Leder for kundeindsigtsteam hos DSB med fokus på forbedring af togrejseoplevelser

dato

Nu har du muligheden for et job, hvor dit bidrag kan påvirke knap 500.000 togrejsende hver eneste dag.

Sammen arbejder vi på at gøre det attraktivt for endnu flere at rejse med. Det afhjælper den øgede trængselsproblematik og skaber et godt fundament for den grønne omstilling.

Vidste du

  • At en af de vigtigste parametre for valg af transport er rejsetiden dør til dør?
  • At tid ikke er så absolut som vi ofte tænker den?
  • At de der aldrig rejser med tog synes signifikant dårligere om kollektiv transport, end de der ofte rejser med?
  • At det er +60 segmentet der er mest tilfredse med vores nye digitale Check ind løsning?

Hvis sådanne indsigter gør dig nysgerrig efter at undersøge videre, og hvis du har erfaring med, eller motivation for, at lede et mindre team af dygtige medarbejdere hvor du samtidig kan være en deltagende del af teamet, så skal du læse videre.

"At arbejde i vores team giver os mulighed for at være kundens stemme, hvilket er meget motiverende. Vores indsigt fører ofte til direkte forbedringer af kundeoplevelsen.

Samarbejdet med kollegaer fra alle afdelinger i DSB er inspirerende, og vi nyder friheden til at nørde med vores metoder",

fortæller Rikke, Senior Customer Insights Analyst

Velkommen til Kommerciel i DSB Du skal sammen med dit team på 4 medarbejdere være nysgerrig på, hvordan vi kan forbedre kundeoplevelsen i alle kontaktpunkter før, under og efter rejsen. Som leder for et lille team vil du skulle agere spillende træner.

Du bliver leder for et team, hvis erfaringer og færdigheder spænder bredt (kvantitativt og kvalitativt), med det fælles mål at understøtte vækst og skabe en bedre kundeoplevelse før, under og efter rejsen.

I leverer indsigter til forretningen baseret på ekstern inspiration, dybdegående analyser og evalueringer af kundeoplevelsen. Nogle opgaver på initiativ fra jer selv og andre på bestilling fra forretningen.

I identificerer kundeudfordringer på tværs af kundetyper, markeder og kanaler. Alt sammen med henblik på at få flere til at rejse med.

Du arbejder tæt sammen med kolleger på tværs af organisationen, samt med eksterne hvor blandt andre Epinion i dag er en tæt samarbejdsrelation.

En typisk arbejdsdag kunne være sammensat af opgaver som fx

  • Et tjek ind med teamet
  • Du har et problemløsningsmøde med en eller flere teammedlemmer om en opgave
  • Du arbejder selv på en analyse. Et eksempel kunne være en analyse af, hvor kunderne rejser fra og til (dør til dør) på Hillerødstrækningen, som skal bidrage til at forbedre oplevelsen under sporarbejde, hvor vi indsætter togbusser
  • Du deltager i tavlemøde med ledergruppen, hvor I gennemgår hvordan vi trender ift. mål, og aftaler mitigerende handlinger samt tager en status på arbejdsload og personlige mål
  • Du præsenterer en kundeundersøgelse for relevante interessenter, hvor du bidrager med at konkretisere hvordan indsigterne kan tages med videre i forretningen
  • Samler op på e-mails og kalenderinvitationer, mens du er til rådighed for teamet
Hvem er du? Du har ikke nødvendigvis erfaring som formel leder, men du har som minimum ageret som uformel leder og du trives i en rolle med personaleansvar, samtidig med at være udførende og have egne leverancer.

Du er en dygtig kommunikator med gode analytiske evner og solid forretningsforståelse. Du kan omsætte data og analyser til kundeindsigter og konkrete forslag til forbedringer der kan implementeres i forretningen.

Du afventer ikke at bestillingerne kommer til dig, men går aktivt ud i forretningen med nysgerrighed på, hvor din afdeling kan bidrage.

Vi forestiller os at du har

  • En relevant akademisk uddannelse som fx cand. Merc., statskundskab eller lign.
  • Du er dygtig i datahåndtering og analysearbejde, samt til at omsætte dette til indsigter
  • Erfaring i at identificere kundeproblemer, udarbejde beslutningsoplæg og udforme forretningsstrategier (i PowerPoint) som kan gå til direktører og bestyrelser
Hvad tilbyder DSB? Nogle af vores personalegoder er

  • Gratis transport med DSB
  • Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde et par dage om ugen
  • Træning i DSB’s eget fitnesscenter og PureGym
  • Pension og sundhedsforsikring
  • Frokostordning og mulighed for at købe mad med hjem.

Læs mere her om personalegoder og om DSB som arbejdsplads

Søg nu! Ansøgningsfristen er d. 12. marts 2025.

Send gerne din ansøgning snarest muligt.

Hvis du har spørgsmål så kontakt Underdirektør, Fie Aalund Brandt på fiaala@dsb.dk eller 24680539

Vi ser frem til at høre fra dig.

#LI-SG1
#LI-Hybrid

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

ALLE OMRÅDER, HQ, Telegade , 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-03-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/bb93b9d8-aeb0-448b-87d1-504a3424d9e4

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet