Detaljeorienterede og skrivestærke generalister med god politisk forståelse til ledelsessekretariat

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du detaljeorienteret, arbejder struktureret og god til at formidle kompliceret stof? Vil du være med til at levere sekretariatsbistand og ledelsesstøtte af høj kvalitet inden for et fagområde, der har til opgave at bekæmpe skatteøkonomisk kriminalitet? Så er det måske dig, vi skal have med på holdet i ledelsessekretariatet i Særlig Kontrol.

Bliv en del af Særlig Kontrol i Skattestyrelsen
Fagområdet Særlig Kontrol bekæmper organiseret, systematisk og kompleks skatteøkonomisk kriminalitet. Det er en opgave, der har stor politisk- og mediemæssig bevågenhed, da området har fundamental betydning for samfundet og den enkelte danskers retsfølelse og tillid til Skatteforvaltningen. Særlig Kontrol arbejder konkret med en bred vifte af svigstyper, herunder moms- og kædesvig, rocker- og banderelateret økonomisk kriminalitet og hvidvask.

I ledelsessekretariatet understøtter vi ledelsen i fagområdet på en lang række områder, herunder i relation til planlægning og mødeforberedelse, ministerbetjening, strategi og organisationsudvikling.

Sammen med dine kollegaer får du til opgave at yde sekretariatsbistand og ledelsesstøtte af høj kvalitet til vores fagdirektør og tre underdirektører i Særlig Kontrol. Derudover kan opgaverne fx bestå i at:

  • udarbejde, koordinere og kvalitetssikre forskellige skriftlige produkter, herunder støtte til implementering af nye love og retningslinjer
  • udarbejde, koordinere og kvalitetssikre besvarelser og bestillinger til Skatteministeriets departement, fx i forbindelse med udarbejdelse af samrådsmateriale, folketingssvar, høringssvar, rapporter, redegørelser mv.
  • bistå ledelsen i gennemførelse og udarbejdelse af materiale til møder med interne og eksterne samarbejdspartnere.
Hos os får du styrket din politiske og forvaltningsmæssige forståelse, og du får et godt kendskab til Skatteforvaltningen. Vi tager hånd om en god introduktion og grundig oplæring, inden opgaverne løses selvstændigt.

Detaljeorienteret, skrivestærk og med god politisk forståelse
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund – som fx cand.jur., cand.merc.jur., cand.scient.pol., cand.soc., cand.mag. eller lignende. Du kan have et par års erfaring fra en lignende stilling eller være nyuddannet. Det er en fordel, hvis du har kendskab til offentlig forvaltning fra job eller studie.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • kan formidle kompliceret stof, så det bliver oversat til et lettilgængeligt produkt
  • er detaljeorienteret, tør stille de kritiske spørgsmål og leverer produkter i høj og gennemarbejdet kvalitet
  • kommunikerer klart og får energi af at arbejde med korte deadlines – også når det kommer til løsningen af forskellige typer af opgaver
  • tager dit gode humør med på arbejde og trives i et socialt miljø, hvor du til daglig har kontakt til en bred skare af kollegaer
  • arbejder struktureret og tager initiativ
  • kigger op fra skrivebordet og ser på opgaverne ud fra et helhedssyn.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning, CV, eksamensbevis og eventuel yderligere dokumentation via linket ”Søg stillingen” senest mandag den 1. april 2024.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Katrine Ibsen Bank på telefon 72 37 86 87.

Vi forventer at afholde samtaler løbende. I forbindelse med en eventuel 2. samtale vil der være en case som udgangspunkt for samtalen.

Tiltrædelse hurtigst muligt eller efter aftale.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.

Ansættelse sker under forudsætning af, at du kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT, da du skal arbejde med klassificerede informationer og systemer. Godkendelsen sker på baggrund af en sikkerhedsundersøgelse, som foretages af Politiets Efterretningstjeneste.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er Engelholm Allé 1, 2630 Taastrup.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Alle, 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6006702

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet