Executive Assistent til den Kommercielle Direktør i DSB

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at realisere DSB’s kommercielle strategi i tæt samarbejde med forretningen og den kommercielle ledelse? Og vil du med på rejsen mod det bæredygtige i en virksomhed med et vigtigt samfundsmæssigt bidrag?

Vi søger en erfaren og selvstændig Excecutive Assistent til vores kommercielle direktør. Dit fokus bliver at understøtte den kommercielle ledelse og du får rig mulighed for at bringe din erfaring med at drive strategiske projekter og udarbejde præsentationer i spil, ligesom du kan få indflydelse på området i kraft af din strukturerede tilgang til løsning af og opfølgning på opgaveporteføljen. Alt sammen for at nå DSB’s mål om at sætte kundeoplevelsen i centrum og få flere kunder til at vælge den bæredygtige rejseform.

Om jobbet - din hverdag Du får et tæt samarbejde med den Kommercielle Direktør, de kommercielle chefer, koncernsekretariatet, områdets Finance- og HR Business Partnere samt PA, der varetager kalenderstyring, mødereferater m.v. Og så vil du naturligvis også få en bred berøringsflade på tværs af hele DSB-virksomheden.

Du skal kunne lide en hverdag, hvor ikke to dage er ens og hvor du får en perlerække af forskellige opgaver. Du får en betydningsfuld rolle i forhold til at sikre at vi fortsat aktiverer vores strategi for de kommende år og samtidig får du en mere koordinerende rolle, hvor struktur og grundighed er i fokus. Det er derfor vigtigt, at du bevæger du dig ubesværet mellem det store overblik og de små detaljer og ved, at begge dele er forudsætninger for rettidige resultater.

Dine arbejdsopgaver kan bl.a. være:

  • Drive det kommercielle årshjul
  • Udarbejde ad hoc analyser, strategidokumenter, præsentationer m.v.
  • Planlægge og koordinere indhold til diverse mødefora (fx chef- og ledelsesmøder)
  • Fastlægge indhold, koordinere og kvalitetssikre materiale til direktion, bestyrelse og eksterne oplæg
  • Projektledelse og -opfølgning

Fælles for alle opgaver er, at du skal kunne se sammenhæng på tværs af opgaver og være en god kommunikator både mundtligt og skriftligt, så vores budskaber bliver formidlet klart og tydeligt.

Hvem er du? Du har en positiv attitude og nemt ved at networke og knytte relationer. Du har også en god organisationsforståelse og begår dig på tværs af fag og niveau - uanset om du står overfor direktører, ledere eller medarbejdere.

Du vil blive opsøgt for løsning af og sparring på både specifikke opgaver og generelle problemstillinger, og du trives med at bidrage til løsninger - også når der dukker opgaver op med korte deadlines.

Du er optaget af at levere kvalitet i dit arbejde og skabe værdi for forretningen, og selvfølgelig genkender du dig selv i DSB’s tre værdier: Positivitet, samarbejde og ildhu.

Der er mange veje til jobbet, men vi forventer at du:

  • har en længerevarende relevant uddannelse på kandidatniveau kombineret med erfaring fra en tilsvarende rolle
  • har god tal-forståelse og er kommercielt orienteret
  • er systematisk, har en struktureret tilgang og et godt overblik, som du bruger når du planlægger og koordinerer
  • har evnen og interessen i at arbejde selvstændigt og tage initiativ
  • er rutineret bruger af Microsoft Office-pakken, særligt Power Point, Excel og Word

Måske har du erfaring fra en strategiafdeling, consulting, PMO-funktion eller lignende.

Hvad kan DSB tilbyde dig? DSB er fyldt med engagerede medarbejdere, som dagligt arbejder med komplekse og udfordrende opgaver for i fællesskab at bidrage til en klimavenlig og bæredygtig transport i Danmark. Dit arbejdssted vil være vores hovedkontor i Høje Taastrup, tæt på offentlig transport, i et moderne kontormiljø med attraktive personalegoder, der bl.a. omfatter:

  • Gratis transport med DSB til og fra arbejde, mulighed for at bruge dit togkort i fritiden og fire årlige rejser med din familie
  • Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde, hvis opgaverne tillader det
  • Træning i DSB’s eget fitnesscenter og et fuldt medlemskab til alle centre i PureGym (du betaler bare skatteværdien)
  • Pension og sundhedsforsikring med både forebyggelse og behandling
  • Sund og lækker frokostordning og mulighed for at købe aftensmadmed hjem

Læs mere her om personalegoder og om DSB som arbejdsplads.

Ansøgning Send din ansøgning og dit CV snarest og senest 5. november 2023. Vi forventer at holde 1. samtaler 9. november og 2. samtaler 24. november. Tiltrædelse snarest muligt.

Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte Senior HR Business Partner, Lene Solberg på telefon 20 24 39 62.



#LI-SG1



INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

ALLE OMRÅDER, HQ, Telegade , 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5927704

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet