BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger en socialrådgiver 37 timer ugentligt til en fast stilling i vores Specialrådgivning, samt en socialrådgiver 37 timer i et 1. årigt vikariat pr. den 1. november 2023.
Brænder du for at gøre en forskel for børn og unge med funktionsnedsættelser og deres familier via myndighedssagsbehandling indenfor Servicelovens kapitel 11, så søg stillingen i Specialrådgivningen, hvor dine primære arbejdsopgaver bliver:
- At udarbejde børnefaglige undersøgelser og handleplaner
- At træffe afgørelse om handicapkompenserende ydelser
- At følge op på ydelser og foranstaltninger efter Servicelovens §§ 11, 41, 42, 44 og 52.
Du bliver en del at et team på 10 fagligt engagerede socialrådgivere med forskelligt erfaringsgrundlag. Vi bruger hinanden meget, har daglig sparring og vægter vores faglige udvikling højt. Vi har et godt sammenhold, vi griner sammen og arbejdsglæden er høj.
Du skal trives med skriftligt arbejde da omkring 50% af din arbejdstid består af administrative opgaver, så som afgørelser, børnefaglige undersøgelser og handleplaner.
Mange familier har brug for os, og der kommer mange sager til teamet. Vi hjælper hinanden med løbende prioritering af opgaver i dagligdagen. Teamleder og socialfaglig koordinator støtter desuden den løbende prioritering via jævnlige sagsgennemgange samt faglig støtte til lovmedholdelighed og løbende sagssparring med alle rådgivere i teamet. Vi oplever, at vi sammen gør det godt.
Lidt om Familieafdelingen:
Familieafdelingen består, udover Specialrådgivningen, af 3 distrikter som er geografisk inddelt i Øst, Vest og Midt. Rådgiverne i distrikterne varetager de samme opgaver som specialrådgiverne, men arbejder med de psykosociale sager. Vi har et Akutteam, der håndterer alle akutte sager, og vi har familieplejekonsulenter, en skolekonsulent samt 4 socialfaglige koordinatorer. Vi har fremskudte socialrådgivere på alle byens skoler samt udvalgte daginstitutioner. Det gode samarbejde på tværs understøtter indsatser hele vejen rundt om familien og gør, at vi er tæt på almenområdet.
I Familieafdelingen er vi meget optaget af at inddrage familierne samt deres private og professionelle netværk i sagsbehandlingen og i dette arbejde anvender vi en række tilgange og metoder, som understøtter dette.
Vi anvender sagsstyringssystemet DUBU, og har kvalificerede superbrugere. DUBU understøtter Integrated Children System (ICS), som er den grundlæggende metode i sagsbehandlingen i Familieafdelingen til udarbejdelse af børnefaglige undersøgelser, handleplaner m.m.
Vi arbejder derudover med afsæt i den løsningsfokuserede tilgang, herunder Signs of Safety, som metode, særligt til netværksmøder og sagsdrøftelser. Vi har stort fokus på løbende at opkvalificere alle rådgivere, samt at introducere nyansatte i tilgangen. Vores løbende eksterne supervision understøtter den løsningsfokuserede tilgang.
Hele Familieafdelingen er blevet opkvalificeret i at styrke inddragelsen af børn/ unge i egen sag via et uddannelsesforløb i samarbejde med Børns Vilkår og Socialstyrelsen. Vi arbejder med teambaseret videosparring, som metode til at dygtiggøre os løbende i at inddrage børn og unge.
Specialrådgivningen er desuden i gang med at implementere barnets lov, hvori vi skal inddrage vores børn og unge med funktionsnedsættelse – endnu højere grad end vi gør i dag.
Hos os får du en spændende og udfordrende arbejdsplads drevet af visioner og et højt ambitionsniveau. Du bliver en del af en arbejdsplads, der vægter det kollegiale fællesskab og har fokus på den fælles opgaveløsning. Du får gode kollegaer og godt et kollegialt sammenhold.
Vi forventer, at du:
- Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
- Har et positivt menneskesyn og et godt humør
- Har lyst til at arbejde med børn og unge med funktionsnedsættelser og deres familier
- Arbejder inddragende med familierne omkring løsning af deres problemer
- Kan omsætte servicelovens bestemmelser til praksis i arbejdet med udsatte børn, unge og deres forældre
- Motiveres af tværfagligt samarbejde både indenfor kommunen og på tværs af sektorer
- Kan arbejde selvstændigt og systematisk samt kan kommunikere tydeligt både mundtligt og skriftligt
- Trives med skriftligt arbejde
- Trives i en travl arbejdsdag, og kan navigere samt prioritere i en stor arbejdsmængde
Yderligere oplysninger
Jobbet er på 37 timer ugentligt. Vi har fleksibel arbejdstid, omsorgsdage til børn, mulighed for hjemarbejdsdage og en høj grad af indflydelse på eget arbejde og hverdag. Du får et introduktionsprogram, der tager udgangspunkt i dine faglige kompetencer.
Vi flyttede i februar 2023 ind i vores nye Rådhus, hvor arbejdspladsen er moderne indrettet og med en skøn tagterrasse. Videre har vi adgang til god kantine, og mulighed for at være en del af forskellige foreninger, som er aktive på arbejdspladsen.
I forbindelse med ansættelse indhentes der straffe- og børneattest, ligesom der efter aftale med dig bliver indhentet referencer.
Ansøgningsfristen er onsdag den 20. september 2023.
I din ansøgning ønsker vi at du uddyber din motivation for at arbejde med børn og unge, der har funktionsnedsættelse.
Vi holder samtaler fredag den 22. september 2023.
Vil du vide mere om jobbet eller høre hvorfor det er godt at arbejde i Høje-Taastrup Kommunes Familieafdeling, så er du meget velkommen til at kontakte:
- Leder af Specialrådgivningen & Distrikt Vest, Marcel Christopher Stelsberg på tlf. 2442 8163 på mail marcelst@htk.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Høje-Taastrup Kommune, Rådhusstræde 1, 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://htk.career.emply.com/ad/socialradgivere-til-familieafdelingen-i-hoje-taastrup-kommune/lefjav/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5905859