BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du en passioneret it-professionel med en stærk teknisk baggrund og ønsker du at bidrage til kontinuerlig modernisering af et hybridt it-landskab, der spiller en vigtig rolle inden for håndtering af IPR i Danmark? Så er det dig, vi leder efter til Patent- og Varemærkestyrelsens enhed for digital forretningsudvikling.
Om jobbet Vi søger lige nu en dygtig it-teknisk projektleder, der ønsker at stå i spidsen for realiseringen af Patent- og Varemærkestyrelsens nye datacenterstrategi. Patent- og Varemærkestyrelsen skal i gang med at flytte eget datacenter til en 3. partsleverandør og flere løsninger i cloud. I den forbindelse vil du spille en afgørende rolle for realisering af strategien.
Dine primære opgaver som it-teknisk projektleder bliver at styre projektet i et tæt samarbejde med driften og forretningen samt at varetage leverandørstyringen.
Om dig Vi forventer, at du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund og erfaring som it-teknisk projektleder – særligt med kompetencer indenfor styring af projekter relateret til it-infrastruktur. Derudover er det vigtigt, at du kan arbejde struktureret og analytisk med dine opgaver, og at du har gode samarbejds- og kommunikationsevner – både mundtligt og skriftligt. Du kan desuden sætte kryds ud for flere af følgende punkter:
- Teknisk ekspertise: Forståelse af infrastrukturkomponenter såsom netværk, servere, lagring og sikkerhed er afgørende, samt kendskab til Microsoft Azure og generel it-compliance vil være en fordel
- Projektledelse: Erfaring med projektledelse, herunder planlægning, styring af ressourcer (både interne og leverandører), budgethåndtering, stakeholder management og risikostyring
- Forhandlingsevner: Evnen til at forhandle og indgå aftaler med leverandører
- Problemhåndtering: Evnen til at identificere og løse problemer og udfordringer, der opstår undervejs i projektet, herunder håndtering af ændringer i projektet (change management)
- Kontraktstyring: Erfaring med at styre kontrakter og sikre, at leverandører lever op til deres forpligtelser
Om os Patent- og Varemærkestyrelsen er en dynamisk, moderne og markedsorienteret del af Erhvervsministeriet. Det er styrelsens mission at hjælpe virksomheder med at gøre idéer til aktiver. Vores kerneopgave består i at behandle ansøgninger om patenter, brugsmodeller, varemærker og designs, og vi arbejder for at sikre, at danske virksomheder har rettighederne til deres egne idéer, så vi skaber de bedst mulige forudsætninger for vækst og udvikling – både i og udenfor Danmarks grænser. Fælles for alle vores medarbejdere er, at de yder en kvalificeret og professionel service i en forretnings- og kundeorienteret organisation.
Du bliver en del af vores digitaliseringsafdeling med 30 engagerede medarbejdere fordelt på en udviklings- og datasektion, en projektstyringssektion og en driftssektion. Denne stilling er placeret i vores driftsstyringssektion. Du bliver dermed en del af en enhed med dygtige og hjælpsomme kollegaer, hvor vi har en fin balance mellem humor, personligt engagement og høj faglighed. Vi arbejder i et moderne hus med åbne kontorer, og vi er lokaliseret i henholdsvis Taastrup og Ikast.
Stillingen er placeret på vores kontor i Taastrup, dog kan der forventes rejseaktivitet mellem lokationerne.
I Patent- og Varemærkestyrelsen værner vi om hinandens trivsel og prioriterer det gode arbejdsmiljø. Vi har bl.a. en personaleforening, som står for forskellige sociale arrangementer, en massageordning, træningsfaciliteter, gratis parkering, kantineordning samt mulighed for hjemmearbejde – omfanget heraf er dog afhængigt af arbejdsopgaverne og sker efter aftale med nærmeste personaleleder.
Stillingen er på fuld tid med betalt frokostpause og fleksibel arbejdstid. Arbejdssproget er dansk.
Information og ansøgning Lyder jobbet som noget for dig, så søg stillingen via knappen "søg stilling" til højre eller via vores hjemmeside www.dkpto.dk/job senest tirsdag den 21. maj 2024 kl. 12:00. Læg venligst CV, eksamensbeviser og andre relevante bilag ind i systemet sammen med din ansøgning.
Stillingen er en fuldtidsstilling med tiltrædelse den 1. juli 2024 eller hurtigst muligt derefter. Løn- og ansættelsesforhold sker i henhold til relevant overenskomst i staten. Du får samtidig en god pensionsordning.
Det er en betingelse for ansættelse, at du kan fremvise straffeattest, og du skal desuden kunne sikkerhedsgodkendes.
Samtalerne vil blive holdt løbende, og der vil blive anvendt test i rekrutteringsprocessen.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Michala Tonsberg på tlf. +45 43 50 82 81 eller e-mail MKT@dkpto.dk
Vi glæder os til at modtage din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Patent- og Varemærkestyrelsen, Helgeshøj Alle, 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 21-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6040453