IT-supportere til DSB’s interne servicedesk

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Forestil dig et job i vores servicedesk, hvor du

  • er DSB IT’s stemme udadtil mod hele virksomheden
  • er kollega med brugerne
  • bliver klædt på med viden om et eller flere systemer, som bliver dit ekspertområde
Vi går efter at levere den bedst mulige service til vores brugere, som kan være alt fra togførere, håndværkere og administrative medarbejdere til ledere eller IT-fagpersoner.

Brugerne har vidt forskellig IT-mæssig baggrund, og de skal alle have en god oplevelse via telefon eller chat. Vi målretter vores sprog og forklaring af tekniske løsninger, så brugeren forstår det og bliver hørt.

Velkommen til Servicedesk Vi er et alsidigt 1st line team i en servicedesk på i alt 19 medarbejdere.

Vi har også en 2nd line funktion, som tager sig af de mere komplicerede opgaver og et Situation Management team, som får de driftskritiske incidents sikkert i mål.

Vi har det godt sammen. Vi har travlt på telefonerne, men vi har tid til at gøre opgaverne færdig.


Vi arbejder i et åbent kontorlandskab, og der er altid en god energi, når vi deler viden på kryds og tværs. I DSB er vi kolleger med brugerne, det giver et særligt tilhørsforhold og en kæmpe forståelse for både brugere og virksomheden.”, Tanja, Situation Manager.


Vores tog kører døgnet rundt, og derfor er Servicedesken åben 24/7. Vi deltager alle i en rullende vagtplan.


Hvordan ser en typisk dag ud? Du kommer primært til at arbejde på telefonen og på skriv i vores sagsstyringssystem.

Har du dagvagt, deltager du i ”touchpoint” kl. 10, hvor vi opdaterer hinanden på, hvad der er blevet ringet ind om siden sidst, og hvilke generelle opgaver vi har i dag. Vi inviterer ofte interne samarbejdspartnere, som fortæller om nye applikationer og ny viden.

På en almindelig arbejdsdag møder du brugere, der har problemer i Windows, Office-produkter og andre programmer. Dem løser du typisk via remote-værktøjer. Du installerer også software, fejlsøger og fejlmelder hardware og software.

På dine aften- og weekendvagter vil du især overvåge og fejlrette DSB’s billetautomater og rejsekortudstyr og vejlede brugerne i at opsætte mobile enheder.

Alt dette bliver åbnet, behandlet og lukket i ServiceNow, og du opretter og opdaterer desuden vidensartikler i vores database, hver gang du støder på ny læring.

Subject Matter Expert Du får tildelt et eller flere systemer, som du i samarbejde med den systemansvarlige vil dykke ned i for at forstå brugernes udfordringer og behov, når de henvender sig hos os.

I mødes typisk en gang om måneden, hvor I gennemgår incidents, evaluerer og udvikler vidensartikler på området. I bliver enige hvordan kommunikationen kan optimeres både internt i teamet og ud mod brugerne.

Alt dette for at forbedre brugeroplevelsen.


IT-supporter med viljen til at gøre det ekstra Vi søger dig, der er entusiastisk over for brugerne. Du giver dem en support, der møder – eller overgår - deres forventninger.

Du er nysgerrig på teknik og har fokus på at løse problemerne, også når de er svære.

Du kan sikkert genkende dig selv i følgende

  • En erhvervsfaglig uddannelse med fokus på IT-kundesupport – eller nogle års erfaring inden for området
  • Erfaring med at yde service over telefonen
  • Gode dansk- og engelskkundskaber
  • Erfaring med at arbejde efter ITIL-processer (og måske en ITIL-certificering)
Til denne stilling beder vi om at se din straffeattest inden ansættelse.

Hvad tilbyder DSB? Nogle af vores personalegoder er

  • Gratis transport med DSB
  • Mulighed for hjemmearbejde, når det passer med din vagtplan
  • Træning i DSB’s eget fitnesscenter og PureGym
  • Pension og sundhedsforsikring
  • Frokostordning, og du kan købe morgenmad og mad med hjem
Læs mere her om personalegoder og om DSB som arbejdsplads.

Dine arbejdstider Vi kører med rullende vagtplaber i 13 ture (vagtforløb).

Flere ture indebærer aften-, natte-, weekend- og helligdagsvagter. Dem kan du varetage hjemmefra, hvis du ønsker det.

Der vil typisk være 7 uger på kontoret og 7 uger med mulighed for hjemmearbejde.

Søg nu Ansøgningsfristen er d. 22. april 2024.

Vi evaluerer og gennemfører samtaler løbende, så skynd dig at søge.

Upload cv, ansøgning og evt. eksamenspapirer.

Har du spørgsmål, så ringer du bare til Peter Korfitz Leidecker (afdelingsleder) på tlf. 2468 0811



#LI-BS1

#LI-Hybrid

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

ALLE OMRÅDER, HQ, Telegade , 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6026169

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet