Leder af vidensenhed i kundeservice

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Nu kan du få en helt central rolle i DSB med ansvaret for at viden i organisationen indsamles, organiseres og deles. Vil du være med til at lede en digital transformation og dermed gøre en stor forskel for vores kunder og medarbejdere? Så skal du læse videre.

Vil du være med til at lede en digital transformation og dermed gøre en stor forskel for vores kunder og medarbejdere?

DSB er vi i gang med en digital transformation af kundeservice på tværs af hele organisationen, der skal gøre det nemmere at være kunde og nemmere som medarbejder at betjene kunden.

I den forbindelse etablerer vi Knowledge Management, og der implementeres en ny cloud baseret professionel vidensløsning.

Til understøttelse af transformationen, implementeringen og den fortsatte digitale udvikling søger vi dig der som leder har erfaring i at arbejde strategisk med viden.

Du vil få ansvaret for at lede en vidensenhed som skal skabe, organisere og formidle kompleks viden på en let tilgængelig måde til DSB’s mange medarbejdere, der på tværs af kanaler og lokationer anvender viden hver dag i serviceregi.

Dit ansvarsområde Som leder af vidensenheden vil du være ansvarlig for at sikre, at vores viden er forankret ét sted, hvorfra den er tilgængelig og anvendelig for medarbejdere på tværs af teams og lokationer. Enheden er tovholder på vores vidensløsning og processerne omkring denne, som skal sikre, at vores viden afspejler kundernes og medarbejdernes behov, og at den samtidig er faglig korrekt.

Det er en rolle med mange kontaktpunkter i et vidensunivers, og du skal kunne se dig selv fungere som bindeled mellem afdelinger, funktionsområder, interessenter og fagspecialister.

Dine opgaver vil bl.a. bestå i at

  • Understøtte kulturforandring fra ”usikker” vidensoverdragelse i form af afdelingsspecifikke løsninger og dokumenter, mails og mundtlig kommunikation til ”sikker valideret” viden, der er let at fremsøge og anvende
  • Sikre implementering af vidensløsning på tværs af afdelinger og lokationer
  • Introducere og være med til at fastholde knowledge management-rutinerne ift. vidensproduktion og -vedligehold: Indsamling, forvaltning, distribution og nyudvikling/forbedring
  • ”Sælge” løsningen i organisationen – både opad og udadtil
  • Sikre (via medarbejderne i enheden) at vidensløsningens indhold er stringent i sprog og stil, samt at det er kvalificeret og opdateret, så vores medarbejdere finder, hvad de søger – og at den passer til deres kerneopgave
Hvem er du? Du kommer med erfaring som leder og du kan tage ansvaret for de klassiske opgaver inden for Knowledge Management.

Vi forestiller os derudover at du

  • Kan sætte dig igennem i organisationen for at fremme denne vigtige dagsorden
  • Du kan omsætte viden fra statistik og fra enhedens arbejde til gavn for udviklingen af Knowledge Management i DSB
  • Du kan kommunikere og formidle til alle niveauer i organisationen
  • Du er opsøgende og lydhør – det er nødvendigt for at forstå de forretningsmæssige behov som enheden og vidensløsningen skal indfri
  • Du er dygtig i det danske sprog og i skriftlig formidling
  • Du har forståelse for kunders og servicemedarbejdernes behov
Hvad tilbyder vi? Du får en central rolle i en digital transformation, hvor Knowledge management spiller en meget væsentlig rolle. Du bliver en del af et team, der i tæt samspil skal sikre transformationens fremdrift og realisering.

Du refererer fra ansættelsen til Transformation chefen i den Programorganisation som DSB har etableret til at lede den digitale transformation.

De nye processer overdrages når de er færdigudviklede og implementeret til driftsorganisationen DSB Personligt Salg & Kundeservice. Din rolle og reference vil i den forbindelse følge med over i driftsorganisationen.

Nogle af de personalegoder som du omfattes af, er

  • Gratis transport med DSB
  • Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde et par dage om ugen
  • Træning i DSB’s eget fitnesscenter og PureGym
  • Pension og sundhedsforsikring
  • Frokostordning og mulighed for at købe mad med hjem

Læs mere her om vores personalegoder og om DSB som arbejdsplads.

Søg nu Ansøgningsfristen er d. 15. januar 2024. Vi evaluerer og gennemfører samtaler løbende, så søg allerede i dag.

Har du spørgsmål, så ring endelig til Transformationschef, Ceyda Metin Liechti på tlf. 24 68 20 24..

Vi ser frem til at læse din ansøgning!



#LI-Hybrid
#LI-SG1

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

ALLE OMRÅDER, HQ, Telegade , 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5965814

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet