Fagligt stærk profil til souscheffunktion

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kunne du tænke dig at prøve kræfter med souschefopgaver i kontoret Klageproces, hvor vores primære opgave er at være Skattestyrelsens repræsentant ved retsmøderne i Landsskatteretten.

Bliv en del af Jura i Skattestyrelsen
Kontoret er en del af Skattefaglig afdeling i Jura, som består af 7 juridiske kontorer. Der er i alt 22 medarbejdere i kontoret. Der er både nyuddannede akademikere og erfarne sagsbehandlere.

Vi har det landsdækkende ansvar for at afgive udtalelser til Skatteankestyrelsen og deltage i retsmøder i Landsskatteretten i en række sager inden for både skat, moms og afgifter. Vores opgave er først og fremmest at bidrage til, at Landsskatteretten når frem til det rigtige resultat.

Det er derfor være en fordel, hvis du har solid erfaring med enten skatte-, afgifts- eller momssager.

Vi deltager også i interne landsdækkende netværksmøder, hvor vi bl.a. viderebringer viden om Landsskatterettens afgørelser og deltager aktivt med vores viden.

Klageproces varetager desuden visitering af mails fra Skatteankestyrelsen. Herudover varetager vi opgaven med syn og skønssager ved domstolene for hele Skatteforvaltningen.

Skattestyrelsen er en fleksibel arbejdsplads, hvor der også er plads til at have et (familie)liv ved siden af. Klageproces har et stærkt socialt sammenhold, og tonen er positiv og humoristisk. Samtidig har vi en høj faglighed.

Du kan derfor se frem til at blive en del af en spændende arbejdsplads.

Om stillingen
Du indgår i den konkrete opgaveløsning i enheden og har samtidig del i det faglige ansvar i forbindelse med opgavevaretagelsen.

Det betyder konkret:

Drift: At du vil få tildelt egne sager.

Assisterende ledelse: Du arbejder tæt sammen med funktionslederen og hjælper med at lede og motivere vores team af dedikerede medarbejdere. Herudover skal du understøtte funktionslederen med varetagelse af souschefopgaver i forbindelse med den daglige personaleledelse, herunder fx afholdelse af 1:1-samtaler, løbende prioritering og styring af den daglige opgaveløsning samt indledende drøftelser om kompetenceudvikling for medarbejdere i kontoret.

Procesoptimering: Du bliver ansvarlig for at vedligeholde vores arbejdsvejledninger, herunder identificere og implementere forbedringer for at opnå større effektivitet og nøjagtighed.

Ressourcestyring: Du bliver involveret i at sikre optimal ressourceallokering og arbejdsfordeling inden for kontoret.

Du er nysgerrig på ledelsesopgaven, initiativrig og god til at kommunikere
Din uddannelsesmæssige baggrund kan fx være cand.jur., cand.merc.jur., skatterevisor, internt uddannet fuldmægtig eller tilsvarende.

Det er en fordel, hvis du har en uddannelse inden for ledelse eller praktisk erfaring med ledelse.

Du kan også have opnået både faglige og ledelsesmæssige kompetencer gennem dit erhvervsarbejde.

Vi ser gerne, at du har en god viden om de formelle sagsbehandlingsregler eller er nysgerrig på at lære mere om dem, da de er en integreret del af vores sagsbehandling.

I forbindelse med opgaveløsningen er der rig mulighed for solid faglig sparring med erfarne kolleger samt mulighed for at deltage i kurser og lignende arrangementer, så du altid er på forkant med den nyeste udvikling.

Dialog er en vigtig del af stillingen, både internt i Skattestyrelsen og med Skatteankestyrelsen. Det er derfor vigtigt, at du kan kommunikere klart, såvel skriftligt som mundtligt.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest mandag den 9. oktober 2023. Spørgsmål besvares gerne af Henrik Johansson på telefon 72 37 87 95. Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Vi forventer at afholde samtaler i uge 40 - 41. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Engelholm Alle 1, 2630 Taastrup.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Alle, 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 09-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5916941

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet