Genopslag - IT-driftsspecialist med fokus på modernisering, automatisering og klienthåndtering

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du en passioneret IT-professionel med erfaring inden for drift, netværk og overvågning af komplekse systemer? Har du en stærk teknisk baggrund, og ønsker du at bidrage til kontinuerlig modernisering af et hybridt IT-landskab, der spiller en vigtig rolle inden for håndtering af IPR i Danmark? Så er det dig, vi leder efter til Patent- og Varemærkestyrelsens enhed for digital forretningsudvikling.

Om jobbet I digital forretningsudvikling har vi mange spændende opgaver, hvor vi bliver udfordret fagligt, og hvor vi samtidig udfordrer os selv og vores forretning på, hvor den digitale udvikling bevæger sig hen. Vi har travlt, og derfor søger vi en IT-driftsspecialist med et stærkt fundament ift. vedligeholdelse og modernisering af drift til vores hybride setup.

Både i enheden og i den samlede organisation er der højt til loftet. Du kan derfor i høj grad selv være med til at præge dine opgaver og være med til at sætte retningslinjerne for, hvordan vi professionaliserer og optimerer vores drifts- og udviklingsprocesser. Desuden vil du indgå i et tæt samarbejde med vores erfarne team af specialister samt styrelsens Product Owners, der er lokaliseret i forretningen.

Stillingen er placeret i vores driftssektion, hvor vi har et stort fokus på at øge vores evne til at levere en stabil, automatiseret og intelligent drift med sikkerhed i fokus.

Din opgaver vil være, at:

  • Videreudvikle og modernisere vores infrastruktur og IT-services med fokus på en optimeret og sikker drift i eget datacenter samt vores cloud setup
  • Sikre en central, skalérbar infrastruktur og tilhørende processer
  • Idriftsætte, drifte og overvåge nye og eksisterende løsninger
  • Samarbejde med interne og eksterne interessenter for at forstå behov, rådgive og levere effektive løsninger baseret på best practice
  • Bidrage til produktudvikling, herunder specifikationer til krav og ønsker med et drift-mindset
  • Bidrage til udvikling af strategier og planlægning af projekter inden for eget område
  • Holde dig opdateret med nye relevante tendenser inden for IT
Om dig Du har allerede erfaring fra en driftsrolle, og derudover brænder du for stabil, professionel og intelligent drift i forskellige opsætninger.

Du er proaktiv, nysgerrig og kan lide at lære og udfordre “status quo” med relevante løsninger. Du ser tæt samarbejde, hvor vi supplerer hinanden ved at trække på hinandens styrker og kompetencer, som måden at lykkes på. Du kan og vil løfte hele paletten af opgaver henover analysen, implementeringen og driften, da du kan lide at arbejde med de relevante kompetencer.

Du er som person lidt af en blæksprutte, og gennem din karriere har du haft mange kasketter på. Vi forestiller os derfor, at du vil passe rigtig godt ind hos os, hvis du kan nikke genkendende til følgende:

Faglige kompetencer:

  • Erfaring i cloud-teknologi og platforme samt erfaring med Microsoft 365 og Azure
  • Erfaring med scripting – fx Powershell
  • Solid erfaring med Intune og SCCM
  • Erfaring med MS Modern Workplace suiten, device management, mv.
  • Erfaring med netværk (HP Aruba og Cisco)
  • Erfaring med implementering og vedligeholdelse af miljøer (VMWare, Windows, Linux)
Du har desuden en relevant uddannelse - minimum som datamatiker eller datateknikker med infrastruktur som speciale, og derudover er det en forudsætning, at du taler og skriver dansk.

Det forventes desuden, at du har flere års erfaring med at varetage opgaver indenfor driftsområdet, specielt med ovenstående ansvarsområder.

I forhold til dine personlige kompetencer lægger vi vægt på, at:

  • Du er pragmatisk og analytisk i dine løsninger
  • Du er selvdreven og arbejder ud fra en systematisk og struktureret tilgang til opgaveplanlægning og -gennemførelse
  • Du er forretningsorienteret og har gode samarbejds- og kommunikationsevner, både i skrift og tale, samt forstår at finde balancen mellem perfektion og deadlines
  • Du udviser stor ansvarsfølelse for de pålagte opgaver samt handler og kommunikerer proaktivt på uforudsete udfordringer
  • Du følger dine opgaver til dørs og sætter en ære i at forstå behovet fra opgavestilleren
  • Du kan fungere som en teknisk projektleder på interne opgaver
Om os Patent- og Varemærkestyrelsen er en dynamisk, moderne og markedsorienteret del af Erhvervsministeriet. Det er styrelsens mission at hjælpe virksomheder med at gøre idéer til aktiver. Vores kerneopgave består i at behandle ansøgninger om patenter, brugsmodeller, varemærker og designs, og vi arbejder for at sikre, at danske virksomheder har rettighederne til deres egne idéer, så vi skaber de bedst mulige forudsætninger for vækst og udvikling – både i og udenfor Danmarks grænser. Fælles for alle vores medarbejdere er, at de yder en kvalificeret og professionel service i en forretnings- og kundeorienteret organisation.

I driftssektionen er vi 8 engagerede specialister, som er en del af digital forretningsudvikling, hvor vi i alt er 30 medarbejdere fordelt på en udviklings-, en projektstyrings- og en driftssektion.

Patent- og Varemærkestyrelsen er lokaliseret på to kontorer, henholdsvis i Taastrup og Ikast – dit arbejdssted aftales ved ansættelse. Bemærk dog, at der må forventes jævnlige rejser mellem de to lokationer.

I Patent- og Varemærkestyrelsen værner vi om hinandens trivsel og prioriterer det gode arbejdsmiljø. Vi har bl.a. en personaleforening, som står for forskellige sociale arrangementer, en massageordning, træningsfaciliteter, gratis parkering, kantineordning samt mulighed for hjemmearbejde – omfanget heraf er dog afhængigt af arbejdsopgaverne og sker efter aftale med nærmeste personaleleder.

Information og ansøgning Lyder jobbet som noget for dig, så søg stillingen via knappen "søg stillingwn" til højre eller via vores hjemmeside www.dkpto.dk/job senest mandag den 27. november 2023. Læg venligst CV, eksamensbeviser og andre relevante bilag ind i systemet sammen med din ansøgning.

Vi forventer ansættelse pr. 1. januar 2024 eller hurtigst muligt derefter. Samtalerne vil blive holdt løbende.

Stillingen er på fuldtid med betalt frokostpause og fleksibel arbejdstid. Du kommer til at indgå i vores vagtordning, hvor du har en telefonvagt til reaktion uden for normal åbningstid. Der er et separat økonomisk tillæg herfor. Løn- og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst i staten. Du får samtidig en god pensionsordning.

Det er en betingelse for ansættelse, at du har en ren straffeattest, og du skal desuden kunne sikkerhedsgodkendes.

Der vil blive anvendt test i rekrutteringsprocessen.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte IT-Driftschef Michala Kousted Tonsberg på tlf. 43 50 82 81 eller e-mail MKT@dkpto.dk.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

I Erhvervsministeriet tror vi på, at et inkluderende, mangfoldigt arbejdsmiljø styrker opgaveløsningen. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og lige muligheder for alle vores jobansøgere. Vi opfordrer alle til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, seksualitet, religion eller etnisk tilhørsforhold.

Læs mere om Patent- og Varemærkestyrelsen på www.dkpto.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Patent- og Varemærkestyrelsen, Helgeshøj Alle, 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 27-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5941920

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet