Ejendomsstrateg / Facility manager til Høje-Taastrup Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at arbejde med ejendomsoptimering i en af Danmarks mest ambitiøse udviklingskommuner? Trives du med at have mange bolde i luften og være med til at løse komplekse udfordringer? Så er du måske vores nye kollega. 

 

Bliv en del af en ambitiøs arbejdsplads
Vi tilbyder et spændende og udfordrende job blandt engagerede kolleger i en organisation, der har fokus på at levere høj kvalitet og god service. Hos os er der en ambitiøs holdning til det faglige og sociale miljø, og der er gode personlige udviklingsmuligheder. 

 

Vi arbejder med metodefrihed, så længe opgaven løses, og vi har samtidig rig mulighed for løbende sparring gennem processerne:

 

”Jeg sætter stor pris på den handlefrihed, vi har til opgaveløsningen. Vores chef kommer ikke og fortæller os, hvordan vi skal gøre tingene, vi har frihed under ansvar.”

Jim Højfeldt, Projektleder

 

I Høje-Taastrup Kommune har vi fuld gang i en bæredygtig byudvikling
Vær med til at udvikle kommunen til at blive et endnu bedre sted at bo, leve og drive erhverv. Vi fornyer den kommunale bygningsmasse, så der skabes optimale rammer for både de kommunale velfærdsydelser og vores mange fritidsbrugere. 

 

Vi oplever for øjeblikket en stor befolkningstilvækst i Høje-Taastrup Kommune, og prognoserne tyder på at vores indbyggertallet stiger fra 55.000 til 60.000 over de næste 4 år. Denne vækst sætter vores bygningskapacitet under pres, og vi arbejder derfor løbende på at optimere vores eksisterende bygninger, samt planlægge for yderligere udbygning.
Nederst på formularen

 

Du bliver en del af en kommune med et stort fokus på bæredygtighed. Hos os viser det sig gennem optimering af de kommunale kvadratmeter, energirigtige løsninger, genanvendelse af byggemateriale og certificering af byggerierne. 

 

Dine primære arbejdsopgaver
Du har sammen med dataanalytikeren ansvaret for at optimere anvendelsen af kommunens bygninger og lokaler gennem fokus på øget sambrug og større videndeling i organisationen omkring både ledige og knappe kvadratmeter og ved at sikre at multifunktionalitet og fleksibilitet indtænkes ved ombygning og nybyggeri. 

 

Det indebærer ansvaret for at styrker dialogen og samarbejdet med brugerne, så vi sammen kan finde gode løsninger som både understøtter fagligheden og kvaliteten i opgaveløsningen og samtidige udnytter kvadratmeterne optimalt.

 

Du har også til opgave at udføre løbende opdatering og opfølgning på data og nøgletal for udviklingen af ejendomsmassen og ejendomsdrift på de forskellige fagområder, så beslutningsgrundlaget på ejendomsområdet styrkes og så der årligt kan afrapporteres til byrådet, organisationen og borgerne herom.  

 

Du vil indgå i tværfaglige arbejdsgrupper hvor dit fokus vil være optimal ejendomsudnyttelse i forbindelse med kommunens ekspansion de kommende år. 

 

Du skal kunne arbejde selvstændigt og skabe stærke samarbejdsrelationer internt i organisationen mellem forskellige fagligheder og på tværs af organisatoriske enheder. Du skal samtidig være i stand til at indgå i et professionelt samarbejde med de eksterne samarbejdspartnere på vegne af kommunen.  

Du skal analysere vores ejendomsportefølje med fokus på optimering, udvikling af rammer og løsninger (finansiel modellering). Derudover skal du arbejde på at udvikle vores strategi for ejendomsporteføljen, så den passer bedst muligt til vores mål og behov. 

 

Du vil få ansvaret for ”koordinationsgruppen for fysiske rammer”, hvor du skal forberede sager og koordinere møder. 

 

Du skal varetage den koordinerende rolle i forbindelse med indgåelse af lejekontrakter i eksterne lejemål. 

 

Vi forventer at: 

 

  • Du er analytisk og strategisk tænkende.

     
  • Du har en relevant uddannelse inden for ejendomsområdet fx ejendomsadministration, 
    økonomi, jura eller bygningskonstruktion.

 

  • Du er en dygtig kommunikator og formulerer dig tydeligt og præcist i skrift og tale.
  • Du er både i opgaveløsning og adfærd serviceminded og har flair for empatisk lytning og formår at håndtere vores brugers mange ideer og krav.
  • Du er selvstændigt arbejdende, men samtidig trives du med at indgå i et team, hvor du kan drage nytte af andres erfaringer og bidrage med dine egne.
  • Du er ansvarsbevidst og engageret og kan bidrage til den positive stemning med godt humør. 

     
  • Du har et godt kendskab til relevant lovgivning og regulering på ejendomsområdet.

 


Det vil være en fordel at:

  • Du er fortrolig med præsentation og kommunikation på direktionsniveau.
  • Du har erfaring med ejendomsudvikling og ejendomsstrategisk arbejde.

 

Om os

Strategi og udvikling er et nyoprettet team, som består af en ejendomsstrategisk medarbejder og en dataanalytiker. Teamet er en del af Høje-Taastrup Kommunes Center for Ejendomme og interne Service (CEIS). Teamet refererer direkte til centerchefen.

 

CEIS beskæftiger ca. 250 medarbejdere og har ansvaret for kommunens bygninger samt de interne service- og driftsopgaver, der relaterer sig til ejendomsdrift og service. Høje-Taastrup Kommune råder over ca. 240.000 m2 fordelt på 212 ejendomme.

 

Ansøgningsfristen er fredag d. 20-10-2023, kl. 12:00

Vi afholder 1. samtaler i uge 43 og 2. samtaler i uge 44.

 

Ansøgning, CV, uddannelsesbeviser og evt. andre relevante dokumenter sendes elektronisk via kommunens e-rekrutteringssystem.

 

Løn- og Ansættelsesvilkår:

Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn. Vi indhenter straffeattest samt referencer fra tidligere ansættelser i forbindelse med ansættelsen.

 

Yderligere oplysninger: 
Du får en 37 timers arbejdsuge med flekstid og mulighed for hjemmearbejde. Vi holder til på et nyt og moderne rådhus, som ligger i gåafstand fra Høje-Taastrup station.

Tiltrædelse pr. 01.12.2023. 

Høje-Taastrup Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap, m.v. 


Er du blevet nysgerrig? Så spørg endelig…
Du har måske spørgsmål til jobbet, dagligdagen eller noget helt tredje, og dem vil vi meget gerne besvare. Du kan ringe til centerchef Nikolaj Jetsmark Andersen på telefon 2324 7334 fra d. 25-09-2023.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Høje-Taastrup Kommune, Rådhusstræde 1, 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5912684

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet