BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Ønsker du et job med høj socialfaglighed og hvor tværfaglighed og kompleksitet er en fast makker i dit arbejde for at hjælpe børn, unge og familier i udsatte positioner? Samt hvor vi alle har fokus på implementeringen af barnets lov og mere inddragelse af barnet, rettigheder, mere fleksibelt sagsflow, så læs videre.
Lidt om os
Familieafdelingen består af 5 teams, der er distrikt inddelt i henholdsvis Midt, Vest, Øst, Anbringelsesteamet og Specialrådgivnigen. Rådgiverne i disse grupper varetager undersøgelsessager, indsatser og barnets plan mv. i sagerne, således at borgerne får en fast rådgiver fra deres sag starter i afdelingen. Vi har et akutteam, der håndterer alle akutte sager. I Familieafdelingen har vi også familieplejekonsulenter, skolekonsulent og fremskudte børn og ungerådgivere tilknyttet alle skoler og daginstitutioner.
Du vil i Distrikt Øst blive en del af 13 engageret børne og ungerådgivere og i Distrikt Vest er vi 8 engageret børne og ungerådgivere. Fælles for distrikterne er, at børne og ungerådgiverne bidrager med forskellige erfaringsgrundlag. Vi bruger hinanden meget, har daglig sparring og vægter vores faglige udvikling højt. Vi har et godt sammenhold, vi griner sammen og arbejdsglæden er høj.
Hvis ovenstående lyder tiltagende, så søg stillingen som børne og ungerådgiver i Familieafdelingen, hvor dine primære arbejdsopgaver vil være:
- Arbejde forebyggende i § 30 sager
- Udarbejde afdækning, børnefaglige undersøgelser samt barnets plan/unge plan
- Træffe afgørelser omkring indsatser
- Følge op på ydelser og indsatser efter barnets lov § 30 og 32
Du skal trives med skriftligt arbejde da omkring 50% af din arbejdstid består af administrative vigtige opgaver som afdækninger, børnefaglige undersøgelser og afgørelser.
Mange familier har brug for os, og der kommer mange sager til Familieafdelingen. Vi har en dagligdag, hvor vi sammen løbende prioriterer benhårdt. Teamleder og socialfaglig koordinator støtter den løbende prioritering via jævnlige sagsgennemgange og faglig støtte til lovmedholdelighed og løbende sagssparring med alle rådgivere i teamet. Vi oplever, at vi sammen gør det godt.
Vi vægter samarbejdet med byens skoler, daginstitutioner og andre samarbejdspartnere højt for at sikre indsatser hele vejen rundt om familien og så tæt på almenområdet som muligt. Vi arbejder ud fra den løsningsfokuserede tilgang og en tænkning om, at familierne er ekspert i eget liv og skal være medskaber af løsningerne i deres familie.
Vi benytter os af sagsstyringssystemet DUBU, og da vi har været pilotkommune, er vi godt i gang og har kvalificerede superbrugere. DUBU understøtter Integrated Children System (ICS), hvilket der arbejdes ud fra i Familieafdelingen.
Om arbejdspladsen
Vi flyttede i februar 2023 ind i vores nye rådhus, som har vundet arkitektur-kategorien i Berlingskes Byens Bedste. Arbejdspladsen er moderne indrettet og med en skøn tagterrasse og god kantine. Der er mulighed for at være en del af forskellige foreninger, som er aktive på arbejdspladsen. Vi vægter et godt socialt sammenhold og har ofte sociale arrangementer på og udenfor arbejdspladsen.
Vi søger 3 uddannede børne og ungerådgivere og vi vægter at du:
- Kan navigere og prioritere i en stor arbejdsmængde
- Har erfaring indenfor for børne- og ungeområdet
- Trives godt med skriftligt arbejde og kan navigere i børne- som ungesager.
- Har mod på eller erfaring med at skrive oplæg til Børne- og ungeudvalget samt Ungdomskriminalitetsnævnet
- Kan omsætte barnets lovs bestemmelser til praksis i arbejdet med udsatte børn og unge samt deres forældre
- Kan arbejde selvstændigt og systematisk og kan kommunikere tydeligt både mundtligt og skriftligt
- Har forståelse for at have et samarbejde med forældrene og børnene omkring løsningen af deres problemer
- Har et positivt menneskesyn og et godt humør
Yderligere oplysninger
Stillingerne er 37 timer ugentligt, men har du særlige ønsker ift. arbejdstid, hører vi også gerne fra dig.
Stillingerne er til besættelse fra den 1. juni 2024, gerne tidligere eller snarest derefter.
I forbindelse med ansættelse indhentes der straffe- og børneattest, ligesom der efter aftale med dig bliver indhentet referencer.
Ansøgningsfristen er tirsdag den 2. april 2024 klokken 23:59.
I din ansøgning må du gerne uddybe din motivation for netop at arbejde i Familieafdelingen med psykosociale sager.
Vi afholder samtaler den 11. april 2024.
Vil du vide mere om jobbet eller høre hvorfor det er godt at arbejde i Høje-Taastrup Kommunes Familieafdeling, så er du meget velkommen til at kontakte teamleder for Distrikt Øst, Ditte Hundahl på tlf. 51437724, e-mail: Ditteje@htk.dk eller teamleder for Distrikt Vest, Hannah Borgen på tlf. 21633956, e-mail: Hannahbo@htk.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Høje-Taastrup Kommune, Rådhusstræde 1, 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 02-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6015239