BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at få en vigtig og faglig udfordrende midlertidig rolle som koordinator for vores selvudpegede hjælpere af hjemmepleje efter paragraf 94 i serviceloven. Trives du med at vejlede og supervisere med henblik på kompetenceudvikling komplekse borgersager, helhedsorienteret sagsbehandling og tværfagligt samarbejde?
I 2023 valgte Høje-Taastrup Kommune, at de selvudpegede hjælpere skulle tilbydes en anden form for sparring og kompetenceudvikling. Funktionen understøtter og sikrer de selvudpegede hjælperes mulighed for at støtte og pleje borgerne. Fokus er at kompetenceudvikle, sikre vidensdeling og sparring med hjælperne, sikre at arbejdsmiljøloven, ferieloven og funktionærloven overholdes for de selvudpegede hjælpere. Derudover er der arbejdet med at optimere og udvikle området for selvudpegede hjælpere både internt og eksternt i kommunen med henblik på brobygning mellem kommunen og borger/hjælper.
Vi har på nuværende tidspunkt cirka 90 selvudpegede hjælpere i kommunen.
Dine opgaver bliver følgende:
- Sammen med visitator at sagsbehandle og træffe afgørelse om nye ansøgninger om selvudpeget hjælper, herunder også om den ønskede selvudpegede hjælper kan varetage plejen af borger.
- Løbende opfølgning på igangværende borgere med selvudpegede hjælpere, ved ændringer i borgers behov for hjælp og ved løbende opfølgning på ordningerne.
- Supervision og vejledning af både de selvudpegede hjælpere, samt samarbejdspartnere internt i kommunen.
- Diverse administrative opgaver i forbindelse med ansættelserne, herunder også at registrere ferie og sygdom blandt hjælperne.
- Sikre at borger og de selvudpegede hjælpere har adgang til relevante hjælpemidler og værnemidler, som skal anvendes i forbindelse med plejen.
Du vil få rig mulighed for at udfolde din faglighed, arbejde selvstændigt og bruge dine kommunikative evner. Du kan tage beslutninger og bevare jordforbindelsen og fungerer godt med at arbejde i en enefunktion.
Vi lægger i Myndighedsteamet stor vægt på et arbejdsfællesskab med fælles ansvar for opgaveløsningen, en god og lun tone samt et tæt og godt samarbejde, hvor vi har fokus på at spille hinanden gode. I vores tilgang til den enkelte borger, tager vi afsæt i borgerens ønsker og behov med rehabilitering og tværfaglighed i fokus. Myndighedsteamet består af medarbejdere der løser opgaver indenfor hjælpemiddelområdet, visitation, udskrivningskoordination, hjerneskadekoordinator, inkontinens sygeplejerske, rehabiliteringskoordinator, Fagkoordinator BPA-ordninger og koordinator selvudpegede hjælpere.
Du vil få en grundig introduktion og løbende supervision til opgaveløsningen.
Vi har brug for, at du har følgende kvalifikationer:
- Sundhedsfaglig bacheloruddannelse som f.eks. sygeplejerske, ergo- eller fysioterapeut eller Social- og sundhedsassistent med erfaring som f.eks. fagkoordinator.
- Erfaring med sundheds- og ældreområdet.
- Har erfaring, interesse for og viden om flere kulturer.
- Dygtig kommunikator både skriftligt og mundtligt, som evner at informere på en kreativ og vedholdende måde.
- Har personlig gennemslagskraft og gode samarbejdsevner
- Er interesseret i at medvirke til den videre udvikling af den faglige kvalitet i funktionen.
- Er engageret, tænker fremadrettet og konstruktivt.
- Er fleksibel og serviceminded
- Har et godt humør og kan håndtere travlhed med et smil
- Kørekort
Hvis du vil vide mere, kan du kontakte myndighedschef Bettina Berg, tlf. 51366936, e-mail bettinabe@htk.dk
Ansættelse pr. 1.12.2024
Ansøgningsfrist: Den 22. oktober 2024
Ansættelsessamtalerne afholdes den 24. oktober 2024.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Høje-Taastrup Kommune, Rådhusstræde 1, 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 22-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6128734