Kontraktrevisor til Forsvarets anskaffelser

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en engageret kontraktrevisor, der har lyst til at få indblik i nogle af Forsvarets mange, alsidige anskaffelser, og samtidig blive en del af en hverdag, hvor vi er med til at passe på Danmark.

Om os

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er Forsvarsministeriets materiel-, it faglige og logistiske myndighed. FMI indkøber, drifter, vedligeholder og udfaser forsvarsmateriel og it. Vi indkøber for ca. 9 mia. kr. årligt og med ambitionerne for det danske Forsvar, kigger vi ind i et stigende forsvarsbudget og dertil en stor tilgang af nye medarbejdere.

Vores hverdag er præget af stor alsidighed og ofte en høj kompleksitet i opgaverne. Den diversitet vil vi gerne afspejle i det hold, vi stiller, og vi er derfor sammensat på tværs af uddannelse, erfaring, alder og køn.

Vi tilbyder en dynamisk og til tider travl hverdag, hvor vi lægger stor vægt på både vores sociale og individuelle trivsel. Det betyder, at vi bl.a. har en positiv og humoristisk tone i hverdagen samtidig med, at vi er opmærksomme på hinanden.

Jobbet er geografisk placeret i Ballerup i Storkøbenhavn. Der er gode parkeringsmuligheder, samt offentlige transportmuligheder i nærheden. Vi har en meget fleksibel tilrettelæggelse af arbejdet med god mulighed for hjemmearbejde. Endvidere har vi en kantine, samt gode omklædningsfaciliteter og motionsrum m.m. i vores domicil.

Om stillingen

Vi tilbyder en spændende stilling, i et udviklingspræget miljø, der har baggrund i den sikkerhedspolitiske situation. Du bliver en del af et nærværende arbejdsfællesskab, hvor du får mulighed for at styrke FMI’s opgaveløsning til støtte for Forsvaret som helhed.

Du skal indgå i vores lille kontraktrevisions-team. Teamet er en del af en større sektion på i alt 14 personer, som herudover laver koordination og strategisk- og processtyring og indgår i vores Sourcing Division.

Kontraktrevision anvendes i forbindelse med anskaffelsessituationer, hvor der er tale om en eneleverandør, dvs. der er kun én mulig leverandør til den pågældende anskaffelse. FMI anvender revisionen til at understøtte bedst muligt udnyttelse af offentlige midler.

Konkret er kontraktrevision et værktøj til at sikre, at leverandørens prisberegning følger den indgåede aftale og er rimelig. Dette omfatter bl.a. revision af leverandørens interne priskalkulation forud for kontraktindgåelse og/eller opfølgende revision af leverandørens projektregnskaber for igangværende – og gennemførte leverancer.

FMI har endvidere en strategisk målsætning om at gennemføre flere innovative anskaffelsesforløb, og også her ser vi et øget behov for revisionskompetencer, hvor der støttes op om den gode kontraktindgåelse.

Kontraktrevision er en selvstændig faglighed, men opgaven løses i samspil med bl.a. vores udbudsafdeling og vores prokurahavende for de enkelte anskaffelser.

Revision gennemføres i høj grad ude ved den enkelte leverandør, og der vil derfor være en del rejseaktivitet i stillingen. Der rejses primært i Danmark og typisk 1-3 dage ad gangen.

Du vil få gode muligheder for at udvikle dine kompetencer, og du vil løbende være i dialog med din sektionschef og din teamkollega. Samtidig har vi løbende fokus på at sikre den enkeltes trivsel og udvikling.

I din opstart vil du opleve, at vi har stor fokus på den rette onboarding, som skal sikre, at du kommer godt fra start, herunder at du bliver oplært i de relevante systemer og processer, der understøtter vores daglige arbejde i FMI. Vi har også. 1:1 samtaler, som afpasses medarbejderens behov og har fokus på at sikre den enkeltes trivsel og udvikling.

”Onboardingprogrammet er meget professionelt og giver et virkelig godt afsæt for mig som medarbejder i FMI”. Charlotte, ny medarbejder i FMI’s Sourcing Division.

Når du landet godt ved os, er der gode muligheder for hjemmearbejde.

Om dig

Vi forestiller os, at vores nye kontraktrevisor:
• Har en relevant videregående økonomi uddannelse, fx cand.merc., men vi er åbne for flere typer uddannelsesretninger, da det mere er dine konkrete faglige og personlige kompetencer, der er i fokus.
• Har et godt kendskab til og gerne erfaring med interne regnskaber. Herunder har god viden om total cost modeller som grundlag for omkostningsberegninger.
• Er omhyggelig og har gode analysekompetencer.
• Er en holdspiller, der har lyst til at indgå et lille revisionsteam og videreudvikle din egen og teamets faglighed.
• Har mulighed for at arbejde fleksibelt ift. deltagelse i rejser og revisionsbesøg hos leverandører, og (gerne) har kørekort.
• Har en åben og pragmatisk tilgang til opgaveløsningen og har blik for den hele opgave og hensynet til flere faglige perspektiver.
• Har kommunikationsegenskaber, der sikrer det gode samarbejde såvel i FMI som med leverandørerne.

Ansættelsesvilkår

Du ansættes og aflønnes efter den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademikere i Staten. Hertil kommer en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning. Alt efter dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg.

Som ansat under Forsvarsministeriet er du omfattet af særlige vilkår. Det betyder blandt andet, at du skal kunne sikkerhedsgodkendes og kunne opretholde denne under hele ansættelsen.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du har uddybende spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Rikke Glahn, på telefon 2844 9533. Hvis du har spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Mathilde Schmidt-Lange på telefon 3266 5818.

Vi beder dig om at søge stillingen via linket og vedhæfte din ansøgning, CV og uddannelsesbevis som PDF-filer.

Ansøgningsfristen er den 18. juni 2023. Vi gennemfører løbende samtaler.

Stillingen er til besættelse 1. september 2023.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM MYNDIGHEDEN
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet.
FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg 1-5, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=182969&DepartmentId=18959&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5842167

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet