BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du interesse for moms, skat, regnskab eller revision og ønsker du varierende arbejdsopgaver, hvor du både foretager kontrolarbejde, varetager sagsbehandling og kommer på udgående kontroller? Så er du måske den næste, vi byder velkommen hos Skattestyrelsen i Høje Taastrup.
Spændende arbejdsopgaver
Dine opgaver hos os vil primært blive kontrol af den moms, som selskaberne indberetter til Skattestyrelsen samt besvarelse af bistandsanmodninger fra udenlandske myndigheder.
I det daglige vil du komme til at arbejde selvstændigt med egne sager, men vil også skulle løse opgaver i samarbejde med kollegaer i enheden, og med andre kollegaer i organisationen. Du får derfor et arbejde, som varierer mellem stor selvstændighed, faglig sparring samt vidensdeling.
Vi har en analytisk, juridisk og regnskabsmæssig tilgang til kontrol af moms. Vi arbejder med en proaktiv tilgang til opgaveløsningen – også til dialogen med virksomhederne og deres eventuelle rådgivere. Kontrollen foregår primært fra kontoret men til tider også ude i virksomhederne.
Dine kompetencer
Du har en relevant uddannelse fx Skatteforvaltningens fuldmægtiguddannelse, skatterevisor, professionsbachelor i skat, HD-Regnskab, cand.merc.aud., cand.merc.jur., Akademiuddannelsen i Skatter og Afgifter eller lignende. Du kan også have tilegnet dig kompetencerne gennem dit erhvervsarbejde fra fx en regnskabs- eller revisionsvirksomhed.
Et godt kendskab til revision og/eller sagsbehandling indenfor moms-, afgifts- eller skatteområdet og forvaltningsret er en fordel.
Din arbejdsstil er struktureret med sans for kvalitet og detaljer og med fornuftig fremdrift. Du er god til at skabe relationer og bidrager til et godt kollegaskab – det skal være sjovt og energifyldt at gå på arbejde - vi trives som et hold, sparrer med hinanden og løfter i flok. Du prioriterer det gode kollegaskab, er positiv og med et smil på læben.
Du er god til at kommunikere og udtrykker dig klart og præcist både skriftligt og mundtligt, så du efterlader et professionelt indtryk af Skattestyrelsen, uanset om det er online eller ved fysiske møder ude i selskaberne.
Vi tilbyder:
- Udfordrende opgaver med en høj grad af selvstændig arbejdstilrettelæggelse i et team med dygtige kolleger, som du arbejder tæt sammen med
- En spændende og afvekslende arbejdsdag med mulighed for fleksibilitet, så både arbejds- og familieliv kan hænge sammen
- Mulighed for individuel og faglig kompetenceudvikling
- En mulighed for at være med til at bidrage til en høj faglighed i enheden, hvor der er fokus på god trivsel.
Vi er en enhed af gode kollegaer med en humoristisk og uhøjtidelig omgangstone. Du vil møde et godt og fagligt arbejdsmiljø, hvor dagligdagen er præget af frihed under ansvar, godt humør og en kultur der prioriterer samarbejde og faglig sparring.
I afdelingen Små og mellemstore selskaber har vi ansvaret for alle Danmarks små og mellemstore selskaber og deres hovedaktionærer samt alle fonde og foreninger og offentlige virksomheder og institutioner. Vi er ca. 350 medarbejdere fordelt på 17 enheder i hele landet. Vi arbejder med kontrol, vejledning mv. af små- og mellemstore selskaber. Vi arbejder målrettet for at sikre, at selskaberne betaler de korrekte skatter og afgifter til tiden.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning, CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 23. maj 2024.
Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Melissa Turac på telefon 72 38 99 55 eller chefkonsulent Shila Bøgelund på 72 37 86 50.
Samtaler afholdes i uge 23. Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Der vil blive indhentet referencer og straffeattest i forbindelse med ansættelse. Tiltrædelse pr. 1. september 2024 eller efter aftale.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Arbejdsstedet er: Engelholm Allé 1, 2630 Taastrup.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Alle, 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 23-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6037989