Dygtig forandringsagent til strategisk implementering

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger dig, som har erfaring med og flair for forandringsledelse og kommunikation. Har du lyst til at indgå i opbygningen af en helt ny sektion, hvor hverdagen er foranderlig og spændende?

Om os


Strategisk Implementering er en helt ny tværgående sektion i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse(FMI). Sektionen arbejder med implementering af større strategiske tiltag i FMI, og er netop ved at blive startet op. Når vi har sat holdet færdigt, består sektionen af superdygtige medarbejdere med kompetencer inden for strategi, forandringsledelse og kommunikation, analyseopgaver og eksekveringskraft. Vi skal spænde bredt og sætter holdet derefter.

I den kommende tid er fokus på at FMI skal kunne rumme de mange nye medarbejdere, der skal ansættes, når FMI vokser, for at understøtte væksten af resten af Danmarks forsvar. Det er en kompleks og mangfoldig opgave, der både handler om aftaler om kontorlejemål rundt omkring i landet, om den gode og fleksible indretning af disse, samt om brugen af hjemmearbejde.

Dagligdagen i Strategisk Implementering vil variere meget, og opgaverne udføres på en måde, som tilgodeser den bedste opgaveløsning. Opgaverne varierer også meget og nogle dage vil du være på kontoret i Ballerup, andre arbejder du måske hjemmefra, og så vil der være mange udadvendte aktiviteter i samarbejdet med FMI’s forskellige enheder.

Om stillingen


Dine kompetencer kommer i høj grad til at definere dine opgaver, men vi søger specifikt en person med kompetencer inden for forandringsledelse og kommunikation. FMI er en meget stor arbejdsplads og den interne strategiske kommunikation og praktisk udførelse sammen med de enkelte dele af organisationen, vil fylde meget:

Dine arbejdsopgaver bliver at komme ud i organisationen og få folk med, og vil typisk bestå i at:

• Planlægge og udføre forandringsforløb og tiltag, både overordnet og i særdeleshed i samarbejde med de enkelte enheder.
• Planlægge formidling og kommunikationsplaner – både overordnet og fx målrettet de enkelte underprojekter.
• Facilitere workshops om fx indretning, samarbejde i storrum og spilleregler og i det hele taget generelle forandringsaktiviteter.
• Kommunikere via diverse informationsmaterialer som hjemmesider, vejledninger og e-learning mm.

Som en del af jobbet vil du naturligvis skulle igennem et introduktionsforløb, og da det er nyt land vi betræder, vil vi også finde ud af en del af de ting vi skal kunne, i fællesskab.

Om dig


Du er kaptajn og har gennemført VUK eller VUT-I/L. Er du erfaren premierløjtnant og uden gennemført VUK, vil du i så fald indgå en uddannelsesaftale og i perioden frem til en eventuel udnævnelse i stillingen, bestride stillingen som funktion i højere stilling.

Du er major/orlogskaptajn og har gennemført MMS, VUT II/L eller anden ækvivalerende uddannelse. Er du erfaren kaptajn/kaptajnløjtnant uden at have gennemført det førnævnte, vil du i så fald indgå en uddannelsesaftale og i perioden frem til en eventuel udnævnelse i stillingen, bestride stillingen som funktion i højere stilling.

Du har det godt med at facilitere og ”være på” og trives med at understøtte og udfordre dine kollegers vaner og vante rammer. Vi forventer, at du kender til og anvender værktøjer til forandringsledelse, som fx ADKAR, adfærdsdesign, m.m. og at du har kundskaber inden for kommunikation, fx at tænke strategisk og lave kommunikationsplaner, opsætning af hjemmesider, m.m. Du kan desuden målrette din opgaveløsning til meget forskellige typer af interessenter.

Vi glæder os desuden til, at du har følgende personlige kompetencer:
• Er imødekommende og serviceorienteret, og kan også udfordre og stå fast, så samarbejdspartnere motiveres og hjælpes optimalt.
• Du kan arbejde struktureret, og kan også arbejde fleksibelt med opgaven, når tingene ikke altid går som planlagt, og samtidig være kreativ, når det sker.
• Du kan samarbejde og skabe relationer, men skal også kunne arbejde selvstændigt.
• Du er løsningsorienteret.
• Du er en holdspiller, så vi sammen leverer de bedst mulige resultater.
• Du har flair for at udnyttet office-pakken og andre it-systemer til at understøtte din opgaveløsning.

Kvalifikationerne er vigtige, men vi vægter rette personprofil højere end en specifik uddannelsesretning, da vi gerne vil sætte et godt hold, der komplimenterer hinanden.

Du formulerer dig sikkert på dansk i tale og skrift og kan begå dig på engelsk. De konkrete opgaver fastlægges i samarbejde med dig og dine kolleger således at vi bedst muligt imødekommer det samlede behov og individuelle kompetencer og præferencer.

Ansættelsesvilkår


Stillingen besættes efter protokollat af 23. maj 2019 til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.

Stillingen er indplaceret i løngruppe 4, som omfatter kaptajner og kaptajnløjtnanter. Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

Kontakt og Ansøgning
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Souschef Carsten Engdal på telefon 4032 4998.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår kan du kontakte Forsvarsministeriets Personalestyrelse, HR-konsulent Agrin Safari på tlf. 72819133.

Ansøgningsfristen er den 20. august 2023.
Stillingen forventes besat 1. oktober 2023 eller snarest muligt.

Såfremt du er udpeget til deltagelse i internationale operationer, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem diversitet og nytænkning. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE - Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet.
FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes.

Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på forsvaret.dk

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg 1-5, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=184806&DepartmentId=18960&MediaId=4680&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5886112

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet