Koordinator til boliganvisning i Høje-Taastrup Kommune

dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at skabe gode overgange til egen bolig for borgere i udsatte positioner? Og kan du lide at bygge bro mellem mennesker og organisationer? Så læs med her. 

Høje-Taastrup Kommune opretter ny funktion i boliganvisningen, der skal være bindeled mellem borgere, der får anvist en bolig og boligorganisationer og deres lokalområde. Her får du jobbet, hvor du sammen med dygtige kollegaer gør en indsats med at hjælpe udsatte borgere i at opnå et så selvstændigt og meningsfuldt liv som muligt.  

Kerneopgaven i stillingen er koordinering med borger, sagsbehandler, støttepersoner og boligorganisation ifm. en indflytning i en anvist bolig. Det indebærer bl.a. dialog med boligorganisationer og evt. naboer, så de er klædt på til at borger flytter ind. Du vil få en nøglerolle i forbindelse med henvendelser fra boligorganisationer, som er bekymret for en borger i en anvist bolig. Samtidig bliver du afdelingens indgang for boligområder, hvor kommunen har fuld anvisningsret til boligområdet. Du bliver også afdelingens indgang for samarbejdet om huslejerestancer og fogedsager.   

Du vil indgå i afdelingens sagsbehandling på boligområdet, som bl.a. indebærer matchning af borger og boliger og opfølgning med borgere, som har fået bevilget huslejestøtte i forbindelse med anvisning af en bolig.

Du vil blive ansat i afdelingens Team koordination og bolig, som består af seks medarbejdere og en leder, der særligt arbejder med at understøtte afdelingens drift samt sagsbehandling på boligområdet og andre udvalgte områder. Teamet samarbejder tæt med afdelingens sagsbehandlere og misbrugsteam. 

Du får professionelle, engagerede og ambitiøse kolleger, som er gode til at samarbejde og sparre med hinanden. Vi har en anerkendende, tillidsfuld og positiv tilgang til både borgere, kolleger og samarbejdspartnere. Du vil få tæt faglig ledelse og personaleledelse, og vi oplever en afdeling med god social kapital. 

Vi har brug for dig, der:  

  • Har en relevant uddannelse  
  • Har erfaring med at samarbejde med udsatte borgere  
  • Har erfaringer med at koordinere indsatser og understøtte samarbejdsprocesser med forskellige typer samarbejdspartnere 
  • Har en lyttende og konfliktnedtrappende tilgang i samtaler og kan bevare roen i samtalen 
  • Har bred viden om kommunal sagsbehandling og det sociale område 
  • Med fordel har viden om boligområdet  
  • Trives også med administrative opgaver 

 Desuden lægger vi vægt på, at du har gode personlige kompetencer. Det betyder, at du: 

  • Kan arbejde selvstændigt med opgaver 
  • Har et godt overblik over dine egne opgaver og kan prioritere dem i farten 
  • Har flair for struktur og er god til at planlægge din tid  
  • Kommunikerer på en ligefrem, anerkendende og tydelig måde 

Du får et job med mulighed for fleksibilitet og udvikling af kompetencer. Det betyder, at du får mulighed for at have flextid og hjemmearbejde 1-2 dage om ugen. Rådhuset ligger i gåafstand fra Høje-Taastrup Station, som du når med 17 min. med tog fra København H og 7 min. fra Roskilde station. Vi har løbende undervisning ved vores jurist, ugentlige statusmøder samt modtager supervision.

Jobbet eren fast stilling på 37 timer med tiltrædelse 1.januar 2025. Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn. Vi indhenter straffeattest samt referencer fra tidligere ansættelser i forbindelse med ansættelsen. 

Ansøgningsfrist er d. 24. november 2024

Der vil være ansættelsessamtaler onsdag den 27. november 2024.

Ansøgning, CV, uddannelsesbeviser og evt. andre relevante dokumenter sendes elektronisk via kommunens e-rekrutteringssystem  

Er du blevet nysgerrig? Så spørg….

Du kan kontakte Teamleder Amela Saradzic på 31 90 81 84, hvis du har spørgsmål til jobbet, hverdagen eller noget helt tredje. 

Vi glæder os til at høre fra dig!

Social- og Arbejdsmarkedscenter (SAC) løser de samlede opgaver indenfor beskæftigelse, handicap og psykiatriområdet herunder udredning og visitation af borgere samt drift af egne bo-, støtte- og aktivitetstilbud. Vi tager udgangspunkt i borgerens samlede livssituation og mulighed for at opnå et så selvstændigt liv som muligt. Vi møder borgerne med positive faglige forventninger baseret på tanken om, at alle mennesker kan videreudvikle deres kompetencer gennem aktiviteter eller job. Centeret arbejder med både myndighed- og udfører funktioner.

Læs mere om Høje-Taastrup Kommune på www.htk.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Høje-Taastrup Kommune, Rådhusstræde 1, 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6142801

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet