BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Får du energi af at have konkrete opgaver, og at “grave ned” i udfordrende afstemninger? Og vil du samtidig være med til at videreudvikle brugen af vores økonomisystem?
Så læs med her, og bliv en del af team Finans og Regnskab i kommunens Økonomi- og Analysecenter. Du får 11 gode kollegaer med højt fagligt niveau og godt sammenhold. Du bliver en del af et team med mange forskellige kompetencer, stor fleksibilitet i opgaveløsningen og en uhøjtidelig omgangstone. Vi glæder os til at få netop dig med ombord.
Stabil drift og fortsat udvikling kendetegner hverdagen
Teamets opgaver ligger inden for regnskab og systemadministration og består bl.a. af support til brugerne af kommunens økonomisystem (Prisme), administration af det finansielle område og udarbejdelse af regnskabet (herunder afstemning af en størstedel af kommunens statuskonti), samt varetagelse af den overordnede bogholderifunktion.
Teamet varetager også administrationen af kommunens økonomisystem, hvor der bl.a. sikres integration med forskellige kommunale systemer. Fælles for størstedelen af vores opgaver er samarbejde med kollegaer i hele kommunen.
Du får egne opgaver og eget ansvarsområde. Dine opgaver vil bl.a. omfatte afstemning af kommunens statuskonti, samt øvrige opgaver indenfor afdelingens opgavefelt - alt efter dine kompetencer og interesser. Mere konkret vil dine opgaver bl.a. blive:
- Afstemninger af systemkonti i forbindelse med kommunens lønsystem (Feriekonti, Fejlkonti, mellemregningskonti, skattekonti, AUB m.m.)
- Tilknyttet regnskabsafslutningsopgaver (udarbejdelse af regnskabsnoter, samt udarbejdelse af materiale til revisionen samt årsafstemning i forhold til E-indkomst).
- Diverse afregning f.eks. til pensionskasser, eksterne samarbejdspartner, samt kontering af modtagne refusioner.
Du får både selvstændige opgaver og opgaver, der kræver samarbejde, og du får frirum til at sætte dit eget præg på opgaveløsningen.
Vi søger dig, der kan genkende følgende:
- Du er naturligt imødekommende overfor andre
- Du tager gerne initiativ, også hvis det er svære emner og problemstillinger
- Du tager andre med på råd, er stabil, forudsigelig og nem at samarbejde med
- Du får gennemtænkt alle problemstillinger og konsekvenser, inden handling igangsættes
- Du evner både at være opmærksom på detaljer og at slippe disse, for at danne dig et overblik og se helheden i opgaveløsningen
- Du ser muligheder, tilpasser dig hurtigt og kan lide at lære nyt
Økonomi- og analysecentret består af 3 enheder: Finans og regnskab, Budget og analyse, Indkøb og Opkrævning og servicerer kommunens 8 fagcentre med tilhørende institutioner samt 2 stabscentre.
Du bliver en del af en moderne arbejdsplads tæt ved Høje-Taastrup station. Når opgaverne giver mulighed for det, kan der planlægges 1-2 hjemmearbejdsdage om ugen.
Ansøgningsfristen er den 24. september
Vi holder samtaler i uge 39. Du skal sende din ansøgning, bilag samt CV via kommunens e-rekrutteringssystem.
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst samt principperne i Ny Løn. I forbindelse med ansættelse indhenter vi referencer fra tidligere ansættelser.
Er du blevet nysgerrig – så er du velkommen til at ringe til Finans- og regnskabschef Lasse Sørensen på telefon 31 26 97 57.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Høje-Taastrup Kommune, Rådhusstræde 1, 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 24-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://htk.career.emply.com/ad/okonomimedarbejder-til-bl-a-afstemning-af-statuskonti-i-relation-til-kommunens-l/p3806w/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5906079