Faglig stærk leder til Skattestyrelsen, Afgifter i Høje Taastrup

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Skat er ikke enkelt – men det er vigtigt. Derfor har vi brug for dig.
Vil du være med til at realisere regeringens ambitiøse satsning om en markant styrkelse af skattekontrollen? Afgifter søger i den forbindelse en faglig stærk leder til enheden Afgifter 4 i Høje Taastrup – og vi vil gerne have dig med på rejsen!


Vi har ansvar for at kontrollere, at danske virksomheder betaler den rette afgift samt får udbetalt den retmæssige korrekte godtgørelse. De 75 forskellige afgifter på 35 lovområder har stor offentlig interesse og er under konstant forandring. Der er afgifter på bl.a. el, emballage, spiritus, chokolade m.fl. Derfor har vi en stor og spændende opgave.

I Afgifter 4 arbejdes der for tiden primært med de varebaserede afgifter, hvor virksomheders angivelser på f.eks. chokoladeafgiften efterkontrollernes og vejledningsinitiativer gennemføres.

Desuden deltager enheden i Projekt illegal import af punktafgiftspligtige varer. Her gennemføres kontroller af personer og virksomheder, for at hindre, at afgiftspligtige varer sælges uden korrekt afregnede afgifter.

Derfor søger vi en faglig stærk leder, som kan være tæt på opgaverne i enheden og som medarbejderne kan søge sparring hos.

Erfaren, resultatskabende og udviklende
Du har kendskab til forvaltningsloven og generelle sagsbehandlingsregler. Hvis du har kendskab til eller erfaring med afgiftsområdet, er det en fordel, men ikke et krav.

I dine tidligere stillinger har du skabt resultater ved at have fokus på relationen mellem produktivitet og samarbejde. Du sætter klare mål, forventningsafstemmer og følger op, for at sikre en sikker drift i din enhed.

Via dialog og dit blik for, hvordan man drager fordel af forskellighed, formår du at støtte udviklingen af de enkelte medarbejdere såvel som hele enheden. Du søger kontinuerligt at udvikle en god forbedringskultur i din enhed, hvor der er fokus på at højne det faglige niveau og implementere best practice. Du mestrer således at skabe meningsfuld sammenhæng mellem den strategiske retning og medarbejdernes daglige arbejde.

Bliv del af en dedikeret ledergruppe med drivkraft
Ledergruppen i Afgifter består af dig, 6 lederkollegaer, underdirektøren og hendes team. Vi arbejder løbende på at optimere opgaver og processer, og vi støtter hinanden og spiller hinanden gode.

Herudover bliver du en del af ledergruppen i fagområdet Erhverv, hvor vi er ca. 45 ledere, underdirektører og en fagdirektør, der samarbejder om mange strategiske tværgående initiativer, og har et gennemgående fokus på de fire ledelsesdiscipliner i Skattestyrelsen: Faglig ledelse, Driftsledelse, Medarbejderledelse og Strategisk ledelse.

En fleksibel arbejdsplads med fokus på din udvikling
Vi tager hensyn til det hele menneske og vægter medarbejdertrivsel højt. Du får en spændende og afvekslende arbejdsdag med fleksible rammer og gode arbejdsvilkår.

Vi ønsker, at du bliver hos os længst muligt. Derfor vil vi også sikre, at du får mulighed for at bringe dine kompetencer og erfaringer i spil, lige som vi understøtter, at du hele tiden bliver dygtigere.

Om Afgifter
I Afgifter beskæftiger vi ca. 150 medarbejdere fordelt på 7 enheder i Danmark, og arbejder med en bred opgaveportefølje, idet enhederne samarbejder i projekter med fokus på kontrol, vejledning mv. inden for miljø- og energiafgifter, illegal indførsel af afgiftspligtige varer, varebaserede afgifter og tinglysningsafgiften. Vi besøger alle former for virksomheder. Både selvstændige erhvervsdrivende og selskaber, små som store.

Vores arbejde har stor samfundsmæssig betydning, og vi tilpasser derfor løbende vores opgaver, så de er i trit med den virkelighed, vi lever i.

Du ansættes i enheden Afgifter 4 i Høje Taastrup, hvor der er 22 dygtige medarbejdere med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde og erfaringer. Fælles for alle i Afgifter er, at vi brænder for at gå i dybden med kontrol og sagsbehandling på afgiftsområdet.

Vores kultur er præget af godt humør i en fri og uformel omgangsform i et arbejdsmiljø, hvor vi samarbejder og respekterer hinandens forskelligheder.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send os din ansøgning, hvor du kort og præcist beskriver dine bevæggrunde for at søge, og hvorfor din profil matcher, det vi efterlyser. Send også gerne relevante anbefalinger og eksamensbeviser. Hvis du i forvejen er tjenestemand og ansat internt i Skatteministeriet, skal du stile din ansøgning til Kongen.

Søg via linket ”Søg stillingen” senest onsdag d. 8. maj 2024 kl. 10.00 eller snarest muligt, da vi løbende indkalder til samtaler. Der kan indgå personanalyse og logisk test i ansættelsesprocessen.

Du er velkommen til at kontakte underdirektør Anne Sofie Hedemann på telefon 72 37 43 77, hvis du har spørgsmål til stillingen.

I forbindelse med ansættelsesforløbet indhenter vi straffeattest og referencer. Tiltrædelse er 1. august 2024 eller efter aftale.

Stillingen er klassificereret i lønramme 36. Stillingen besættes på overenskomstvilkår. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er: Engelholm Alle 1, 2630 Taastrup.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Alle, 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6035378

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet