Ledige stillinger i kontrolindsats - Kom og styrk kontrollen i Høje-Taastrup Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

I Høje-Taastrup Kommune går det godt. Kommunen udvikler sig positivt, nye boliger skyder op og mange nye borgere flytter til kommunen. Som en del af at være en kommune i vækst, har vi også brug for at en tæt opfølgning og et godt kontrolniveau i forhold til adresser, flytninger og ydelser for kommunens borgere.

Vi har lige nu to ledige stillinger, og måske er det lige netop dig, vi står og mangler til på forskellig vis at arbejde med at styrke vores kontrolindsats. Den ene stilling er i vores Folkeregister og den anden i vores Kontrolgruppe.

I Kontrolgruppen får du fire erfarne kolleger, som værdsætter det gode samarbejde med hinanden. Vi varetager primært kontrolopgaver omkring sociale ydelser. Og så er vi optaget af at have god og tillidsfuld kontakt og samarbejde med vores kollegaer i andre afdelinger på Rådhuset. Vores omgangstone er åben og ligefrem og med masser af smil og sjov – det er vigtigt for os, at det skal være sjovt at gå på arbejde. Kontrolgruppen er en del af afdelingen Ydelsesservice og Kontrolindsats.

Vi har primært opgaver omkring at afdække socialt snyd for borgere, der modtager forskellige offentlige ydelser. Men opgaverne falder også i mange sammenhænge sammen med borgeres adresseforhold, virksomhedskontroller, flytning, borgeres opholdsgrundlag m.v.

Du håndterer hjemmevant komplekse sager og er dygtig til at koordinere indsatser mellem forskellige relevante enheder internt i kommunen og med fx SKAT og/eller politiet.

Herudover ser vi gerne, at du:

  • Har erfaring med at udarbejde gode afgørelser på sager, der tager højde for de forskellige lovgivningsmæssige forhold som kontrolarbejdet omfatter
  • Er fortrolig med at udarbejde vejledninger, skabeloner m.v., der kan bruges af kollegaer til at træffe gode afgørelser og god kommunikation med borgere og virksomheder
  • Vil trives i rollen som ankerperson på data til årsrapport, som udarbejdes til Økonomiudvalg og Byråd
  • Måske er jurist, socialrådgiver, socialformidler og har en vis erfaring med komplekse borgersager, kontrolområdet og vurdering af lovgivning og principafgørelser

Det vil være en fordel, at du har erfaring fra en anden kommune, men det er ikke et krav.

I Folkeregisteret bliver du en del af Borgerservice, hvor serviceniveauet er højt. Vi er optaget af altid at yde den bedst mulige service for kommunens borgere. Vores hverdag bærer præg af en god og åben omgangstone, og du vil helt sikkert hurtigt opleve, at alle i teamet bidrager til, at vi får en god arbejdsdag. Du får fem kollegaer, som udover folkeregisteropgaver også tager del i de øvrige generalistopgaver i Borgerservice omkring front- og telefonekspeditioner. Vi er alle generalister og indgår derudover i et mindre specialiseret opgavefællesskab, som fx Folkeregisteret.

Dine opgaver består af sagsbehandlingsopgaver omkring flytninger, lægeskift/sundhedskort, indrejser, udrejser, kontrol af udlændinge, tungere bopælssager bl.a. uden fast bopæl m.v.

Derudover vil dit arbejde i Borgerservice bestå af en række generalistopgaver som flere kollegaer varetager:

  • Yde kommunens borgere en god oplevelse både personligt og telefonisk
  • Medbetjening af borgere, der møder op i borgerservice
  • Straksafklare henvendelser telefonisk på Borgerservices fagområder
  • Straksafklare telefoniske henvendelser for hele organisationen på kommunens hovednummer
  • Guide borgerne i brugen af de digitale selvbetjeningsløsninger
  • Bidrage til vores høje serviceniveau og meget tilfredse borgere
  • Være med på vores udviklingsrejse mod mere straksafklaring, digitalisering, selvbetjening, automatisering af arbejdsgange samt fokus på digital inklusion.

Vi etablerer et tættere samarbejde mellem Folkeregister og Kontrolgruppe, hvor vi skal dele viden og samarbejde omkring sager, der vedrører borgere og virksomhedsforhold om adresser, flytninger, opholdsgrundlag m.v. Det er en vigtig del i at bidrage til at Høje-Taastrup Kommune kan tilbyde de rigtige boliger og ydelser til de nye borgere, der kommer til kommunen. Du skal derfor forvente et tæt og godt samarbejde med dine kollegaer på tværs af Folkeregister og Kontrolgruppe.

Praktiske oplysninger

Begge stillinger er 37 timer om uge og med ansættelse 1. august 2024 eller snarest muligt.

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst samt principperne i Ny Løn. I forbindelse med ansættelse indhentes der straffeattest og referencer fra tidligere ansættelser.

Der er ansøgningsfrist søndag den 16. juni 2024

Vi afholder samtaler mandag den 24. juni og torsdag den 27. juni.

Er du blevet nysgerrig og vil høre mere?

For stillingen i Folkeregisteret, er du velkommen til at kontakte leder af Borgerservice Malene Marbjerg på tlf. 21 32 17 35. Du kan også sende en sms, og du vil blive ringet op af Malene.

For stillingen i Kontrolgruppen, er du velkommen til at kontakte leder af Ydelsesservice og Kontrol Lasse Fehrenkamp på tlf. 23 72 51 05. Du kan også sende en sms, og du vil blive ringet op af Lasse.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Høje-Taastrup Kommune, Rådhusstræde 1, 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6054746

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet