BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kan du lede 20 dygtige og selvkørende medarbejdere? Og har du talent for at tænke i end-to-end processer med øje for både udvikling, implementering og drift? Så er det dig, vi leder efter.
Dit nye kontor: EP 5 - Punktafgifter og automatisering
EP5 er en del af afdelingen Erhvervsprocesser og håndterer processerne inden for skatteområdet punktafgifter
Som kontorchef for EP5 bliver du ansvarlig for at understøtte optimeringen af eksisterende processer inden for skatteområdet punktafgifter, så det er let at møde Skatteforvaltningen som virksomhed. Derudover skal du bidrage til at udforme rammerne for en modernisering af punktafgiftsområdet. Endelig skal du fremme og udvikle digitale løsninger på tværs af Erhverv i Skattestyrelsen.
I EP5 er vores hovedfokus at sikre, at de bagvedliggende processer fungerer, så virksomheder kan angive punktafgifter rettidigt og korrekt. Det kræver blandt andet, at vi mestrer processtyring, kan navigere i it-projekter, kan arbejde med risikostyring, har styr på den bagvedliggende lovgivning og kan bidrage, når den skal udvikles. Dette sker i tæt samarbejde med de øvrige enheder i Erhverv, Skattestyrelsen og andre styrelser under Skatteministeriet samt eksterne styrelser og interessenter.
Skattestyrelsens målsætning om at arbejde datadrevet er blandt andet udmøntet i, at EP5 arbejder med egenudvikling af automatiseringsløsninger, som bruges på tværs af skatteområdet Erhverv.
Du får det daglige ansvar for personaleledelse og kompetenceudvikling af ca. 20 medarbejdere. Du får også ansvar for kontorets økonomi og udvikling samt planlægning, prioritering og styring.
Med reference til underdirektøren for Erhvervsprocesser bliver du medlem af en velfungerende ledergruppe på otte ledere. I ledergruppen får du mulighed for at deltage aktivt i strategiarbejdet i Erhvervsprocesser og bidrage til sparring om den samlede opgaveløsning på tværs i afdelingen. Vi arbejder målrettet med, at implementering af konkrete tiltag altid skal understøtte vores strategi.
Dine centrale opgaver bliver at:
- Sikre faglig, strategisk og koordinerende ledelse, herunder bidrage til fastsættelse af mål og udvikling på tværs af organisationen.
- Sikre, at virksomheder og selskaber kan angive punktafgifter rettidigt og korrekt under hensyntagen til retssikkerheden og i overensstemmelse med gældende national og europæisk lovgivning.
- Koordinere udvikling og implementering af digitale løsninger i tæt samarbejde med Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, øvrige it-leverandører og med enheder på tværs af Skatteforvaltningen på punktafgiftsområdet.
- Bidrage til lovudvikling og -implementering på skatteområdet.
- Sikre opdateret risikobillede inden for skattearten punktafgifter.
- Udvikle automatiseringsløsninger til understøttelse af effektiv sagsbehandling i Erhverv.
- Foretage compliancevurdering af automatiseringsløsninger, scoringsmodeller mm. i Erhverv.
- Understøtte den samlede Skatteforvaltning med udviklingen af blanketter.
- Bistå underdirektør og fagdirektør i den løbende kontakt til erhvervslivet og pressen
- Deltage i digitaliseringsprojekter og porteføljestyring.
- Endelig fylder ministerbetjeningsopgaver og høringsarbejdet i kontoret.
Du har en relevant videregående uddannelse og gerne nogle års dokumenteret ledelseserfaring. Du motiveres af ledelsesopgaven, så du kan sætte retning og lede en gruppe specialiserede medarbejdere i en omskiftelig hverdag med højt tempo og mange korte deadlines. Det er en fordel, hvis du har overordnet kendskab til it-projekter og har arbejdet datadrevet. Endelig skal du beherske engelsk i skrift og tale.
Du skal have øje for tværgående arbejdsprocesser og tydeligt kunne kommunikere behovet for at tænke løsningerne i et helhedsperspektiv. Din ledelsesstil skaber resultater gennem dialog og tillid med respekt for faglighed. Desuden medvirker du til, at medarbejderne i kontoret arbejder selvstændigt, er selvledende og videndeler med kolleger på tværs af Skatteforvaltningen.
Dine samarbejdspartnere beskriver dig som helhedsorienteret, diplomatisk og imødekommende, men samtidig som tydelig, retningssættende og forhandlingsstærk.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning, CV og eksamensbevis bedes sendt via linket "Søg stillingen" senest 2. november 2024. Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Kongen. Spørgsmål besvares gerne af underdirektør Signe Gyldstoff Schmidt på telefon 72 37 53 13 fra den 21. oktober 2024.
Vi forventer at afholde første runde samtaler i uge 45. Hvis du går videre, skal du afsætte tid til at udfylde en personprofilanalyse samt en logisk test inden anden runde samtale i uge 47. Stillingen ønskes besat pr. 1. januar 2025.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet en straffeattest og referencer.
Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål.
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Engelholm Allé 1, 2630 Taastrup. Vi er tæt på offentlig transport og har gode parkeringsmuligheder.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Alle, 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 02-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6128424