HR-konsulent til lønadministrationen i DSB

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Tænk, hvis dine evner indenfor løn- og ansættelsesvilkår kunne gøre en forskel for mere end 7000 medarbejdere?

Og forestil dig, at du servicerer en mangfoldig organisation indenfor en bred vifte af HR-opgaver!

Velkommen til DSB’s HR Service Center Vi har brug for endnu en dygtig HR-konsulent til vores HR Services-team med solidt kendskab til løn- og personaleadministration.

Når du træder ind ad døren til vores team, vil du møde 7 HR-konsulenter, 2 kontorelever, et par studentermedarbejdere samt vores afdelingsleder, som du vil referere til.

I hele vores afdeling i HR Services & Compensation er vi 25 specialister og generalister der arbejder tæt sammen. Vi vurderer og beregner løn, håndterer alle personaleadministrative HR-processer og sørger for, at DSB’s over 7000 medarbejder får korrekt lønudbetaling, hver eneste gang.

Vi har en tæt kontakt til medarbejdere og ledere i hele DSB. Vi besvarer mange henvendelser og opkald hver eneste dag. Vores forståelse for DSB's politikker, overenskomster og aftaler gør det muligt for os at give præcise svar og den nødvendige assistance til både ledere og medarbejdere – for vores service til forretningen er en central del af vores kerneopgave.

”Du skal søge jobbet, hvis du vil arbejde i en stor dansk og moderne virksomhed med ordnede forhold og med rige muligheder for udvikling.

Det bedste ved mit job er variationen af opgaver og hverdagen. Vi har mange forskellige personalegrupper, alt fra håndværkere, togførere til akademikere og tjenestemænd.
Vi bistår med alt fra lønkørsler og kontakter til henvendelser omkring restferie eller barselsregler.


I HR Service, er vi et mangfoldigt team, hvor der er plads til masser af smil, støtte og sparring – og masser af kage”

Fortæller Sevda Sahin, HR Konsulent i DSB



Om jobbet og din hverdag En typisk hverdag kunne se sådan ud: Du starter med at hilse på dine kolleger fra både HR Services & Compensation og HR Forhandling & Personalejura, og så sætter du dig på en ledig plads, da vi har ”free seating”.

Du starter med at gennemgå dine indkomne mails og skaber dig et overblik over din dag, inden HRs hotline åbner klokken 9.00.

Du rådgiver dem som ringer ind på hotlinen. Det kan være henvendelser om alt lige fra fitnessordning til rådgivning omkring ferie eller hjælp til at forstå en lønseddel. Du håndterer også sager via ServiceNow inden frokost.

Efter frokost med dine kolleger fra HR Services & Compensation, udarbejder du ansættelseskontrakter til nye medarbejdere, som er tastet af lederne via Mit Arbejde, og du sørger for at de bliver oprettet i SAP HR.

I morgen er der lønkørsel, så du ved, at du får travlt de næste par dage - derfor når du også at foretage et par lønændringer, der er kommet ind via ServiceNow inden dagen er gået.

Dine primære opgaver vil være:

  • Udarbejde ansættelseskontrakter og sikrer korrekte løn- og ansættelsesvilkår
  • Håndtere holdansættelser af vores driftspersonale og kontor- og erhvervselever
  • Beregne fritstillinger og fratrædelsesgodtgørelser
  • Kontrollere at ferieafregningen er korrekt, ved medarbejdernes fratrædelse
  • Rådgive og hjælpe medarbejdere og ledere
Hvad kommer du med? Du har erfaring (+ 3 år) med lønadministration- og personalevilkår, herunder service og rådgivning indenfor en bred vifte af HR-opgaver.

Du kommer fra en lignende stilling i det offentlige eller i en større privat virksomhed. Det betyder, at du er dygtig til at bruge din viden indenfor overenskomstområdet, løn og ansættelsesvilkår.

Du besidder fundamentale engelsk kundskaber, og du er fortrolig med IT. Det betyder, at du er i stand til hurtigt at sætte dig ind i nye IT-systemer. Har du kendskab til eller er bruger af SAP HR, ServiceNow eller Public360, er det en fordel.

Vi leder efter dig, som har følgende personlige færdigheder:
  • God talforståelse, som du bruger når du vurderer om lønsedlen er korrekt, eller når du beregner løn
  • Du arbejder struktureret og du går aldrig på kompromis med kvaliteten i din opgaveløsning
  • Du opleves som imødekommen og servicemindet, og du kan kommunikere med alle lag i en organisation
  • Du motiveres af samarbejdet med dine kolleger og bidrager positivt til at både opgaver arbejdsmiljøet - også i perioder hvor vi har rigtig travlt
Hvad tilbyder DSB? Nogle af de personalegoder som du omfattes af, er

  • Gratis transport med DSB
  • Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde et par dage om ugen
  • Træning i DSB’s eget fitnesscenter og PureGym
  • Pension og sundhedsforsikring
  • Frokostordning og mulighed for at købe mad med hjem

Læs mere her om personalegoder og om DSB som arbejdsplads.

DSB værner om mangfoldighed på arbejdspladsen, så vi opfordrer alle kvalificerede kandidater til at søge stillingen uafhængigt af personlige baggrunde.

Løn- og ansættelsesvilkår Du ansættes efter gældende overenskomst for stillingen.

Vil du vide mere? Så ringer du bare til Afdelingsleder, Cecilie Nordahl Richter-Olesen på telefon: 24 68 06 16.

Søg nu Klik på ”søg stillingen”. Her udfylder du dine data, og vedhæfter dit CV, ansøgning og evt. eksamensbevis.

Ansøgningsfristen er den 3. marts 2024.

Vi læser ansøgningerne løbende, så søg gerne hurtigst muligt.

Vi forventer at afholde 1. samtaler i uge 10 og 11 og 2. samtaler i uge 12. Der vil blive anvendt test som led i rekrutteringen.

#LI-Hybrid
#LI-LM1

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

ALLE OMRÅDER, HQ, Telegade , 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5990596

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet