BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at arbejde tæt på ledelsen i en stor offentlig organisation, der sikrer fundamentet for vores velfærdssamfund? Har du gode skriftlige kompetencer, arbejder du struktureret, og har du blik for detaljen? Og vil du gerne arbejde i krydsfeltet mellem ledelsesbetjening og processtyring i et stærkt ledelsessekretariat? Så er du måske vores nye kollega i ledelsessekretariatet i fagområdet Erhverv i Skattestyrelsen.
En spændende og travl hverdag i et fagligt stærkt miljø
Vi søger en dygtig og engageret kollega, der med akademisk eller skattefaglig baggrund og stærke formuleringsevner kan bidrage til sekretariatsarbejdet på erhvervsskatteområdet.
Du bliver tilknyttet som ledelsesstøtte/PA for underdirektøren for Erhvervsprocesser og får et centralt og selvstændigt leveranceansvar. Du får samtidig indblik i ledelsesverdenen, da du skal løse opgaver direkte for underdirektøren og bl.a. deltage i ledermøder og lederseminarer. Opgaverne som ledelsesstøtte/PA er meget forskelligartede og har til tider fortroligt indhold, hvilket stiller høje krav til diskretion og omtanke.
Fokus i rollen er på bedst mulig vis at understøtte underdirektøren og dennes ledergruppe, som består af syv enhedsledere. Det stiller store krav til dine skriftlige evner og procesforståelse, da kvalitetsbarren er sat højt, ligesom vi opererer i et komplekst krydsfelt mellem politik, jura, drift og udvikling. Du vil samtidig være med til at løse en central opgave i staten, hvor du er med til at understøtte vores velfærdssamfund.
Dine arbejdsopgaver vil variere, men du vil bl.a. skulle:
- være tovholder for tværgående sager og bestillinger for din underdirektør, herunder sikre overholdelse af deadlines og kvalitetssikring af skriftlige produkter
- understøtte ledermøder i Erhvervsprocesser
- sikre fremdrift af udvalgte udviklingsopgaver f.eks. HR-opgaver
- koordinere tæt med samarbejdspartnere om f.eks. beslutningsoplæg og præsentationer
- medvirke til koordinering og besvarelse af Folketingsspørgsmål og anden ministerbetjening, f.eks. lovkoordination på erhvervsskatteområdet i samarbejde med øvrige styrelser i Skatteforvaltningen og Skatteministeriets departement
- bidrage til internationale sager fra f.eks. EU, OECD m.m.
Vi forestiller os, at du har en videregående uddannelse - gerne med en samfundsvidenskabelig profil eller en skattefaglig baggrund på tilsvarende niveau. Du har eventuelt erfaring fra en offentlig myndighed, hvor du har arbejdet med ledelsesbetjening, ligesom vi gerne ser, at du har forståelse og interesse for politiske, organisatoriske og samfundsmæssige problemstillinger.
Det vil blive betragtet som en fordel, hvis du har nogle års erfaring med de nævnte opgaver, men nyuddannede med relevant erfaring fra studiejobs vil også kunne komme i betragtning. Uanset om du har erfaring eller er nyuddannet, så lægger vi vægt på et godt og struktureret introduktionsforløb.
For at trives og få succes i jobbet, er det en fordel, at du er:
- selvstændig, initiativrig og kan bevare overblikket, når der er mange opgaver og korte deadlines
- dygtig til at skrive, og at du evner hurtigt at sætte dig ind i nyt stof og kan se sammenhænge og udfordringer på tværs
- imødekommende og god til at samarbejde på tværs af faglige og organisatoriske skel
- i stand til at planlægge og styre processer med mange bidragsydere og interessenter.
Skattestyrelsen er Danmarks største styrelse med mere end 5.000 ansatte. I fagområdet Erhverv, som er et af syv fagområder i Skattestyrelsen, er vi ca. 1.000 ansatte, og vi arbejder for at sikre, at erhvervsvirksomhederne betaler korrekte skatter, moms og afgifter til tiden.
Du bliver en del af Erhvervs ledelsessekretariat, hvor vi er ca. 15 kollegaer, hvis primære fokus er at understøtte den samlede erhvervsledelse, som består af én fagdirektør og fem underdirektører.
I Ledelsessekretariatet er vi ambitiøse, og vi løser vores opgaver med udgangspunkt i vores forskellige fagligheder, og vi inddrager hinandens kompetencer for at skabe de bedst mulige resultater. Vi vægter frihed under ansvar og behandler hinanden med tillid og respekt. Gennem involvering i beslutninger og tilrettelæggelsen af arbejdsopgaver sikrer vi høj trivsel og et godt arbejdsmiljø - det er fundamentet for vores arbejde.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Vi glæder os til at modtage din ansøgning, CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest onsdag den 7. februar 2024.
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Mikkel Bach Madsen på telefon 72 37 46 08.
Vi afholder samtaler løbende, så send din ansøgning allerede i dag.
Inden ansættelse indhenter vi referencer og straffeattest. Der kan indgå en opgavecase samt et testforløb med personanalyse og logisk test for ansøgere, der går videre i processen.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Forventet tiltrædelse er pr. 1. april 2024 eller efter nærmere aftale.
Dit arbejdssteder Engelholm Allé 1, 2630 Taastrup, hvor vi har til huse i nyrenoverede kontorlokaler tæt på offentlig transport (to minutter fra Høje Taastrup Station) samt nem adgang med bil fra København og det øvrige Sjælland, da motorvejen kun er fem min. væk.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Alle, 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5979224