BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at gøre en forskel for Høje-Taastrup Kommunes borgere og bidrage til at fastholde dem på arbejdsmarkedet? Får du energi af at skabe kontakt og være i dialog med både borgere, arbejdsgivere og samarbejdspartnere? Så er det måske lige dig, vi står og mangler.
Høje-Taastrup Kommune har de sidste år haft en meget positiv udvikling på sygedagpengeområdet, og vi udvider nu vores team med en dedikeret sygedagpengesagsbehandler, der sammen med os vil forsætte udviklingen og skabe flere succeser.
Du har mulighed for at blive en del af vores team, hvor du sammen med resten af dine kollegaer arbejder for at fastholde borgere i beskæftigelse. Vi har løbende kontakt til og koordinerer indsatser med arbejdsgivere og andre samarbejdspartnere, hvor vi tror på, at vi med tidlig, målrettet og virksomhedsrettet indsats kan bringe vores borgere tilbage i beskæftigelse.
Du ansættes som beskæftigelsesrådgiver og bliver en del af vores veludviklede tværkommunale samarbejde, som gør det let at handle og giver dig tætte samarbejdspartnere til gavn for din sagsbehandling.
Dine opgaver består bl.a. i:
- Tæt sygedagpengeopfølgning med fokus på progression, justering af indsats, vurdering af behovet for supplerende indsatser m.v.
- Indhente og anvende dokumentation til brug for vurdering af §7 i sygedagpengeloven
- Iværksætte og koordinere indsatser med henblik på at bringe vores borgere tilbage i beskæftigelse
Du bliver en del af ’Job og Ressourcer’, hvor du får en motiverende hverdag med forskellige opgaver, der udvikler sig og ændrer sig over tid. Borgersagerne kan indimellem være tunge og komplekse – derfor er det vigtigt, at du kan rumme at være i det og alligevel formå at give den enkelte borger optimal sagsbehandling. Vi videndeler på trods af en travl hverdag og indgår i samarbejde i teamet eller på tværs af teams for at finde de fælles bedste løsninger samt skabe sammenhæng hele vejen rundt.
Fokus på borgernes ressourcer og potentiale
I Høje-Taastrup Kommune giver vi vores borgere en tæt og håndholdt indsats, hvor der er fokus på den gode sagsbehandling - både for borgerne og for sagsbehandlerne. Vi har en bred borgergruppe, hvilket gør arbejdet spændende og alsidigt.
Du får professionelle, dedikerede og ambitiøse kolleger med styr på fagligheden. Du bliver tilknyttet vores fagkoordinator i området i en oplæringsperiode, indtil du føler dig sikker i dit arbejde og hverdagen. Teamet er meget socialt, og vi sætter stor pris på fællesskab og faglige drøftelser. Vi har et rigtig godt arbejdsmiljø og prioriterer sociale aktiviteter – også udenfor arbejdstiden, hvilket giver os et godt sammenhold og kendskab til hinanden.
Vi tager godt imod dig og sikrer dig en god og tryg opstart. Vi sørger for, at du kommer godt ombord ift. opgaverne og hurtigt bliver en del af teamet.
Du skal søge jobbet, hvis du:
- Er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har anden relevant baggrund
- Har indgående kendskab til sygedagpengeloven
- Kan tale i øjenhøjde med både borgere, kolleger og samarbejdspartnere
- Har gode IT-kompetencer og med kendskab til fagsystemet Fasit
- Arbejder systematisk og målrettet i forhold til at hjælpe borgerne tilbage i beskæftigelse
- Kan bidrage med nye tanker og ideer til udvikling af indsatser overfor borgerne
- Fungerer godt i teamsamarbejde
Vi ser helst, at du har et par års erfaring fra en lignende stilling. Det er også en fordel, hvis du har kendskab til Serviceloven og handicapkompenserende ordninger.
Du får et job med mulighed for hjemmearbejde og en fysisk arbejdsplads på det nye arkitekttegnede rådhus med udsigt over byen og i gåafstand fra Høje-Taastrup Station, som du når på 10 min. med tog fra København H. og Roskilde.
Praktiske oplysninger
Jobbet er på 37 timer ugentligt og ansættelse er pr. 1. oktober 2024.
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn. I forbindelse med ansættelse indhenter vi referencer fra tidligere ansættelser.
Ansøgningsfristen er tirsdag den 20. August 2024
Vi holder samtaler fredag den 23. August 2024.
Ansøgning, CV, uddannelsesbevis og evt. andre relevante dokumenter sendes elektronisk via kommunens rekrutteringssystem.
Er du blevet nysgerrig på jobbet? Så spørg endelig…
Du kan kontakte afdelingsleder Fatma Gezen på 29614324.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Høje-Taastrup Kommune, Rådhusstræde, 1, 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6090375