BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Skat er ikke enkelt. Derfor har vi brug for dig. Er der en detektiv eller en kreativ hjerne gemt i dig, og vil du bidrage til at løse en vigtig samfundsopgave? Vil du bekæmpe sort økonomi gennem en målrettet indsats? Kunne du tænke dig en afvekslende og fleksibel hverdag med faglig udvikling i en specialiseret enhed? Så skal du måske være vores nye kollega.
Som kontrolmedarbejder i Sort Økonomi Virksomheder, vil du være med til at understøtte en vigtig samfundsopgave, da vi er med til at sikre en fair konkurrence gennem en målrettet indsats mod sort økonomi i danske virksomheder inden for udvalgte brancher.
Kontrolopgaverne løses sammen med kolleger og foretages som udgangspunkt ved uanmeldte kontrolbesøg i virksomhederne.
Det efterfølgende arbejde sker med udgangspunkt i det gennemførte kontrolbesøg, hvor risikoen for den sorte økonomi vurderes. Det indebærer ofte sagsbehandling i form af gennemgang af regnskabsmateriale og/eller bankkontoudskrifter mv.
” Det, der gør, at jeg har arbejdet i så mange år med denne opgave, er de afvekslende opgaver, hvor både tal og jura er i fokus, de kreative tilgange til at løse sagerne og at opgaven giver mening for mig. Der er en særlig teamspirit i at køre på kontrol sammen med gode kollegaer og samarbejdspartnere fra andre myndigheder” fortæller en af dine kommende kollegaer, Betina Strecker.
I rollen vil du blandt andet komme til at beskæftige dig med:
- Udgående uanmeldte kontrolbesøg
- Efterkontrol af virksomhedernes indberetninger på skat, moms og A-skat
- Anvendelse af sanktioner fx i form af pålæg af digital logbog og digital salgsregistrering
- Sagsbehandling i form af udarbejdelse af afgørelser mv.
- Administrative ad hoc-opgaver.
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, som fx cand.merc. Aud., cand.merc.Jur., HD-R, skatterevisor, eller professionsbachelor i skat.
Nyuddannede kandidater kan også komme i betragtning.
Det vil dog være en fordel, hvis du har praktisk erfaring med sagsbehandling.
Som person forventer vi, at du:
- er struktureret og kan arbejde selvstændigt og tage ansvar samtidig med at være en teamplayer
- er serviceminded og samtidig har en konsekvent tilgang til, at lovgivning bliver overholdt
- har gode kommunikative evner både mundtligt og skriftligt.
- har regnskabsmæssig forståelse, flair for IT og er dygtig til at analysere og skabe overblik
- har mulighed for, når det er relevant at arbejde på lidt skæve tider end almindelig kontortid.
EV 9- Skat og moms – din enhed
I EV 9 er vi for øjeblikket 20 medarbejdere, som alle arbejder med sort økonomi i tre forskellige delaktiviteter, hvor Sort Økonomi Virksomheder er den ene.
Vi har fleksible arbejdstider og en dagligdag med frihed under ansvar. Du vil opleve dygtige og ansvarsbevidste kolleger i et godt arbejdsmiljø, hvor der lægges vægt på udvikling og god trivsel.
I forbindelse med din opstart hos os sørger vi for et grundigt onboardingforløb, der introducerer dig til enheden, Skatteforvaltningen og dine arbejdsopgaver.
Enheden er organisatorisk placeret i fagområdet Erhverv, Erhvervsvirksomheder I, som er et forretningsområde med ca. 283 medarbejdere.
Vi arbejder målrettet for at sikre, at virksomhederne betaler de korrekte skatter og afgifter til tiden.
Enheden har tæt samarbejde med søsterenhederne i Frederikssund, Haderslev og Viborg, da indsatsen naturligvis er landsdækkende.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og dokumentation for uddannelse senest tirsdag den 23. januar 2024 via linket ”Søg stillingen”.
Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Dorrit Larsen på telefon 72 38 84 90 eller Projektkoordinator Kiri Kristensen på telefon 72 38 29 61.
Vi forventer at afholde samtaler i uge 4, så send din ansøgning allerede i dag.
Inden ansættelse indhenter vi referencer og straffeattest. Der kan indgå en test med personanalyse samt en case.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Forventet tiltrædelse er 1. april 2024 eller efter nærmere aftale. Dit arbejdssted Engelholm Alle 1, 2630 Taastrup.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Alle, 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 23-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5963034