparring. Du vil få et tæt samarbejde med kontorets proceskonsulenter og forretningsprojektledere for at bidrage til kontorets opgaver indenfor proces- og driftsoptimering, innovation og automatisering af kernedriften.
Hvem er du?
Du har en relevant videregående uddannelse som Data scientist, ingeniør, dataanalytiker, cand. merc. el.lign. Du kan også have opnået din faglighed, kvalifikationer og kompetencer gennem erhvervserfaring eller anden uddannelse.
Det er derimod vigtigt, at du:
- har en udpræget interesse og forståelse for data og datastrukturer.
- er forretningsorienteret og har forståelse for hvordan tal og data kan understøtte forretningsudviklingen.
- trives med at arbejde både selvstændigt og i teams.
- er stærk analytisk og arbejder struktureret i din tilgang til problemløsning.
- tænker helhedsorienteret og sætter brugernes behov i fokus.
- har erfaring med SQL og Business Object.
- at være i dialog med procesejere, driftsorganisationen, og forretningsprojektleder at udarbejde det relevante datagrundlag til at sikre lovmedholdelighed i driften - samt identificere potentielle procesoptimering gennem øget digitalisering fx udvikling af robotter og scoringsmodeller.
- at indgå i arbejdet med at bidrage til Skattestyrelsens egenudvikling af digitaliseringsløsninger.
- at indgå i arbejdet med implementeringen af vores nye datamodel i forhold til momsprocessen mhp. mulige mitigering af risici og optimering.
- at bidrage til at kommunikere data til relevante interessenter, bl.a. i forbindelse med ledelsesrapportering, direktionssager eller som del af business case.
- at bidrage i arbejdet med at sikre compliance mht. databehandling og anvendelse.
Vi er et hold af 26 medarbejdere fordelt på to enheder i Erhvervsprocesser - Moms og lønsum. Du kan se frem til at blive en del af et hold, hvor stemningen er god. Vi støtter hinanden på kryds og tværs og har masser af mulighed for at planlægge opgaverne selv. Hos os får du et arbejdsliv med work-life balance og fokus på din udvikling og trivsel. Vi bor i nyrenoverede lokaler tæt på offentlig transport og med gode parkeringsmuligheder i Høje Taastrup.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning og CV samt dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket ”Søg stillingen” senest 1. november 2023. Vi forventer at holde samtaler i uge 45, 46 og 47.
Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Ulrikka Westphal på telefon 72 37 41 36.
Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK), overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet eller overenskomst for akademikere i staten (AC). Alt efter kompetencer og erfaring, kan du blive indplaceret som henholdsvis fuldmægtig, specialkonsulent og chefkonsulent.
Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Din fysiske arbejdsplads bliver Engelholm Allé 1, 2630 Taastrup.
Tiltrædelse pr. 1. januar 2023 eller snarest muligt.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Allé, 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 01-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5928389