BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at lede udviklingen i et center, hvor nøgleordet er samarbejde? Hvis du er en dygtig personaleleder, der ved, hvordan man leder og understøtter en stor gruppe fagprofessionelle medarbejdere, hvor du ikke altid er den, der fagligt ved mest, men samtidig tør være nysgerrig og udfordre praksis, så er det lige dig, vi mangler til at fuldende ledelsesholdet i Center for Børne- og Ungerådgivning.
Familiehuset leverer forebyggende og foregribende indsatser og løser støttende, rådgivende og behandlende opgaver i henhold til servicelovens §11 og §52 samt støtte i samvær under anbringelse.
Dine vigtigste opgaver
- Din vigtigste opgave er at lede driftsnært og at sætte den daglige og faglige kurs i de opgaver, der løftes i Familiehuset, så de mange familier C-BUR servicerer, oplever at blive mødt tilfredsstillende og effektivt, og medarbejderne har de bedste betingelser for at løse deres opgaver.
- Med andre ord er din primære funktion at sikre den behandlingsfaglige kvalitet og udvikling af opgaveløsningen i Familiehuset.
- En anden vigtig ledelsesmæssig opgave bliver at medvirke til – i samarbejde med – øvrige ledere og medarbejdere i C-BUR, at analysere på Familiehusets fremtidige organisering. Der ligger intet på tegnebrættet endnu, men organiseringen skal understøtte det mind-set som Familiehuset tager afsæt i; den systemiske tænkning og indsatserne skal matche et naturligt flow for børn og unge og deres familier.
- Som afsnitsleder skal du være med til at understøtte en tættere sammenhæng mellem myndighed og udfører. Det kalder på, at de enkelte roller og opgaver er tydeligt definerede.
- Derudover skal der sikres en rød tråd i tilbud og indsatser på tværs af hele centret, og der skal være en evne til at være fleksibel i udvikling og omstilling af disse, så de matcher kommunens øvrige tilbud og de tilbud der findes i regi af diverse foreninger og frivillige tilbud.
Dine faglige og personlige kompetencer
- Du har sandsynligvis en grunduddannelse som socialrådgiver, pædagog eller psykolog og har selv erfaring fra arbejdet med indsatser for børn og unge i udsatte positioner. Du har en relevant ledelsesmæssig overbygning i form af diplom eller master
- Du skal være god til at få forskellige fagligheder til at spille sammen og du kan se styrken i faglige forskelligheder – også når du samarbejder på tværs af hele kommunen.
- Det er en styrke hvis du har erfaring med ledelse i en politisk styret organisation, og således kender til medinddragelse og medansvar i forhold til beslutninger og måden de træffes på.
- Du kan omsætte politiske beslutninger og administrative strategier meningsfuldt til praksis i samarbejde med ledere og medarbejdere
- Du byder ind med forslag til udvikling i driften, og kan gennemføre forandringer med åbenhed, inddragelse og gennemsigtighed
- Du har gode samarbejdsevner og formår at få det tværfaglige samarbejde mellem medarbejdere og mellem myndighedsgrupper og foranstaltning til at fungere fleksibelt og til gavn for udsatte børn, unge og deres familie
- Du har en tillidsskabende, motiverende og rolig personlighed med en naturlig autoritet, og en god personlig udstråling, hvor du tager din ledelsesmæssige plads, med respekt for medarbejdernes faglighed og personlighed
- Du er dygtig til at kommunikere med åbenhed og gennemsigtighed. Det betyder i praksis, at du er retningsvisende, og du delegerer opgaver med fokus på kerneopgaven i tråd med den faglige retning og de opsatte mål
- Du er stærk ud i at skabe gode og positive relationer, som kommer dig, dine ansatte, borgere og samarbejdspartnere til gavn i opgaveløsningen
- Du har et godt overblik, arbejder struktureret, følger op og styrer opgaverne i mål.
Det får du hos os
I Familiehuset bliver du direkte leder for 36 medarbejdere med stor og kompetent faglighed og bredde i uddannelsesmæssig baggrund og ancienitet. Ud af de 36 medarbejdere, er der netop udpeget to deltids fagkoordinatorer.
Du kommer til et center, der har været igennem en svær periode, men nu er inde i en super god og positive udvikling, hvor vi har snuden i sporet og arbejder på i fællesskab at etablere kvalificerede udviklingsforløb for børn, unge og familier med særligt behov for hjælp.
Ledelsesmæssigt er vi en ny ledergruppe i centret, der aktuelt er i gang med at beskrive et fælles grundlag for centret. Vi er et center, der varetager specialiserede indsatser bredt til børn, unge og deres familier og vi servicerer dermed vores vigtige samarbejdspartnere i andre centre, med vores viden og kompetencer. Vi ønsker at være en god og relevant sparrings- og samarbejdspartner, hvor vi sammen har et fælles fokus på, at samarbejde med og ikke om børn, unge og familier i Ballerup Kommune.
Du får en afgørende rolle og opgave i at medvirke til at føre kommunens Børne- Ungepolitik og Barnets Lov ud i praksis.
Du får en masse kompetente og dedikerede medarbejdere og kolleger som bakker dig op, giver sparring og hjælper dig i den daglige opgaveløsning.
Vi ønsker at være en attraktiv arbejdsplads, med et klart grundlag og rammer for både den fælles og de enkelte afsnits kerneopgaver.
Du kan få meget mere at vide om stillingen og Center for Børne- og Ungerådgivningen ved at læse stillings- og personprofilen – se link nedenfor.
Vil du vide mere
Har du uddybende spørgsmål, eller ønsker at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte centerchef Pia Fussing Nielsen på telefon 2146 7161. Mail: pia1@balk.dk. Pia holder ferie i uge 29-30-31 og er hun ikke lige ved telefonen, så send en sms, og hun ringer tilbage på et senere tidspunkt.
Du må gerne henvende dig, hvis du har væsentlige spørgsmål, som har særlig betydning for den ansøgning, som du vil skrive. Det kan også være, at du er i tvivl om, hvorvidt du skal sende en ansøgning.
Det har ikke betydning for vores vurdering, om du har henvendt dig, inden du søger jobbet – det er din ansøgning og CV, der ligger til grund for hvem vi indkalder til samtale.
Nedenfor finder du link til:
Job og personprofil
Børne- og Ungepolitik
Vision 2029
Ledelsesgrundlag
MED-aftalen
Læs mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk
Har du spørgsmål til selve rekrutteringsprocessen, kan du kontakte udviklingskonsulent Kirsten Junker Christensen på telefon 2516 9703. Mail: kirc@balk.dk
Ansættelsesproces og løn
Ansættelse den 1. oktober 2023.
Første samtalerunde forventes gennemført den 21.august i tidsrummet kl. 15.00 – 20.00
Anden samtalerunde forventes gennemført den 29. august i tidsrummet kl. 15.00 – 18.00
Mellem første og anden samtalerunde gennemfører kandidater til anden samtalerunde to analyser, henholdsvis en intelligens- og færdighedsanalyse samt en personanalyse. I tilknytning til analyserne deltager kandidaterne i en personlig samtale med rekrutteringskonsulenten.
Ansøgningsfrist: 9. august 2023
Vil tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.
Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.
Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.
Vi glæder os til at møde dig.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Ballerup Kommune, Hold-An Vej, 7, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 09-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://job.ballerup.dk/ad/leder-til-familiehuset-i-center-for-borne-og-ungeradgivning/7q3e96/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5877458